شبکه های اجتماعی
فروش ویژه
600.000 تومان
مقالات اخیر

علائم و نشانه های تشخیص مشکلات رحم و مثانه از کف دست

علائم و نشانه های تشخیص مشکلات رحم و مثانه از کف دست

آنچه در این مقاله خواهید خواند

یکی از مهم ترین عضو ها، در بدن زنان و دختران رحم یا زهدان است. رحم در بدن همه پستانداران وجود دارد. محل رشد و تغذیه و نگهداری جنین تا زمان زایمان و همچنین، رسیدن اسپرم به تخمک درون رحم صورت می گیرد. رحم از دیوارهای ضخیم و عضلانی تشکیل شده است و به همین دلیل، قوی ترین عضلات در بدن زنان را می توان عضلات رحم نام برد. رحم بین مثانه و روده باریک و در محوطه لگن قرار دارد و شکل آن شبیه به گلابی وارونه است. وزن رحم در حالت طبیعی و باردار نبودن 35 گرم است.

درون رحم از بافتی به نام آندومتر تشکیل شده است که بعد بلوغ تا هنگام یائسگی هر ماه این بافت ها ریزش می کنند و باعث خونریزی و به وجود آمدن عادت ماهیانه و قاعدگی می شود و زمانی که این دوره به پایان می رسد این بافت نیز دوباره تشکیل می شود.

تخمدان ها نیز در بدن همه زنان و دختران وجود دارد که محل قرارگیری آنها در دو طرف رحم است.

در تخمدان ها تخمک وجود دارد و پس از بلوغ هر ماه، یک تخمدان، یک تخمک را آزاد می کند و از رحم دفع می شوند. مثانه یا آبدان، پیشابدان یا میزه دان یکی از اعضای دستگاه ادراری را تشکیل می دهد.

زمانی که ادراری که به واسطه فعالیت های کلیه تشکیل شده است در مثانه مانند کیسه، برای جمع شدن ادرار عمل می کند. مثانه عضوی مشابه در زنان و مردان است و حداکثر یک لیتر ادرار را می تواند در خود نگه دارد.

ادرار به طور معمول و طبیعی در کلیه ها به وجود می آید و سپس از طریق حالب به مثانه و در نهایت از طریق پیشابراه از بدن انسان دفع می شود.

بیماری های رحمی

گاهی اوقات ممکن به دلایل مختلف خانم ها دچار بیماری های رحمی شوند که شامل:

علائم و نشانه های تشخیص مشکلات رحم و مثانه از کف دست

این بیماری ها در خانم ها با علائمی مانند درد در ناحیه لگن، خونریزی های بیش از اندازه در هنگام عادت ماهیانه، درد غیرقابل تحمل در ناحیه کمر و شکم در عادت ماهیانه، بی اختیاری در ادرار، ترشحات غیرطبیعی، کامل تخلیه نشدن مثانه و تکرر ادرار و…، ممکن است همراه باشد.

از شایع ترین بیماری های رحمی موجود در خانم ها، افتادگی رحم و مثانه است، و هنگامی که این مشکل به وجود بیاید به دلیل متصل بودن دو پایه های ناف به رحم، باعث افتادگی در ناف می شود.

تشخیص مشکلات رحم از کف دست

اما تشخیص این بیماری ها به راحتی از کف دست قابل تشخیص، پیشگیری و درمان است.

برای تشخیص بیماری ها در رحم و مثانه از طریق کف دست، ابتدا باید جایگاه رحم و مثانه را در کف بشناسیم.

در کف دست خود مابین انتهای انگشت حلقه ومیانی در محل اتصال به کف دست، جایگاه رحم و مثانه است.

گاهی اوقات در جایگاه رحم و مثانه علائم غیر طبیعی همچون لک و یا تغییر رنگ یا خطوط غیر طبیعی و تورم غیرعادی مشاهده می کنید، که هر کدام این علائم؛ نشان دهنده یک بیماری در رحم و مثانه است.

  • اگر با مشاهده کف دست تورم یا رنگ سفیدی در موضع رحم و مثانه دیدید؛ این علائم نشان دهنده سردی و رطوبت بیش از اندازه در مثانه و رحم است. یکی از علائم که اطمینان از وجود این مشکل می دهد؛ تکرر ادرار در فرد است و اصلی ترین دلیل به وجود آمدن آن نگه داشتن ادرار و یا افتادگی لگن است.
  • اما یکی دیگر از مشکلات در رحم و مثانه که از کف دست قابل تشخیص است، به وجود آمدن سنگ در مثانه است. تشخیص این بیماری با مشاهده نقطه یا لکه های سیاه رنگ بر روی جایگاه مثانه است.
  • علامت دیگر برای تشخیص، وجود تورم همچنین رنگ جایگاه زرد همراه با نقطه های سفید به وجود می آید. که این علائم نشان دهنده عفونت در رحم است.

نکات درمانی

اما این مشکلات و بیماری های به آسانی با رعایت تدابیر زیر قابل درمان هستند:

  • بستن پشت کمر به زیر شکم با فانسقه.
  • تخلیه سریع و کامل ادرار.
  • مصرف سیاهدانه و عسل.
  • مصرف مرکب 4.
  • کم کردن مایعات و حذف لبنیات و مرغ.
مقالات مرتبط

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *