شبکه های اجتماعی
فروش ویژه
600.000 تومان
مقالات اخیر

اموری که شیر مادر را فاسد یا صالح می کند

اموری که شیر مادر را فاسد یا صالح می کند

آنچه در این مقاله خواهید خواند

چه اموری باعث خراب شدن شیر مادر می شود؟

چگونه شیر مادر را اصلاح کنیم؟

اموری که باعث خرابی شیر مادر و فساد آن می شود

  • هم و غم:

مادری که غصه زیاد می خورد و فکر های منفی زیاد دارد و معمولاً آدم های ریز بین و زود رنج که همه چیز را به خودشان می گیرند و برای یک کلمه حرف از دیگران سه روز در فکر فرو می روند و غصه می خورند فرزندان آنها ضعیف و افسرده هستند و موفقیت در آنها کمتر دیده میشود. چون این مادر شیر خوبی به نوزادش نداده و با هم و غم و غصه زیاد باعث سوختگی شیر می شود و سودای داخل شیر بسیار زیاد می شود. البته برای اصلاح شیر آنها مواردی را در پایان آورده ام که حتما آن را به افرادی که دچار این خلقیات هستند سفارش کنید.

  • یبوست:

مادرانی که غذا زیاد مصرف می کنند و فاصله بین غذای آنها کم است و معمولاً در آرامش غذا نمی خورند یا دو لقمه غذا می خورند و به خاطر گریه کردن نوزاد مجبور می شوند سریع سراغ او بروند و به او شیر دهند، شکم آنها خوب کار نمی کند و یبوست مزاج خواهند گرفت که گاهی به بواسیر و شقاق مقعد هم دچار می شوند این مادران فضولاتی که در روده آنها می ماند، بخار زیاد تولید می کند و شیر آنها را فاسد و خراب کرده و قوت در شیر آنها بسیار کم خواهد بود. به همین جهت حتما فاصله غذا خوردن را زیاد کنند و غذاهای مقوی و خوبی مصرف کنند و آنها را خوب بجوند و به هیچ وجه از سر سفره بلند نشود تا غذای آنها تمام شود و در آرامش کامل غذا بخورند، حتی اگر بچه زیاد گریه کرد اشکال ندارد چرا که اگر مادر در هنگام غذا خوردن از سر سفره بلند شود هم افتادگی ناف پیدا می کند و هم شیرش فاسد شده و شب تا صبح نوزاد او از این شیر که با استرس از غذا ایجاد شده نخواهد خوابید و حتی گاهی به خطرهای بیشتری هم نوزاد را دچار خواهد کرد.

  • بیکاری و بیعاری (تنبلی):

مادرانی که تنبل هستند و کارهای جزئی در خانه را هم موکول به دیگران کرده و مادر و همسر را به عذاب می گذارند تا خانم شیر بدهند و هیچ کاری نمی کنند، فضولات و فساد شیر آنها بسیار زیاد است و فرزندان آنها دائم مریض هستند و همیشه دچار تب های ناگهانی می شوند، چون این مادران هیچ فعالیتی نمی کنند و تعریق ندارند و زندگی آنها بسنده شده به خوردن و خوابیدن و شیر دادند. فضولات اضافی هر غذا تبدیل به شیر می شود و شیر را خراب و نوزاد را بیمار می کند، ولی مادرانی که فعالیت در خانه دارند و در حد متناسب یک زن کار می کنند و تعریق دارند فضولات اضافی به سطح بدن آمده و توسط لایه های پوستی و عرق از بدن خارج می شود این امر برای خود مادر هم بسیار مناسب است و بدن سالم تری خواهند داشت. مرحوم عقیلی از امور لازمه برای مرضعه (یعنی زن شیر ده) را ریاضت معتدله می داند و حتی ورزش و نرمش سبک برای آنها بسیار مفید است. ایشان حمام یعنی گرمابه ای که باعث عرق کردن زن بشود را نافع و مفید شیر می داند و فساد شیر را از طریق حمام قابل دفع می داند و سفارش کرده چند روز یکبار مادر حتما به حمام برود تا کمی عرق کند و فساد شیر از این طریق خارج شود.

اموری که شیر مادر را فاسد یا صالح می کند

  • غضب و قهره و ترس:

از خطرناک ترین اموری که شیر را فاسد و خراب می کند غضب و عصبانی شدن است. اگر مادر عصبانی شود مخصوصاً هنگامی که سینه او در دهان نوزاد است خطرش از هر زمان بیشتر خواهد بود. اگر مادر عصبانی شود و سینه او در دهان نوزاد باشد گاهی صفرای نوزاد را از ایجاد شیر سوخته شده خراب و به تعبیر قدیمی ها زهره ترک کرده و خرابی جگر و کبد برای او می آورد. حتی در قدیم کسی که قهره یا ترس به او وارد می شد اجازه شیر دادن به نوزادش را نمی دادند و معروف بود که اگر بچه شیر قهره یا ترس بخورد فلج می شود که شاید این فلج همان ام اس و بیماری هایی باشد که امروز در جوان ها به خاطر سوخته شدن خون در مغز آنها دچار می شوند و به نوع پلاک در عصب های مغزی آشکار می شود. پس اگر زنی عصبی می شود یا قهره می کند به نوزاد خود شیر ندهد حتی اگر یک روز بگذرد و به نوزادش به جای شیر شیره انگور و آب جوش سرد شده بدهد.

اموری که باعث صالح شدن شیر مادر می شود

اگر مادر به هر واسطه ای شیرش دچار فساد شد، نمک دریا 21 مرتبه در روز هر مرتبه یک انگشت مصرف کند تا سه روز و حجامت عام انجام دهد و بهتر است تا سه روز غذا نخورد و به جای آن سیب و نمک مصرف کند و ریاضت و فعالیت های بدنی خود را بالا ببرد تا خوب عرق کند و یک روز در میان به حمام برود تا عرق از او خارج شود و بعد به نوزاد خود شیر دهد. قبل از هر بار شیر دادن هم مقداری اول شیر خود را بدوشد و بریزد و بعد به نوزاد شیر دهد که فساد از شیر خارج شود و به نوزاد ضرر نرساند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *