شبکه های اجتماعی
فروش ویژه
600.000 تومان
مقالات اخیر

چرا بعد از حجامت ضعف می کنیم؟

چرا بعد از حجامت ضعف می کنیم؟

آنچه در این مقاله خواهید خواند

گاهي پس از انجام حجامت، ناراحتي هاي جزئي مثل ضعف، سردرد، سرگيجه، گرفتگي هاي خفيف عضلاني و طپش قلب بروز مي كند كه اغلب، پس از يكي دو روز برطرف مي شوند.

بسیاری از این ضعف ها به دلیل غلبه رطوبت و مصرف زیاد مایعات قبل از حجامت یا استفاده از سردی های مضر می باشد. بسیار امتحان شده است کسانی که در حجامت های قبلی دچار ضعف و غش می شده اند زمانی که قبل از حجامت آنها را چند روز ترک مایعات دادیم هیچ ضعفی در آنها ایجاد نشده بلکه بسیار به قوت آنها اضافه هم شده، چون در روایات ذکر شده حجامت درمان کسلی و خواب آلودگی و… می باشد، ولی با رعایت تمهیدات و مراعات زیاد نخوردن مایعات.

کسانی که خون از آنها خارج می شود به دلیل اینکه بدن باید بعد از دفع خون از غذا یا فضولات بدن جبران خون از دست رفته را بکند یعنی حرارت را در بدن بالا ببرد و فضولات که بلغم است را تبدیل به خون کند یا غذایی که در معده است را تبدیل به خون کند باعث تعریق زیاد بدن می شود چون بلغم باید پخته شود تا تبدیل به خون شود و همینطور غذا در معده باید به نضج برسد و طبق قانون طبیعی عالم هر چه بخواهد پخته شود باید رطوبت آن خارج شود مثل غذایی که سر گاز می گذارید و با حرارت باعث خروج رطوبت از آن می شوید و خوب که این رطوبت تبخیر شد غذا پخته شده و قابل خوردن می شود همین مکانیزم باید در بدن هم اتفاق بیافتد.

حال زمانی که غذا سرد باشد یا رطوبت ها در بدن زیاد باشد یا بلغم تبدیل به توده یا بلغم منجمد یا غدّه و یا سودا شده باشد بدن باید حرارت را بسیار زیاد کند و همین بالا رفتن حرارت باعث ضعف و سستی می شود.

چون مغز تحمل رسیدن حرارت به خود را ندارد و با رسیدن حرارت به مغز باعث ایجاد خشکی در مغز شده سیستم مدبره فرمان خواب اجباری به بدن می دهد یعنی فرق غش می کند یا به کما می رود این روند طبیعی بدن در هنگام غش کردن یا ضعف موقع حجامت یا بعد از آن می باشد.

چرا بعد از حجامت ضعف می کنیم؟

بهترین راه برای پیشگیری از ضعف حجامت

  • چند روز مایعات به شدت کم شود و بعد حجامت کنند.
  • قبل از حجامت حمام آب داغ بروند تا فضولات به نضج کافی برسد.
  • نیم ساعت روغن مالی به کل بدن داشته و بعد حجامت کنند.
  • بعد از حجامت به هیچ وجه مایعات نخورند چون ضعف موقتا بر طرف شده و خون را فاسد می کند و در دفعات بعدی دوباره این مشکل ایجاد خواهد شد، بلکه بهتر است بعد از حجامت مقداری شیره انگور و مقداری عسل را با آب ولرم مخلوط کرده و غلیظ مصرف کنند.
  • خوردن عسل، خرما و غذاهاي شيرين در رفع اين عوارض مؤثّرند.
مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *