شبکه های اجتماعی
فروش ویژه
600.000 تومان
مقالات اخیر

توصیه هایی برای زالو درمانی

زالو درمانی

آنچه در این مقاله خواهید خواند

توصیه های قبل از زالو درمانی

زالو درمانی در پزشکی جدید و مدرن ترین کلینیک ها و مراکز علمی معتبر جهان جای خود را باز کرده است و از طرف سازمان های جهانی پزشکی به رسمیت شناخته شده است به طوری که سیزده هزار مقاله علمی پیرامون زالو درمانی به ثبت رسیده و در اروپا وآمریکا ده ها بیماری و هزاران بیمار به وسیله زالو درمانی نجات یافته اند. دراین زمینه کشور ما که زمانی بیشترین تجربه و دانش را پیرامون زالودرمانی داشته و مرغوب ترین نژاد زالوها را به دنیا معرفی کرده، ازتمام کشورهای جهان عقب تراست.

  1. طبق نظر حکمای بزرگ، پزشکی که درمان بیمار را از اصلاح تغذیه شروع ننماید، سایر اقدامات درمانی اش (زالو درمانی یا هرنوع روش درمانی دیگر) درجهت هلاکت بیمار خواهد بود. پس به پزشکانی که پیرامون تغذیه با شما گفتگو ندارند اعتماد نکنید خواه حجامت گر باشد یا پزشک عادی متخصص باشد یا فوق تخصص وغیره.
  2. تمام داروهای شیمیایی (بدون استثناء) ازقبیل قرص، آمپول، کپسول وروش های جراحی دارای عوارض جانبی خطرناک و متعددی می باشند، اما داروهای گیاهی و روشهای طب سنتی (مثل زالودرمانی و غیره) معمولاً فاقد عوارض جانبی و بی ضرر هستند. انسان منطقی ابتدا به سراغ روش کم خطرتر و کم عارضه تر می رود و اگر نتیجه نگرفت سراغ داروهای شیمیایی ودرمانهای جراحی می رود.
  3. هیچ گاه با شکم گرسنه زالو درمانی نکنید.(حتماً صبحانه میل شود.)
  4. فایده و خاصیت زالو درمانی پس از مصرف منضج، مصلح و رژیم های مناسب با مزاج شما ده ها برابر می شود. در مورد منضج ها و مصلحات از طبیب خود راهنمایی بخواهید.
  5. از خوردن غذاهای سرد مثل لبنیات و مرغ قبل و بعد از زالو درمانی جدا خوداری فرمایید.
  6. یک ساعت قبل از زالو درمانی، عسل، آب انار، ماءالشعیر طبی، وحداقل تا سه ساعت بعد از زالو درمانی غذا مصرف نکنید و مایعات بسیار کم مصرف کنید، حتی قبل از زالو درمانی اگر مایعات زیاد مصرف شده باشد دچار ضعف و غش خواهید شد.
  7. دقیقاً سر موعدی که پزشک معین کرده است، برای زالو درمانی تشریف بیاورید. ( نه زودتر ونه دیرتر)
  8. زالو درمانی دارای ابعاد وسیع و نکات ظریف فراوانی است که هر پزشکی واقف و مطلع از آنها نیست. سعی کنید نزد طبیب طب سنتی زالو درمانی انجام دهید که دارای دانش و تجربه کافی پیرامون آن باشند. زیرا زالو درمانی نابجا و غیراصولی نه تنها سبب درمان نمی شود بلکه عدم تعادل در سیستم های داخلی بدن ایجاد کرده و عواقب شوم فراوانی به دنبال دارد.
  9. از مراجعه به پزشکان یا افراد سودجوی ناآشنا و بدون تجربه و بدون اطلاعات که مدعی انجام زالو درمانی بوده و متاسفانه روز به روز درحال افزایش هستند جداً خودداری فرمایید.
  10. پزشک شما باید فهرست رژیم های غذایی و گیاهی مناسب را بر حسب بیماری و طبع و مزاجتان در اختیار شما قرار دهد و الا زالو درمانی شما کم اثر یا بی اثر و حتی گاهی خطرناک و مضرخواهد شد و در مجموع بیماری شما سیر بهبودی نخواهد داشت.
  11. بعد از زالو درمانی تا 3 ساعت نخوابید.
  12. تفکر غلط رایج این است که انجام زالو درمانی سبب نوعی عادت و اعتیاد به آن می شود که اگر مرتب انجام نشود فرد احساس ناراحتی خواهد نمود. این گونه نیست و علت احساس نیاز افراد به زالو درمانی به دلیل غلیظ شدن خون و نیاز به دفع خون توسط طبیعت بدن آنان خواهد بود.
  13. 24 ساعت قبل از زالو درمانی نزدیکی و مقاربت جنسی ممنوع است.
  14. انجام زالو درمانی در روزهای شنبه و دوشنبه و پنج شنبه مطلوبتر است مشروط بر آن که این ایام با روزهای منحوسه و ممنوعه متقارن نباشد.
  15. جهت استمداد از پروردگار متعال برای شفا یافتن ونتیجه درمانی بهتر با وضو باشید وآیت الکرسی را پیش از زالو درمانی قرائت کنید و صلوات بفرستید و حتما صدقه بدهید.
  16. بهترین زمان زالو درمانی، نیمه دوم ماه قمری می باشد، مشروط برآن که این ایام با روزهای منحوسه و ممنوعه متقارن نباشد.
  17. زالو درمانی متوالی (با فواصل کوتاه) غلط است و ترتیب و زمان بندی انجام زالو درمانی برای فرد بسته به طبع و مزاج وی متفاوت است که پزشک حاذق آن را معین و تجویز خواهد کرد.
  18. زالو درمانی بانوان، درایام عادت ماهانه ممنوع است.
  19. زالو درمانی برای افراد بلغمی مزاج بدون مصرف دارو ممنوع و مضر است.
  20. زالو درمانی در ماه مبارک رمضان (پس از افطار) بلامانع است.
  21. افراد سوداوی و صفراوی مزاج بایستی با احتیاط و طبق نظر طبیب زالو درمانی کنند.
  22. قبل ازانجام زالو درمانی از عوامل تحریک کننده خون مثل غضب، خنده مفرط و ترس اجتناب شود.
  23. بلافاصله بعد از خوردن غذا، زالو درمانی نکنید.
  24. قبل از زالو درمانی از مصرف غذاها و ادویه های تند، همچون تخم مرغ ولبنیات، مرغ، ماکارانی، فست فودها و غذاهای دیر هضم و مایعات زیاد خودداری گردد.
  25. ازحمام رفتن قبل از انجام زالو درمانی خودداری شود.
  26. ازاستعمال داروهای اسهال آور قبل از انجام زالو درمانی پرهیز شود.
  27. در صورتی که افراد دارای معده حساس هستند قبل از انجام زالو درمانی یک تکه نان را به چیزهای خوشبو مثل شربت میوه های شیرین و رب سیب و امثال این ها آغشته کرده و میل نمایند.
  28. در صورت داشتن مشکلات معده مثل سردی ویبوست مزاج باید حتما مزاج اصلاح گشته سپس اقدام به انجام زالو درمانی شود که دراین مورد قبل ازانجام زالو درمانی حتما باپزشک خود مشورت فرمائید.
  29. قرص وارفارین وآسپرین حداقل باید 1-3 روز قبل اززالو درمانی با نظارت ومشورت پزشک قطع شود.
  30. موهای موضع زالو درمانی کاملا باید پاک سازی و تراشیده شوند.
  31. برای زالو درمانی موضع پا، زانو و مچ پا حتما پاها را با آب گرم خوب شستوشو دهیم.
  32. از قبل موضع زالو درمانی را فقط با آب شستشو دهید چون اگر از مواد شوینده و مواد عطری باشد زالو نمی گیرد.
  33. کسانی که دیابت دارند زالو به بدن آنها نمی گیرد و یا به سختی جای زالو را می گیرد برای همین کمی سرکه یا آب غوره به محل مورد نظر مالیده شود.

نگران آلودگی و انتقال بیماری توسط زالوها نباشید زالو خون را در بدنش استحاله می کند و هیچ میکروب و ویروسی را به بدن شما انتقال نخواهد داد.

زالو درمانی

توصیه های پس از زالو درمانی

  1. بعد از زالو درمانی بهتر است مدتی صبر کنید تا خون بعد از آن خارج شود، چون خونی که بعد از برداشتن زالو می آید خودش درمان است و بهتر است سریع جای زخم زالو را نبدید.
  2. تا 24 ساعت ورزش و کار سنگین نکنید.
  3. تا 24 ساعت ماهی، نمک، غذای شور، ترشی جات، تخم مرغ و لبنیات و مرغ نخورید.
  4. تا 48 ساعت پس از زالو درمانی استحمام نکنید (موضع زالو درمانی را فقط با آب بشوئید و لیف و صابون نزنید منظور از حمام حمام های قدیم با آب بسیار گرم بوده که خون را رقیق کرده و باعث بند نیامدن خون می شده است، ولی شستوشو با آب سرد هیچ اشکالی ندارد و برای نماز باید شسته شود، چون خون زالو نجس است و نماز خواندن با آن باطل است.)
  5. زالو را پس از استفاده نباید بکشید یا در نمک بیاندازید چون موجود زنده است و کشتن آن گناه محسوب می شود. می توان بعد از استفاده از زالو ها آنها را در آب و خاک و گل نگهداری کنید یا در آب بیاندازید که بعد از یک ماه می توان دوباره از آن استفاده کرد و استحاله شده و یا می توانید آنها را نگهدارید و سر فرصت به مرداب یا رودخانه و یا در چاه آب بیاندازید که به تولید نسل خودش ادامه دهد.
  6. طی 6 ساعت اول پس از زالودرمانی، خوردن عسل، سکنجبین وماءالشعیر طبی اشکال ندارد.
  7. خوردن انار، رب انار، سیاهدانه، زرشک سیاه، سماق، خاکشیر، عرق کاسنی، سکنجبین سبب بهتر دفع شدن فضولات بعد از زالو درمانی خواهد شد.
  8. 8 ساعت پس از زالو درمانی پانسمان را باز کنید و درصورت خونریزی، پودر گیاهی منعقد کننده مانند: زردچوبه تفت داده، پوست انار و باقالا آسیاب شده، و عدس، بلوط، پوست کدو خشک شده و… را روی موضع بریزید و مجددا پانسمان کنید.
  9. پس از زالو درمانی گاهی ضعف، سردرد، سرگیجه، طپش قلب، گرفتگی عضلات و برخی ناراحتی های جزئی دیگر ممکن است پیش آید که اغلب پس از یک الی سه روز برطرف می شود در صورتی که این ناراحتی نگران کننده و آزار دهنده بود، هر دو ساعت یکبار یک قاشق عسل مصرف کنید و به هیچ وجه مایعات مصرف نکنید حتی آب عسل و باید عسل به تنهایی مصرف شود چون خوردن مایعات بعد از زالو ضعف شدید ایجاد می کند و جایگزین خون خارج شده آب قرار می گیرد.
  10. کسانی که از دارو های شیمیایی استفاده می کنند می توانند بعد از زالو درمانی دارو های خود را تا زمانی که علائم ایجاد نشده قطع کنند چون زالو درمان بسیاری از بیماری هاست و فرد می تواند اطمینان کند که با زالو درمان شده است و نیاز به دارو ندارد مگر علائم شدید بعد از آن بارز باشد برای مثال کسی که فشار خون دارد و همیشه دارو مصرف می کرده است بعد از زالو خون خارج شده و مقداری از حجم خون که باعث بالا رفتن فشار خون می شده است، کم شده و فشار او مثل قبل بالا نمی رود و می تواند تا بالا رفتن فشار صبر کند. اگر فشار او بالا نرفت دیگر دارو مصرف نکند چون اگر دارو مصرف کند و زالو هم فشار او را پایین بیاورد باعث افت فشار می شود همین مثال در بیماری های دیابت هم صادق است که زالو افت شدید قند ایجاد کرده و بعد از مصرف دارو خطرناک می شود، برای همین دارو را قطع کند. بیماری های دیگر مثل صرع، قرص های اعصاب، تشنج، وارفارین و شل کننده های خون و… می باشند.
  11. اگر زالو درمانی بار اول، در درصد کمی از افراد تاثیر چندانی نداشته باشد یا حتی گاهی (به طور موقت) مقداری علائم بیماری و درد بیمار بیشتر شود بایستی عجله نکنید و نگران نشوید چون گاهی اینقدر حجم فضولات بالاست که زالو توان دفع همه این فضولات را ندارد و همه مقدار حجم خون اضافه را نمی تواند در یک بار زالو درمانی خارج کند و نیاز به تکرار این عمل دارد.
  12. در دو صورت زالو درمانی بسیار عالی اثر می کند: اولاً تکرار زالو درمانی با زمان بندی مشخص شده دوماً کم کردن غذا و مایعات حداقل یک هفته قبل از زالو درمانی تا فضولات رقیق شود و بدن بتواند آن ها را با زالو دفع کند و یک پاکسازی کامل قبل و بعد از زالو درمانی صورت می گیرد چون گرسنگی و تشنگی خود به خود دفع فضولات می کند و بدن آن ها را به نضج کافی می رساند و توسط عرق و ادرار دفع می کند و اضافه آن که در خون است توسط زالو خارج می شود.
  13. پس از زالو درمانی تا 24 ساعت نزدیکی مقاربت جنسی ممنوع است.
  14. کسانی که در مرتبه اول زالو درمانی، دچار کاهش فشار خون، سرگیجه و حالت تهوع می شوند باید بدانند که زالو درمانی برای بدن این افراد بسیار واجب تر است، زیرا این ها اختلالات خون رسانی و گرفتگی عروق و غلظت خون دارند که با زالو درمانی مرتفع می شود و در مراحل بعدی چنین حالتی نخواهند داشت. ولی حتما مراعات کم کردن مایعات را جدی بگیرند چون برای آنها لازم و واجب تر است.
  15. افراد می توانند با یک آموزش جزئی خودشان زالو را روی موضع قرار دهند البته تشخیص زالو درمانی نیاز به طبیب دارد ولی فرد خودش می تواند این کار را انجام دهد.
  16. بعد ازانجام زالو درمانی از پرخوری پرهیز نمائید.
  17. درصورت امکان، 4-7 ساعت بعد از انجام زالو درمانی از خوابیدن پرهیز کنید.
  18. پس از زالو درمانی موضع زالو اغلب اوقات، خونریزی دارد و برای پیشگیری ازضعف و سایر مشکلات، برنامه کاری، سفر، میهمانی و… نداشته باشید و حداقل 8 ساعت پس از آن در استراحت و آرامش به سر ببرید.
  19. در صورت بروز خارش، التهاب و تورم موضع زالو جای آن را با حنا و سرکه ضماد کنید.
  20. درصورت داشتن آلرژی، حساسیت، مشکلات انعقادی، زخم و… فرد بعد از یک هفته یک حجامت عام انجام دهد.
مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *