شبکه های اجتماعی
فروش ویژه
600.000 تومان
مقالات اخیر

دلایل و اسباب ضعف شهوت در مردان

دلایل و اسباب ضعف شهوت در مردان

آنچه در این مقاله خواهید خواند

از شایع ترین و نگران کننده ترین مشکلاتی که در بسیاری از آقایان ممکن است رخ دهد، ضعف شهوت و کاهش میل جنسی است. پدید آمدن این مشکل باعث ایجاد اختلاف و نارضایتی در رابطه جنسی و در نهایت، متاسفانه منجر به طلاق زوجین می گردد. براساس آمارها و تحقیق های صورت گرفته حدود 30 درصد از مردان مبتلا به ضعف و مشکلات جنسی هستند که با شناخت و تشخیص علت پدید آمدن بیماری ها به راحتی آن ها را می توان درمان کرد.

سومین جلسه از دوره بیماری مردان که در روز سه شنبه، چهاردهم آذر ماه، با تدریس استاد جواد کاردانپور، در آموزشگاه فنی حرفه ایوان برگزار گردید.

یکی از موضوعاتی که استاد در این جلسه بیان و تدریس کردند درباره ی اسباب ضعف شهوت در آقایان بود.

در کتاب میزان طب صفحه 169: زمانی که بدن ضعیف شود که این ضعف از جانب کم شدن است و به واسطه کم شدن خون، روح و ریح و که ماده شهوت هستند، کم می شود.

علائم تشخیص

ضعف قوت و گرسنگی پس از جماع و رابطه جنسی برای این افراد پدید می آید. و اکثرا برای افرادی که ضعف در هضم غذا دارند ایجاد می شود به دلیل اینکه مواد غذایی در بدن آن تامین نمی گردد.

دلیل به وجود آمدن این مشکل، ضعف و خرابی معده و کمبود غذا نیست؛ بلکه این افراد مشکل در هضم روحی دارند. برای مثال افراد که در حالت غم یا عصبانیت یا در زمانی که گرسنه نیستند غذا مصرف می کنند. که در این حالت، روحی که باید برای جذب غذا تقویت شود، تقویت نمی شود.

این افراد باید در حالت آرامش و شادی غذا مصرف کنند که روح و ریح و خون تقویت شود.

زمانی که مایع منی کم تر تولید شود. این افراد تغذیه و خوراک خوبی دارند اما آب منی نیست و هنگامی آب منی وجود نداشته باشد شهوت نیز وجود ندارد.

علائم تشخیص: کم و به سختی دفع شدن مایع منی و پس از دفع شدن فورا برای فرد ضعف شدید ایجاد می شود.

دلایل و اسباب ضعف شهوت در مردان

علت ضعف شهوت در مردان

سوء مزاج در تولید منی که شامل مغز بیضه ها است.

زمانی که فرد در حالت دفع منی باشد لذتی که باید، ایجاد نمی شود و کامل نیست و یا اینکه آن لذت ماندگار نیست. دراین افراد تحریک منی برای دفع ایجاد نمی شود و منی کم و غلیظ است و به سختی نیز خارج می شود. در ابتدا نعوذ ضعیف، و پس از دخول قوی می شود.

درمان

  • درمان آن گرم کردن کلیه ها است. امام صادق علیه السلام در کتاب توحید مفضل جهش و حرکت منی را از کلیه ها می دانند.
  • هنگامی که برای مدتی طولانی فرد رابطه جنسی نداشته باشد که در این حالت شهوت و باه کاهش می یابد. که درمان آن انجام جماع است.
  • مصرف ادویه هایی که شهوت و باه را زیاد می کند مفید است.
  • عاقرقرحا به همراه روغن مغز پنبه دانه آغشته کرده و آلت تناسلی ضماد شود.
  • اموری از امور وهمیه در ذهن فرد ایجاد و جاگیر شده است و از مغزش خارج نمی شود.
  • زمانی که مردی می خواهد جماع کند زن نباید احتشام مفعوله و غالب بر مرد باشد. الرجال قوامون علی النساء، اگر این آیه بر عکس شد مرد نمی تواند لذتی از این رابطه ببرد.
  • و یا گاهی اوقات ممکن است مرد چیزی در این زن دیده باشد که باعث ایجاد کراهت برای مرد می شود. به همین دلیل در روایت آمده است که به فرج زن نگاه نکنید.
  • و یا اینکه فرد خیال کند او جادو و طلسم کرده اند و در نتیجه باعث از بین رفتن شهوت می شود در حالی که همه اعضای فرد سالم است. درمان آن از بین بردن فکر و خیال است
  • یکی دیگر از دلایل ضعف شهوت، ضعف و مشکل در قلب و کلیه و معده و مغز و یا کبد وجو داشته باشد. و درمان آن درمان هر عضو پدید آورنده مشکل است.

در این جلسه استاد کاردانپور درباره موضوعات دیگری نیز صحبت کردند:

  • طعام وخوراکی هایی که قوت جماع را زیاد می کند.
  • ترکیب غذا های مفید برای تقویت جماع.
  • دلایل نداشتن نعوذ کامل.
  • علامت ضعف مغز و تاثیر آن بر ضعف شهوت و تدابیر درمانی آن.
  • علامت ضعف قلب و تاثیر آن بر شهوت و رابطه و درمان آن.
مقالات مرتبط

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *