شبکه های اجتماعی
فروش ویژه
600.000 تومان
مقالات اخیر

سیستم ادراری در عنبیه

سیستم ادراری در عنبیه

آنچه در این مقاله خواهید خواند

سیستم ادراری یکی از مهم ترین سیستم هایی است که نقش حیاتی و مفید در بدن ایفا می کند و وجود هرگونه مشکل در آن اختلال و آسیب های جدی را در اعضای دیگر مخصوصا کلیه ها ایجاد می کند.

هنگامی که یک فرد ماده غذایی را مصرف می کند بدن آن را جذب می کند و مواد غذی موجود آن را تبدیل به انرژی برای بدن می کند و باقی مانده آن و فضولات در روده می مانند.

وظیفه و عملکرد سیستم ادراری فیلتر کردن خون و تولید ادرار به عنوان مواد ضایعاتی است.

کلیه ها، حالب ها و مثانه سیستم ادراری را تشکیل میدهند. کلیه ها به قولی اساتید بیوشیمیایی بدن هستند و میزان آب و الکترولیت ها، PH، پتاسیم، سدیم کلراید و همچنین فشار خون را تنظیم می کنند.

حوالی ساعت ۶ در هر دو عنبیه مناطق ویژه کلیه ها را میتوان پیدا نمود. قبل و بعد از ناحيه اندام تحتانی مثانه در عنبیه راست ساعت ۵ و چپ ساعت ۷ قرار دارد.

در برخورد با اختلالات سیستم ادراری یکی از نکات مهم بررسی  ANW و ناحیه روده ای است. همان طور که قبلاً اشاره شد ممکن است سموم تجمع یافته در این ناحیه از طریق جریان خون به کلیه ها و مثانه منتقل شوند. حال اگر به علت ضعف ذاتی یا کمبود مواد مغذی و ضروری دچار کمبود باشد میزان آسیب افزایش خواهد یافت. با مشاهده وضعیت اسیدی موقع آنالیز عنبیه متوجه خواهیم شد که علل زیادی از جمله اختلالات متابولیک عادات بد و نامناسب غذایی وجود پاتولوژی های مختلف در یک یا چند عنصر، باعث افزایش فشار و بار کاری ناشی از سم زدایی و پاکسازی به کلیه ها شده است و هر چه زودتر باید شرایط متعادل شود، در غیر این صورت این ارگان بسیار مهم دچار آسیب خواهد شد. یکی از کاربردهای جالب ایریدیولوژی در ارگانها و اعضای جفت بدن این است که مشخص میکند کدام عضو سالم و یا معیوب است ممکن است در جواب آزمایشات پاراکلینیکی خون و ادرار، گزارشات نرمال باشد ولی یک کلیه سالم و دیگری آسیب دیده باشد.

سنگ های کلیه توسط آنالیز عنبیه معلوم نمیشود ولی اثرات تحریکی بافتی ناشی از سنگ رویت میشود.

سیستم ادراری در عنبیه

تقویت سیستم ادراری

گاهی وجود یک ضایعه تیره که دلالت به رسوب مزمن سموم دارد، دلیل کافی بر وجود سنگ می باشد که در این صورت برنامه اصلاحی و درمانی را شروع می کنیم. یکی از موادی که در کتب گیاهان دارویی و درمان های سنتی چینی در مورد درمان مشکلات سیستم ادراری و فوریت ادراری و سنگ های کلیوی به آن اشاره شده است استفاده از مخاط سنگدان مرغ در زبان چینی jineijin نامیده می شود است. این قسمت در حقیقت پوشش داخلی سنگدان است که به رنگ سفید بوده و برای تأثیر بیشتر بهتر است با مقدار خیلی جزیی از سرکه که به صورت اسپری باشد، حرارت داده و به صورت پودر شده و یا در سوپ میل شود.

اگر ضعف سرشتی در کلیه ها دیده شود باید اقدامات پیشگیرانه نیز انجام شود تا سلامتی آن تضمین شود. میوه های بسیار با اهمیت و قوی در پاکسازی عبارتند از: انگور و خربزه و سیب و طالبی و گرمک

کربوهیدرات ها نسبت به وعده های غذایی با پروتئین بالا فشار کمتری به کلیه ها وارد می کنند. شیری که  سرد نباشد و خام باشد نیز مفید است. ویتامین های B12 B، C باعث تقویت کلیه ها و ممانعت از عفونت میگردد چای گیاه غافث دوای کبد نصف استکان ۳ تا ۴ بار در روزدر پاکسازی خون و کلیه ها مفید است. از گیاهان دیگر می توان به میوه سرو کوهی، انگور سرخ، کاکل ذرت،باکس گیلاس، قاصدک و دم اسبی اشاره کرد ولی میوه سرو کوهی به علت اثر تحریکی، بهتر است به تدریج مقدار آن افزوده گردد پس افراط نشود.

موارد دیگر عبارتند از سوپ و جوی دوسر، جعفری، ترب و آب آن زردک و تخم آن. لازم به یادآوری می باشد که کاکل ذرت در موارد وجود شن در ادرار بسیار سودمند می باشد. وجود موادی همچون سلیکون، کلر، منیزیم و پتاسیم در پاکسازی کلیه لازم و ضروری است. علاوه بر این جهت خنثی نمودن مواد اسیدی و سمی نیاز به سدیم خواهد بود که بهتر است به جای معدنی از نوع ارگانیک و گیاهی باشد. چای تهیه شده از دانه ها و هسته های گندم معمولی و همچنین قهوه هسته خرما یا جوشانده هسته خرما نیز خوب است.

استفاده از حمام گرم که در آن تعریق اتفاق بیفتد علاوه بر دفع سموم باعث افزایش جریان خون میشود. لازم به توضیح می باشد که مصرف زیاد مایعات و لبنیات بسار مضر است. مشاهده ادرار پررنگ و بودار میتواند بیانگر دفع سموم باشد.

استفاده مداوم سیاهدانه بدون آب و عسل شب قبل از خواب و ترکیب سیاهدانه هر 8 ساعت یکبار نیز بسیار مفید است. مصرف جوشانده تخم و پوشال خربزه به جای مایعات به همراه خرما به جای مایعات موثر است

نکته حائز اهمیت این است که همه افراد باید همیشه از فانسقه (محکم از پشت کمر به زیر شکم بسته شود) استفاده کنند تا ادرار به صورت کامل تخلیه شود.

مقالات مرتبط

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *