شبکه های اجتماعی
فروش ویژه
600.000 تومان
مقالات اخیر

قلب شما، در کف دست شما

آنچه در این مقاله خواهید خواند

یکی از مهم ترین اعضای بدن هر فرد قلب او است. قلب یا دل عضوی دقیق و منظم در بدن است که می توان از آن به عنوان امام بدن یاد کرد.

قلب دارای طبیعتی گرم و خشک است و عضوی عضله ای، تو خالی و مخروطی شکل است.

قلب در قسمت قفسه سینه و بین دو شش یا ریه ها است. سر قلب مقداری به سمت چپ و پایین است. وزن تقریبی قلب حدودا 300 گرم است و دائما در حال پمپاژ کردن و فرستادن خون و مواد مغذی و اکسیژن به سرتاسر و همه اعضای بدن است.

وظیفه اصلی قلب در سیستم گردش خون است. سیستم گردش خون از مویرگ، شریان و ورید تشکیل شده است. قلب خونی که بدون اکسیژن باشد را به ریه می فرستد، ریه پس از جداسازی دی اکسید و فضولات آن ها را تخلیه می کند.

ساختمان قلب

قلب هر انسان داراری چهار حفره است:

دهلیز چپ، دهلیز راست، بطن چپ، بطن راست. دهلیز راست و چپ در قسمت بالایی و بطن چپ و راست در قسمت پایین قرار دارند. اکثرا به دهلیزها قلب راست و به بطن ها قلب چپ نیز می گویند.

از نظربافت شناسی قلب انسان نیز دارای سه بافت است که شامل اپی کاردیوم، میوکاردیوم و اندوکاردیوم است.

دریچه های قلب شامل:

  1. دریچه ی آئورتی یا (Aortic Valve)
  2. دریچه سه لختی (Tricuspid Valve)
  3. دریچه ریوی (Pulmonary Valve)
  4. دریچه میترال (Mitral Valve)

یکی از دلایل مرگ ناگهانی به دلیل فساد شدید در قلب اتفاق می افتد. دلیل ایجاد فساد شدید در قلب رطوبت فاسد دور قلب است. هنگامی که رطوبت های فاسد دور تا دور قلب را بگیرند مانع از انقباض و انبساط قلب و به دنبال آن موجب سردی بدن می شوند. زمانی که بدن سرد شود به دنبال آن قلب نیز سرد می شود و سرد شدن قلب مساوی با مرگ است.

قلب شما، در کف دست شما

شناسایی جایگاه قلب در کف دست

ابتدا سرانگشتان میانی را خم کرده و روی عضله شست قرار دهید این مکان جایگاه قلب در کف دست است که وجود هر گونه علامت نشان دهنده مشکل و بیماری در قلب است.

  • چنانچه در محل انطباق قلب رگ های سیاه و متورم باشد نشان دهنده گرفتگی عروق قلب است. درمان گرفتگی های قلب: استفاده از مربای به، استفاده از سیر، خردل، انگور، استشمام و بو کردن بنفشه.
  • زمانی که در جایگاه قلب رگ هایی نمایان هستند اما بدون بر آمدگی، از علائم نشان دهنده تپش قلب است.

این تپش قلب ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد.گاهی اوقات ممکن است قبل از غذا خوردن باشد که نشانه مشکل در معده است اگر زمانی باشد که فرد بعد از خواب یا استرس باشد نشان دهنده مشکل از جانب مغز است. اما زمانی که فرد همراه با تپش قلب تنگی نفس داشته باشد نشان از جانب ریه ها است.

  • گاهی اوقات با مشاهده کف دست به وجود علامت ✖️ یا ➕ روی جایگاه قلب پی می برید که این علامت ها نشان می دهد که قلب فرد عصبی است و در هنگام استرس و عصبانیت دچار تپش قلب می شود.

با علامت های دیگر نیز می توان به قلب عصبی فرد پی برد مانند زمانی که روی لاله گوش چین و چروک باشد و زیر چشم نیز پف کرده باشد.

  • اگر در کف دست در محل انطباق قلب در دو دست راست و چپ، تورم یا لکه های بزرگ و سفیدی مشاهده کردید نشانه دهنده این است که فرد مستعد سکته قلبی است و تا 24 ساعت دیگر این عارضه ایجاد می شود.

درمان فوری برای جلوگیری از سکته قلبی استفاده از هاضوم، قرص خون و مالش قلب با روغن زیتون بسیار مفید است.

درمان مشکلات قلبی

  • استفاده از به، گلابی، عناب، سرکه، شیر، کندر، مویز، سویق سیب و سویق به.
  • استفاده از جوشانده زیره.
  • استفاده از بوهای خوش، بوی شاخه های نعنا، خوشبو کردن بدن.
  • حمام آب گر مو همچنین استحمام در آب شور.
  • استفاده از گزنه، پیاز، تره، بابونه، کاسنی، تخم شربتی، بادرنجبویه، زعفران، انغوزه.

(نکته: قلب تنها عضوی است که ورودی ندارد و از طریق عضو دیگر قلب بیمار می شود.)

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *