شبکه های اجتماعی
فروش ویژه
600.000 تومان
مقالات اخیر

چرا با ورزش لاغر نمی شویم ؟!

ورزش و لاغری

آنچه در این مقاله خواهید خواند

 

چرا با ورزش لاغر نمی شویم ؟!

مزیت کسانی که ورزش می کنند نسبت به کسانی که ورزش نمی کنند در چیست ؟

با ورزش و فعالیت، حرارت بدن بالا می رود و همین افزایش حرارت در بدن باعث می شود رطوبت های اضافی خارج شوند به همین جهت رطوبتی که باعث افزایش فشار خون می شود دفع شده و فرد دچار فشار خون بالا نخواهد شد. همچنین رطوبتی که به دلیل کامل تخلیه نشدن فضولات از کلیه ها ایجاد شده باشد، دفع شده و از ابتلا به سنگ کلیه و بیماری دولاب کلیوی یا دیابت پیشگیری می کند و یا حتی رطوبت ها و فضولاتی که تجمعشان باعث ایجاد تومور، کیست و یا غده های چربی در بدن می شود؛ با تعریق زیاد ، خارج می شوند و افراد ورزشکار حتی به چربی های زیر پوستی هم دچار نخواهند شد.

اما امروزه تفکری اشتباه بین بعضی از ورزشکاران شایع شده است که رطوبتی که از بدن دفع می شود باید با مصرف آب بعد از ورزش و یا حین ورزش جبران شود که بسیار خطرناک و زیان آور می باشد.

اگر قرار است رطوبت دفع شده دوباره جایگزین شود پس چرا ورزش کنیم ؟!

اگر این رطوبت اضافه برای بدن مفید است پس چرا خداوند راههای خروجی بسیاری برای آن در بدن قرار داده است و آن را از راه پوست، ادرار، اشک چشم و … خارج می کند ؟!

حضرت علی علیه السلام می فرمایند: اگر مردم آب کمتری مصرف می کردند، استقامت بیشتری پیدا می کردند .

این روایت ،تایید عمل ورزشکارانی است که با ورزش و دفع رطوبت و مایعات بدن، استقامت بیشتری پیدا می کنند.

خطر آب خوردن در حین ورزش بسیار بیشتر از ورزش نکردن است ؛چون با ورزش کردن و بالا رفتن حرارت، چربی های اضافی از سراسر بدن خارج شده و به سمت مویرگها حرکت میکنند تا به سطح پوست برسند و با تعریق خارج شوند و اگر در این هنگام آب مصرف شود ،این چربی ها به سرعت غلیظ می شوند و در عروق یا زیر پوست تجمع پیدا می کنند و همین امر باعث سکته و گرفتگی عروق و همچنین  تشدید چاقی و اضافه وزن خواهد شد.

کسانی که برای لاغرشدن و کاهش وزن  ورزش می کنند بدانند آنچه که باعث چاقی و اضافه وزن میشود ، آب است که باعث غلیظ شدن چربی ها میشود. به همین علت در قسمتهایی از بدن که محل تجمع رطوبت می باشند مانند لگن ،پهلوها و شکم ، چربیهای بیشتری انباشته میشوند.

حتی کسانی که دچار سنگ کلیه شده اند بدانند اگر مایعات کمتری بنوشد، حرارت در کلیه ها افزایش یافته و سنگ ها  تحلیل می روند و دردی که دراثر مصرف کم آب برای کلیه آنها ایجاد می شود به دلیل تحریک کلیه  است تا سنگها را دفع کند در غیر این صورت با نوشیدن زیاد آب هیچ گاه کلیه درد نخواهد گرفت و روز به روز سنگها بزرگتر می شوند چون کلیه سرد شده و توانایی دفع کامل فضولات را از دست میدهد به همین علت فضولات تجمع پیدا میکنند و سنگها به تدریج بزرگتر خواهند شد.

به سیلان آب نگاه نکنید به سرد و تر بودن آن نگاه کنید و ببینید که اکثر بیماری ها به دلیل زیاد نوشیدن آب ایجاد می شوند.

Why do not we lose weight with exercise ?!

What is the advantage of those who exercise over those who do not?

With exercise and activity, the body temperature rises and the same increase in body temperature causes excess moisture to be expelled, so the moisture that increases blood pressure is expelled and the person will not suffer from high blood pressure. Also, moisture that is created due to incomplete emptying of waste from the kidneys, is excreted and prevents kidney stones and kidney disease or diabetes, or even moisture and waste that accumulates to cause tumors, cysts or glands. Becomes fat in the body; They come out with a lot of sweat, and athletes will not even get subcutaneous fat.

مقالات مرتبط

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *