شبکه های اجتماعی
فروش ویژه
600.000 تومان
مقالات اخیر

مسکن و تسکین دهنده ها

مسکن و تسکین دهنده ها

آنچه در این مقاله خواهید خواند

مسکن و تسکین دهنده ها در طب سنتی اسلامی.

درمان همه بیماری ها در روایات

سه چیز برای هر دردی حتی اگر درد بی درمان باشد، دوا ست:

  1. شکر نیشکر (اگر شکر نیشکر پیدا نشد به همان چیزی که در آن شهر شکر می گویند استفاده کنند. منظورشیرینیجاتی که از جنس قصب است. منظور شکر سفید که تهیج سودا می کند نیست.)
  2. شیر شتر (افضل از آن، ادار شتر است که بهتر است به صورت گرم مصرف شود.)
  3. انگور (یا مویز).

نکته: اگر برای درمان احتیاج به چیزی پیدا کردی و نبود می توان از متعلقات وابسته به آن استتفاده کنی خواص و اثر خود را می گذارد مثل پر زرد آلو یا پر هلو و…

نکته: هرچیزی که گفتند سمی است حتما بخورید. مثل اسفند. سیاهدانه و…

نکته: شکر ابیض در روایت ها منظور از چغندر قند نیست از شکر قصب (نیشکر) است.

در روایت آمده که سه چیز برای هیچکس ضرر ندارد:

  1. عنب رازقی.
  2. سکرتین (دو حب قند نیشکر).
  3. تفاح (سیب).

نکته: توصیه شده قبل از خواب دو حب قند بخورید که درمان تمام بیماری ها می کند به جز مرگ (و نیز تب را دفع می کند).

موارد شفاء؛ برای تمامی افراد و بیماری ها مفید است:

  1. نمک.
  2. عسل.
  3. قرآن.
  4. آب فاتر.
  5. سیاهدانه.
  6. حجامت.
  7. اسفند.
  8. بادمجان.
  9. شلغم.
  10. انار

تفاوت شفاء و دوا:

  • شفاء یعنی چه بیمار و چه غیربیمار می توانند استفاده کنند. (زیاد و مداوم). برای حجامت، تربت امام حسین (ع) و شکر، لفظ شفا آمده است.
  • دواء فقط برای افراد بیمار و به صورت غیرمداوم باید استفاده شود. برای فصد لفظ دوا آمده ولی در بعضی جاها شفا هم هست.

روایت: بنا به فرموده امیرالمومنین (ع): مثل صابون که لباس را می پوساند دارو هم هر بدنی استفاده کند را از بین میبرد.

مسکن ها

مسکن ها (تسکین کننده ها) را در درمان می شود استفاده کرد. یعنی تسکین به همراه خروجی بدهید. تسکین که همراه حبس باشد نداریم.

مثال: برای درد شکم، اگر شیر خورده شود، درد تسکین می یابد. (اگر درد از سموم باشد، سموم دفع می شود.)، اما در بیماری تب های عفونی، اگر فرد بیمار ماست یا شیر بخورد، درد ساکت می شود اما خروجی باز نمی کند. در بیماری سرماخوردگی، اگر یک پارچ آب سرد خورده شود، سرماخوردگی برطرف می شود به معنای حبس (آبریزش بینی بند می آید) اما خروجی باز نمى شود. درد تسکین می یابد اما خروجی باز نمی شود. اگر اسم تسکین رو آوردیم، باید همراه آن خروجی باز شود.

مسکن و تسکین دهنده ها

تفاوت مسکن های طبیعی و شیمیایی

مسکن طبیعی به دلیل گرم بودن حرارت می دهد و خروجی باز می کند و درد را دفع می کند اما مسکن های شیمیایی درد را سرد و حبس می کند که درد تهییج پیدا نکند و در نتیجه درد ساکت می شود.

روایت: درمان و دوایی نداریم مگر اینکه تهییج کند درد را.

مانند: فلفل، زردچوبه که درمان اگزما هست.

دوا باید تهییج کند درد را.(یعنی درد بدتر شود، اگر ساکت شود که درمان نشده است!!) درد باید تهییج شود تا خروجی باز کند و دفع شود.

در برخی از دردها، درد باید انتقال یابد برای مثال در بحث دندان درد، باید درد به جای سر به سمت پا برود، دافع نیاز هست که از دندان به جای دیگر بریزد، زیرا درد دندان را نمی توان تحمل کرد و بسیار سخت هست. (دردها هرچه به مغز نزدیک تر باشند، بدتر هستند، دردهای عصبی به سختی معروف هستند.)

مثال دیگر: چشم درد را نمی توان تحمل کرد بنابراین کدو بر رویش گذاشته شود تا از موضع دور شود. دندان درد و یا درد چشم که تحملش بسیار سخت است و باید از آن موضع دور شود. (با گذاشتن کدو روی آن)

مسکن های طب اسلامی (که در روایت آمده)، درد را به همراه خروج بیماری ساکت می کند.

درد به انسان این فرصت را می دهد تا استراحت کند و بدن با بیماری مقابله کند و اگر ما تسکین دادیم، صدمات جبران ناپذیری ایجاد می شود.

مثال: کشکک زانوی فردی آسیب دیده، اگر به او گفته شود مسکن بخور و برو فوتبال، آسیب می بیند اما خداوند درد را غالب کرده که استراحت کند و تسکین یابد و تحریک نشود.

قانون کلی: کل خروجی که برای بدن باز می کنیم مسکن هستند که متفاوت هستند.

مثال: فصد برای سیاتیک مسکن فوری و یک خروجی است.

مثال:برای بیماری دل استفراغ (عمدی با انگشت زدن در حلق) یک مسکن و خروجی است. استفراغ حتی سردردهای صفراوی و حرارتی را هم خوب میکند که بخارات به سمت سر می روند. استفراغ تسکین به همراه خروجی است (غذا در معده می ماند، سردرد می گیرد، حال اگر بالا بیاورد، خوب می شود). تدابیر قی: ممنوعیت خوردن بعد از آن و زیر شکم و پیشانی بسته شود.

نکته: طبیعت درد ایجاد حرارت است و اگر کمک به حرارت دهیم یعنی افزایش حرارت دهیم، بیماری را از بدن خارج می کنیم و اگر حرارت را کاهش دهیم، کمک به بیماری کردیم که در بدن ماندگاری پیدا کند.

تسکین به همراه خروجی یعنی درد درمان هم می شود، اگر به درد خروجی بدهیم، یعنی درد را دفع کردیم. اگر درد در بدن فقط تسکین داده شود دوباره باز خواهد گشت، یعنی مدتی بعد دوباره حرارت بالا می رود و بدتر از قبل درد می گیرد.

مثال: برای خارش اگر تسکین دادیم، با یک حرارت جزئی دوباره بیرون می ریزد اما اگر حجامت انجام شد و خروجی برای بدن ایجاد شد خارش درمان می شود، حتی اگر حرارت ایجاد شود دیگر خارش بوجود نمی آید.

مثال: فردی به محض خوردن تخم مرغ به خارش افتاده است، فصد انجام داده و تا ۳ماه به راحتی تخم مرغ مصرف کرده است اما بعد از سه ماه چون وارد فصل بهار شده و محرک جدید آمده، دوباره به تخم مرغ آلرژی پیدا کرده و بدن به خارش افتاده که دوباره باید فصد انجام و خروجی باز شود تا زمانی که علت برطرف شود. حال علت می تواند حبس قاعدگی، حبس ادرار، سنگ کلیه، یبوست، عرق نکردن و… باشد.

برای تعریق: کتک زدن، حمام، کشتی گرفتن بچه ها با یکدیگر، دویدن با پای برهنه مناسب است.

روایت: یکی از علتهای درد عقوبت گناهان است.که گفته شده شیعیان ما مریض نمی شوند مگر اینکه گناه کرده باشند. درد کشیدن آنها را طهارت می دهد.

بنا به فرموده استاد: می توان این برداشت را کرد که مسکن هایی که شیعیان در دردکشیدن مصرف می کنند، نمی گذارد پاک شوند و گناه بزرگ و بزرگ تر می شود و چندین گناه با هم مخلوط می شود و ناگاه عزرائیل فرا می رسد… و یا سرطان می گیرد و می گوید چراااا من؟؟!!

مسکن های دیگر

  • دعا یکی از بهترین مسکن هاست زیرا گناهان را پاک می کند (علت برطرف شده و خروجی باز می شود.) البته دعایی که همراه با گریه و تضرع، نماز خواندن، روزه گرفتن و پشیمان شدن باشد تا فرد درمان شود، چون با افسوس خوردن در بدن حبس سودا می شود و درمان حاصل می شود. بنابراین خداوند فرمودند توبه کنیدتا درمان کنم.
  • در روایت آمده سوره حمد را بسیار بخوانید (۷مرتبه یا ۷۰مرتبه)ش، بسیار اثر دارد. اثر معنوی بسیار بالایی دارد. در بیماری های اورژانسی اگر علت مشخص و برطرف شود، بیماری و علائم آن هم برطرف می شود و اگر مشخص نگردد، می شود مسکن ها.
  • اسفند مسکن عام است و در اکثر بیماری ها برای دفع کردن درد می توان از آن استفاده کرد و نه تنها مسکن، بلکه درمان هم هست (لکل داء دواء)

البته بحث چگونه خوردن اسفند مهم است (دستور شستن و… البته برای غیر اورژانس). در موارد دل درد اورژانسی، سریع یک کف مال اسفند خورده شود یا حتی برای بچه ها مقداری اسفند در آب جوش ریخته شود و ۱۰دقیقه بعد، آبش خورده شود.

اسفند را به دلیل گرمی زیاد، به همه کس نمی توان توصیه کرد باعث اذیت آنها می شود ولی ضرر ندارد خصوصا بچه هایی که حرارت بالا دارند، داده میشود برای دفع حرارت.

نکته: اسفند خوردن برای برخی با بالا بردن حرارت، باعث دفع فضولات می شود و در نتیجه لاغری می آورد.

نکته: اسهال در حالت عادی باید سه روز باشد و بعد از سه روز در صورتی که خودش بند نیامد درمان انجام می شود.

معمولاً با خوردن اسفند ادرار زیاد می شود اما اگر نشد یعنی انسدادی وجود دارد و نمی تواند دفع کند. به همین خاطر نیاز به مصرف منزجی هست با یک خروجی دیگر مانند سنا که راه اسهال را باز می کند یا فصد و حجامت راه خروجی باز کند.

  • دفع سموم: شیر، سیب، خرما، حجامت، سیر، شافیه.
  • در امراض سخت مثل انواع سرطان ها: باید به سراغ درمان های کلی رفت مانند: تربت، آب آسمان، دعاها، شافیه، داروی پیامبر، عسل.

برخی خوراکی ها درمان عام هستند و برای همه چیز کارسازند، مانند: آب آسمان، عسل، شکر.

اموری که برای همه کس خوب است: نوره درمانی، تربت امام حسین، گرفتن ناخن (حتی فردی که بیمار نیست، پنجشنبه ناخن بگیرد، درد دفع می شود)

  • خاکستر نی: در جراحت ها و خونریزی ها، بر روی زخم ریخته شود.
  • خواب آور و مسکن:
    1. خوردن روغن کنجد و عسل قبل از خواب برای کسی که از شدت درد خوابش نمی برد، مفید است.
    2. فرفیون، زردچوبه، زعفران، افیون، گوگرد یا روغن گوگرد، روغن میخک، روغن ترب موضعی در دهان هم خواب آور وهم مسکن.
    3. در روایت آمده: خوردن برگ چغندر کمک به خواب بیمار می کند. (راحت می خوابد) برگ چغندر خروجی هم باز می کند.

چند گیاهی که خوب است در تمامی غذاها مصرف شود: برگ چغندر، تره، کاسنی، آویشن.

  • آب باران هم برای تمامی بیماری ها مفید است. برای آب باران لفظ شفا وارد شده. با اینکه آب جوشیده درصد درمانی آن کمتر است ولی برای بیماری ها هم موثر است.

نکته: آب باران دارای نیترات طبیعی است. نیترات طبیعی در هر چیزی باشد برای بدن سودمنداست. اگر نیترات غیر طبیعی به هر چیزی داده شود مضر است. به عنوان مثال با کود دادن به میوه ها نیترات غیر طبیعی داده میشود. در بعضی شهرها آب آن منطقه نیترات دارد که بنا به حکمت گذاشته شده و مصرف آن برای اهالی آن منطقه مضر نیست.

روایت: ماء الفاطر یا آبی که ۷ بار جوشیده شده باشد قوت و انزال به ساقین میدهد، چون آب جوش تنقیه مثانه میکند مثل روایتی که وارد حمام میشوید ۵ جرعه آب بخورید، سده و فضولات مثانه را پاک می کند و ادرار را کامل دفع میکند و مانع از ریزش ادرار به پاها میشود و در نهایت قوت به ساق پاها می دهد.

منظور از ۷ بار جوشیده شده آب این است که وقتی آب جوشیده شده کنار بگذارید تا ته نشین شود و بعد روی آب را بجوشانید دوباره این کار راتکرار کنید تا ۷ بار برسد. یعنی در این ۷ مرتبه ۷ بار خاک آب را دفع می کند. و همچنین سویق شسته شده با ۷ بار از ظرفی به ظرف دیگر ریگ شور کردن خاک آن گرفته می شود به تب دار بدهید درمان می شود.

حال فردی ۱۰۰گرم داروی شیمیایی که ۸۰ درصد در آن خاک موجود است مصرف کند دیگر داروهای طب اسلامی به آن اثر نمی گذارد.

توصیه شده خانه های خود را در اطراف نمکزار ها درست کنید دفع اجنه و شیاطین می کند.

  • خوردن اسفند آسیاب شده با عسل یک حب: در هر بیماری داده شود، قوت بسیاری داده می شود و درد را هم دفع می کند. (برای کسانی که تحمل درد را ندارند و یا کسانی که می خواهند اعتیاد را ترک کنند و درد زیادی می کشند، خود نیز مخدر و مسکن -تسکین دهنده- است اما اعتیادآور نیست)

نکته: وقتی آسیاب شده از چیزی گفته شود باید خیلی آسیاب شود که به بالا پرتاب کنیم چیزی به زمین نرسد.

البته در ابتدا حرارت را بالا برده و اذیت می کند که با فصد و حجامت برطرف می شود. (حتی کشیدن اسفند به جای مواد مخدر در ترک اعتیاد بسیار مفید است.)

اسفند قوای جنسی را کم می کند وهر مخدری باعث کاهش تقویت قوای جنسی می شود برای همین افرادی که زود انزالی دارند اسفند مصرف کنند دیر به انزال می رسند.

مسکن و تسکین دهنده ها

در دردهای موضعی و مفاصل:

  1. مالش سرکه و روغن زیتون.
  2. گذاشتن حنا و نوره بر موضع.
  3. مالش روغن سیاهدانه و روغن اسفند (اثر فوری دارد.)
  4. ضماد انجیر گرم باآرد جو.
  5. گذاشتن کیسه نمک داغ.
  6. جوشانده سیاهدانه یا ضماد تفت داده شده خود سیاهدانه یا پودر آن به صورت گرم گذاشتن به همراه نمک سریعا درد را تسکین می دهد.
  7. تخم کتان، اسفزره، مصطکی یا از روغن آن ها مصرف شود (دردهای نقرس و عرق النساء).
  8. شیر الاغ (تسکین مفاصل)
  • جوشانده برگ شوید مسکن دردهای جهاز (مسیر یا مجاری) ادراری است. ضماد آن با عسل هم برای دردهای بواسیری خوب است. (شوید باز کننده و مدر قاعدگی است.)
  • برای خارش پوستی:
  1. خوردن هویج یا تخم آن و یا زردک یا روغن تخم هویج هم مفید می باشد. (چون مدر می باشد).
  2. پیه وخود انار همراه شکر نیشکر مخلوط شود.
  3. ضماد حنا،گلاب و سرکه (مسکن تمام خارشها)

نکته: زردک به دلیل مدر بودن تقویت کلیه می کند و باعث بالا رفتن قوای جنسی میشود و به آلت قامت می دهد و میل را بیشتر می کند. به نسبه هویج فرنگی خاصیت زردک دارد. زردک قمی نیز خاصیت بالایی دارد.

  • درمان قطعی اورام و ضددرد: جوشانده بنفشه معطر (سمی است به همین دلیل اثر سریعی هم دارد.)
  • نشاط آور و معرق: جوشانده گل سرخ (بیشترین اثر در گل محمدی) و همچنین رفع یبوست هم می کند و برای کل بیماری ها که از صفرا (بلغم منجمد شده) یا بلغم مفید است.

گل سرخ تبریزی برای درمان ناباروری مفید است مغز را گرم می کند زیرا تخمک ها را فعال می کند.

بهتر است گل سرخ همواره با نمک مصرف شود. (نشاط آور است.)

  • درد گلو و حنجره و مسکن التهابات جهاز تنفس (ریه ): جوشانده تخم کتان.
  • مسکن سرفه وبرونشیت های مزمن: زعفران.
  • تسکین درد های بواسیر: پودر چوبک همراه عسل و سرکه حب شود و به مقعد شیاف شود.

نکته: درد بواسیر وحشتناک است یبوست ندارد همراه درد و اسهال است.

  • تسکین دردهای پشت که فقط مربوط به بواسیر نمی باشد:کرفس.
  • بادمجان: مسکن دردهای بواسیر و دردهای پهلو و دردهای مثانه.
  • تسکین درهای رحمی و زایمان آسان: پودر چوبک (شیاف در مقعد).
  • آفت های دهان و تسکین دهنده های دندان: مزمزه کردن خیسانده یا جوشانده زردچوبه با انیسون.
  • مسکن تمام دردها: ضماد شنبلیله و جوشانده شنبلیله، داروی مرکب ۷ و ۸ به دلیل باز کردن خروجی برای تمامی دردها مناسب است.
  • مسکن کلیه و مثانه:خوردن کتیرا.
  • مسکن سکسکه: پونه و چوبک.
  • درمان جن زدگی / سریان منی / زود انزالی و افرادی که شهوت زیاد دارند: جوشانده نیلوفر.
  • دردهای داخلی: ریوند و شوید، آلبالوی تلخ (به جزتسکین دردهای داخلی و همچنین مقوی جگر و طحال می کند)
  • دردهای قلبی: جوشانده ریشه مارچوبه با عسل مصرف شود (هم مدر و هم مسکن). بید مشک (برای تمامی دردها هم مفید است بخصوص دردهای ریحی که در بدن جابجا می شوند)، جوشانده برگ گل بیدمشک برای افراد بی اشتها مناسب است.
  • رفع عطش: رب ترش به همراه پخته شده اسفناج، خوردن عسل به همراه آب زمزم/ لعاب اسفرزه/ خرمای سنگ شکن/ هندوانه بانمک/ برگ گشنیز/ میوه انبه/ خوردن سویق و کدو و نمک روی زبان گذاشتن.
  • سردرد:
  1. روغن بنفشه و انفیه در بینی تا عطسه حتما ایجاد شود و سینوس ها تخلیه شود. در بعضی افراد افتادگی سینوس دارند که راه تخلیه سخت می شود با جا انداختن سینوزیت درمان می شود. سینوس ها هرچه غلیظ تر شوند درمان سخت تر است. بهترین راهکار که سینوس ها دچار غلظت و بلغم نشود این است که سر به سمت بالا آب نخورد.
  2. ضماد نعنا با آرد جو برروی پیشانی.
  3. مالش روغن بابونه به پیشانی.
  4. ریختن بنه در چشم برای سردرد.
  5. انیسون،کشمش یا مویز برای سردرد.
  • درد سنگ کلیه:

در مرحله اول باید بگوییم درد در حالب، چون سنگ در کلیه درد ایجاد نمی کند زمانی که به سمت حالب حرکت کند به درد می افتد.

برای از بین بردن درد باید راهی پیدا کنیم سنگ از حالب به مثانه برود که بهترین راه آن بادکش لغزان است. قبل از بادکش با روغن سیاهدانه یا اسفند به طرف مثانه ماساژ بدهیم. بهتر است یه گرم کننده موضعی بدهیم. با گرم کردن پارچه پشمی و روی موضع قرار دادن و یا با گذاشتن حوله روی مسیر حالب و اتو کشیدن روی آن تا گرم شود. وقتی داغ شود انبساط ایجاد می شود و سنگ راحتر خروج پیدا می کند.

مسکن و تسکین دهنده ها

  • ضرب خوردگی:
  1. اگر قسمتی از بدن دچار ضرب خوردگی شد برای تسکین درد و بهبودی موضع: اقاقیا،صبر زرد، سورنجان، ماش و گل ارمنی را بکوبید و با آب خمیر کنید و روی موضع کوفتگی بگذارید.
  2. خوردن عاقرقرقا یه حب و همچنین ضمادی (در بی حس کردن مفید است حتی برای دندان کشیدن روی دندان می گذارند).
  3. ضماد دنبه و خرما روی موضع بگذارید.
  4. ضماد کیسه نمک داغ.
  5. آبغوره یا سرکه و همراه روغن زیتون را با پنبه به موضع بمالید نباید با فشار انجام نشود.
  6. گذاشتن مورد به همراه گلاب (الیتام درد می کند).
  • خون دماغ: در مرحله اول خون دماغ را نباید بند آورد در صورت مجبور بودن یا اورژانسی بودن:
  1. در هر سوراخ بینی چند قطره آبلیمو بچکانید.
  2. دود سیاهدانه داخل بینی بدهید.
  3. شستن سر با آب سرد.
  4. بادکش زیر پرده دیافراگم بالای شکم همان سمت سوراخ بینی که خون خارج می شود.
  5. شستن مقعد با آب سرد.
  • فشار بالا:
  1. گلابی و کاهو.
  2. سرتمام انگشت ها را تیغ بزنید.
  3. جوشانده عناب با برگ زیتون همراه عسل خورده شود.
  4. سرکه و یا آبغوره خوردن.
  5. حجامت هم بهترین راه در اوج فشار است.
  6. جوشانده سیاهدانه خورده شود. یا قبل از خواب یک قاشق سیاهدانه آسیاب شده ببلعد.

نکته: برای تنظیم فشار خون سرکه انار شبها قبل از خواب مصرف شود.

نکته: بالا رفتن فشار از ضعف معده است با تقویت معده فشار بالا نمیرود.

  • خارش بدن:
  1. حنا گذاشتن.
  2. سرکه و گلاب به بدن اسپری کند.
  3. جوشانده برگ چغندر و درآب آن نشستن یا موضع را با آن خیس کنند.
  • خارش چشم: رنده شده کدو ضماد شود.
  • عصبانیت:
  1. به درمان سودا مثل فصد، حجامت، نوره، اسفند و مرزنجوش (شاخصه نیست).
  2. میخک (نیز مقوی و حافظه است).
  3. شربت کدو سرکه خورده شود.
  4. خوردن آب یخ یک جرعه (در کل خوردن آب یخ عصبانیت می آرود ولی برای درمان اورژانسی عصبانیت کاهش حرارت در همان لحظه می دهد.)
  5. تنفس عمیق به علت خونرسانی بیشتر. (وقتی اکسیژن به بدن برسد کاهش حرارت خون می دهد و با کاهش حرارت خونسازی در بدن می شود. در حرارت بالا خون سوخته میشود. مثل باقالا خونسازی می کند، از سوختگی خون جلوگیری می کند و تولید خون را زیاد می کند.)

نکته: برای افرادی که مشکلات خونی و رحمی دارند تنفس مصنوعی بهترین راه است. و همچنین خانمهای باردار برای رشد بیشتر جنین تنفس منصوعی انجام دهند.

  • برای دردهای عصبی: جوشانده مرزنجوش. خوردن فلفل و تخم پیاز (یاخود پیاز) برای بیماری های اعصاب (آسیاب شده فلفل یا با عسل حب شود ) برای مثال فردی که با حرص خوردن به بدن درد دچار می شود. تخم پیاز با عسل حب شود باعث تقویت اعصاب می شود و در نتیجه درد بدن تسکین می یابد.

نکته: کسانی که سکته ناقص کردند پودر میخک با عسل به صورت حب یا جوشانده آن را در طول روز چند استکان مصرف کنند.

  • مشکلات معده:
  1. در امراض شکم، دل درد، اسهال، التهابات روده ای و معده ای، جروح و قروح و بیماری های مربوط به آن عسل و سیاهدانه مصرف شود (تمام بیماری های عفونی و دل دردی).
  2. خوردن چند شاخه نعنا که همراه آب انار ترش باشد مسکن بهتری است.
  3. جوشانده سوسنبر (بخصوص درمان دل پیچه).
  4. سویق کدو یاخود کدو (مسکن دل پیچه).
  5. ضماد کوبیده چغندر و خوردن آن با خردل (مسکن شکم درد و بادشکن).
  6. زنجبیل با عسل.
  7. خوردن دارچین.
  8. مرکب ۲.
  9. هاضوم.
  10. جوشانده نعنا

نظریه استاد: برای رفع مشکلات معده سه قاشق هاضوم با نصف استکان سرکه شیره خورده شود.

نکته: سیاهدانه همراه ادرار آور (مثل تخم خربزه) بدهیم سریعا خروجی باز می کند. و تاثیر بهتری میدهد.

منظور از تخم خربزه مغزتخم خربزه است که به صورت شیره کش مصرف شود بهتراست، ولی می توان آسیاب شده تخم خربزه را با پوشالهایش استفاده کرد یا اینکه کامل خربزه را پخت و میکس کرد. برای هندوانه هم به این روش دافع سنگ کلیه است.

لعاب تخم هندوانه درمان سرفه و گلو درد و بادشکن است.

نکته: تخمه ها اثر درمانی دارند و بی دلیل خوردن آنها اولا باعث اتلاف وقت میشود و از طرفی چون بدن احتیاج به آن ندارد اسراف حساب می شود بنابراین حرام است. میوه هایی که تخمه دارند بهتر است در موقع خوردن جدا شوند.

شاخصه درمان سیاهدانه: درمان عفونت و شاخصه درمان تخم خربزه: مدر بودن است.

  • افت فشار:
  1. آسیاب شده نمک به همراه عسل.
  2. گوشت کبوتر که فوق العاده اثر دارد.
  3. نمک به تنهایی اثر خوبی دارد.

نکته: سویق نخود و شیرین بیان مصرف شود. درمان اورژانسی نیست ولی به مرور معده را تقویت می کند و مانع از افت فشار می شود.

نکته:افرادی که درآخر عمر افت فشار دارند سه ساعت نمک در هاون سنگی کوبیده شود و هر دو ساعت یکبار با عسل حب کنید و بخورند اثر زیادی دارد.

  • عفونت: پیاز، سیاهدانه و روغن سیاهدانه.
مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *