شبکه های اجتماعی
فروش ویژه
600.000 تومان
مقالات اخیر

خوردن میوه های مرطوب عصبانیت می آورد

خوردن میوه های مرطوب عصبانیت می آورد

آنچه در این مقاله خواهید خواند

شاید برای شما هم جالب باشد ولی خوردن آب زیاد و حتی خوردن مایعات و بالاتر از آن خوردن میوه های مرطوب باعث زیاد شدن رطوبت در خون شده و بدن مجبور است با بالا بردن حرارت این رطوبت را دفع کند برای همین انسان دچار جوشش و عصبانیت خواهد شد.

این نظریه را می توان با کلام مرحوم عقیلی خراسانی در کتاب خلاصه الحکمه ثابت کنیم که می فرمایند:

کسانی که میوه های مرطوب زیاد مصرف می کنند و رطوبت خون آن ها بالا می رود بدن برای دفع این رطوبت حرارت را بالا می برد و باعث جوشش و عصبانیت خواهد شد و مثالی برای آن زده اند که اگر شیره انگور را سال ها بگذاریم بماند هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد و جوشش نمی کند ولی اگر اندک آبی درون آن بریزیم باعث جوشش و غلیان می شود چون رطوبت آن زیاد شده و حرارتی ایجاد می کند که آن را دفع کند.

این مثال برای تمام کسانی که هم از آب زیاد مصرف می کنند و هم میوه های مرطوب مثل هندوانه و خربزه مصرف می کنند صادق است چون رطوبت خون آن ها زیاد می شود دائم حرارت در بدن آن ها بالا است و نیاز دارد که با ایجاد این حرارت رطوبت های اضافی خون را توسط عرق یا… دفع کنند. معمولاً این افراد به خاطر حرارت بیش از حد تا قبل از دفع این رطوبت دوباره آب یا مایعات زیاد مصرف کرده و چندین برابر افزایش رطوبت در بدن می آورند.

حرارتی که برای پخت یک غذا استفاده می کنیم همین طور است و تا زمانی که آب داشته باشد غذا در جوشش و غلیان زیاد است ولی زمانی که رطوبت اضافی تمام شود غذا پخته و از جوشش و غلیان کم می شود.

مثال بدن ما هم مثال عناصر در عالم است اگر کسی همیشه آب یا میوه های مرطوب زیاد مصرف کند و بدن به اندازه کافی رطوبت اضافه آن را خارج نکند دائم در حال جوش زدن و اضطراب است و آرامش ندارد و همیشه عصبانی است و همه افراد هم آن ها را می شناسند و به تعبیر معروف می گویند فلانی آدم جوشی است یعنی دائم در حال جوش زدن و عصبانیت است.

ولی بالعکس افرادی که مایعات و حتی میوه های آب دار کمتر مصرف می کنند بسیار افراد آرامی می باشند و حتی در مواردی که همه دچار عصبانیت و استرس و جوشش در خون هستند این افراد با آرامش مطلق سپری می کنند و حتی موجب آرامش دیگران هم می شوند.

از قدیم می گفتند انسان پخته هیچ وقت جوش نمی زند این به همین تعبیر است یعنی اینقدر حرارت به او داده اند و سردی و گرمی زندگی را چشیده که دیگر رطوبتی ندارد که بخواهد به جوش بیافتد، ولی اگر غذا را اندک آبی در آن بریزیم و زیرش را روشن کنیم به جوشش و غلیان افتاده و همه را زیر و رو می کند.

در یک مجلس و یا در جمع رفقا اگر انسانی با این خصلت وجود داشته باشد معمولاً بر روی دیگران تاثیر خواهد گذاشت و با اندک صحبتی موجب جوشش بقیه افراد و عصبانیت خود و دیگران خواهد شد.

خرما برای این افراد بسیار مفید است و حتی سفارش شده اگر می خواهید فرزندان سالم و صبوری داشته باشید در زمان بارداری به مادر خرما بخورانید و بهتر است اگر فزرندان ما رطوبت زیاد دارند به آن ها خرما بدهیم و مایعات آنها را کم کنیم و آن ها را عادت دهیم که ادرار خود را حبس نکنند چون حبس ادرار هم ازدیاد رطوبت خواهد آورد و جوشش می آورد.

اگر فکر کنیم می بینیم قدیمی ها زمانی که بچه های آنها شیطنت یا بازی گوشی زیاد می کردند به آن ها می گفتند ادرار داری؟ یا دوباره دسشوییت گرفت؟ همین که بچه را به توالت می بردند و دفع ادرار صورت می گرفت سریع جوشش کم می شد و آرام می شدند.

بیشترین زمانی که رطوبت به خون اثر می گذارد و باعث جوشش و عصبانیت می شود نوشیدن آب صبح ناشتا و شب موقع خواب و مخصوصا هنگام بیدار شدن در دل شب می باشد.

خوردن میوه های مرطوب عصبانیت می آورد

مقالات مرتبط

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *