شبکه های اجتماعی
فروش ویژه
600.000 تومان
مقالات اخیر

تاثیر حجامت بر زیبایی

حجامت و زیبایی

آنچه در این مقاله خواهید خواند

زیبایی و حجامت

حجامت سبب گردشِ بهترِ خون در سطح بدن شده و درنتیجه خون بهتری را به سطح پوست می‌رساند، و سبب بهبود مشکلات پوستی نظیر تیرگی، جوش، لکه و… خواهد شد، از این رو حجامت ناحیه‌ی صورت (زیر چانه) تاثیر نافع تری خواهد داشت.

زیبایی و اصلاح مصرف آب

بر خلاف توصیه‌های طب نوین، نوشیدن آب فقط به جهت رفع تشنگی” آن هم با آداب توصیه شده در روایات، تاثیر فوق‌العاده‌ای بر سلامت انسان و زیبایی و شادابی پوست دارد(آداب نوشیدن آب سرچ شود)
مصرف آب زیاد سبب تغییر رنگ رخسار بدن و چهره شده و پف اطراف و زیر چشم می‌آورد و به سبب بلغم ایجاد شده در زیر چانه، ایجاد غبغب کرده و از زیبایی چهره میکاهد؛ همچنین با تجمع آب میان‌بافتی یا به اصطلاح طب سنتی: تجمعِ بلغم در ناحیه‌ی شکم و پهلو، زیبای و تناسب اندام فرد را دگرگون می‌سازد.

زیبایی و رفع سوء هاضمه

از آنجا که خارج شدن فضولات بدن و مواد زائد” به طور کامل و در فواصلِ حساب شده، از خروجی‌های مختلف نظیر ادرار، مدفوع، خون قائدگی و…در سلامت بدن، خصوصاً سلامت و شادابی پوست تاثیر بسزایی دارد، بنابراین رفعِ سوءهاضمه توسط بررسی مشکلات گوارشی، بسیار کمک کننده است، از این رو استفاده‌ی متناوب از ماده‌ی ترکیبیِ هاضوم (ملین شاخص در طب سنتی اسلامی) پس از خوردن غذا” بسیار نافع خواهد بود، خودِ ترکیبِ هاضوم به علت تاثیر در هضم مناسبِ غذا، موجب شفاف شدن رنگ چهره میگردد؛ و از دیگر راهکارهای مفید در هضمِ مناسب” خوب جویدنِ غذا هست؛ به این ترتیب که غذای خوب جویده شده مثل نان خشک که به علت جویدن زیاد هضم آسان و مفیدی برای بدن دارد در نتیجه جذب خوبی نیز به همراه داشته و سبب نيکو شدن رنگ چهره می‌گردد، مصرف نمک طبیعی در روز به اندازه‌ی هفتاد مرتبه و هر مرتبه به میزان یک انگشت” به دلیل بالابردن هضم و دفع فضولات خونی، برطرف شدن تیرگی چهره و رفع کک و مک‌ها را به همراه دارد.

زیبایی و مشکلات کبدی

مشکلات کبدی نیز بنا به آنچه تا کنون گفته شد، نتیجه‌ی آشنا نبودن با سبک زندگی سالم بوده و توسطِ اصلاح مصرف آب” با اطلاع از تدابیر نوشیدن” و همچنین اصلاح تغذیه‌ی سالم از جهت کمیت و کیفیتِ تناول غذا و خوراکی‌ها، قابل پیشگیری و درمان خواهد بود.
با درمانِ حرارت و چربی و کلاً مشکلات کبدی، رنگ چهره‌ی زردگونه و زردیِ چشم و مشکلات پوستی نظیر جوش و کک و مک و تیرگی‌ها برطرف شده و از پوست سالم خود لذت ببرید؛
در این رابطه از گیاه کم‌نظیر کاسنی به همراه غدا می‌توان برای بازکردن رنگ چهره استفاده کرد.

زیبایی و دیابت

شاید در ابتدا باورِ اینکه دیابت می‌تواند زیبایی را به مخاطره بیندازد کمی دشوار باشد؛ اما، به دلیل اینکه در دیابت” حرارت غیرغریزیِ بدن بالا می‌رود و خشکی را افزایش می‌دهد، سبب ریزش مو و خشکی و بی طراوتیِ پوست شده، سوء چشم را نیز کاهش می‌دهد؛ و در صورت عدمِ درمان، سبب لاغری مفرطِ حاصل از استسقا خواهد شد؛
بنابراین” رفعِ بیماری دیابت با راه‌کارهای آسان و مقرون به صرفه در طب سنتی اسلامی می‌تواند کمک شایانی به طراوت و زیبایی فرد نیز اعمال کند.

زیبایی و سلامت کلیه‌ها

سلامت کلیه نیز باز به اصلاح مصرف آب برمی‌گردد؛
مصرف زیاد و زودهنگام هر نوشیدنی سبب فعالیت اضافیِ کلیه ها شده و به مرور آن‌ها را ضعیف می‌کند؛ زیرا عدم دفعِ اضافه‌ی رطوبت که جنس اسیدی دارد سبب سرد شدن کلیه‌ها شده و در نتیجه، موجب تیره شدن رنگ چهره و نیز پف ‌آلود شدن پوست صورت در اطراف چشم خواهد شد.
در روايت داریم خوردن مسخّنات کلیه(زنیان+ گردو، سنجد، خرما، زردک) کلیه را گرم کرده و ادرار را کاملاً دفع می‌کند و رنگ چهره را مطلوب می‌سازد.

زیبایی و نمک سالم

سنگ نمک، نمک جهرم، نمک دریا همگی به دلیل ید طبیعی و دستکاری نشده‌ای که دارند از نمک‌های مفید و درمان کننده‌ی بیماری های انسان به شمار می‌روند، یکی از درمان های وابسته به نمکِ سالم” تنظیمِ عملکردِ غده‌ی تیروئید در بدن هست که ید طبیعیِ موجود در نمکِ سالم، کم‌کاری و پرکاری این عضو را مرتفع کرده و درنتیجه اثرات مخرب آن از جمله چاقی و لاغری و بیرون زدگیِ چشم و پف آلود بودن نواحی چشم و .. که همگی” زیبایی شخص را نیز نشانه گرفته‌اند” برطرف خواهد کرد.

زیبایی و خوراکی‌ها

خوراکی ها و نوشیدنی‌ها” همچنان که برطرف‌کننده‌ی احتیاجات بدن آدمی هستند و سبب قوت و ضعف آن می‌شوند، بر زیبایی و سلامت پوست و مو نیز بی تاثیر نخواهند بود؛
برای مثال: در ریزش موهایی که سببِ آن” سردی باشد، خوراکی های گرم و روغن‌مالی‌های ملاج و سطح سر با روغن‌های گرم نافع بوده و بالعکس” ریزش مو که علت آن گرمی و غلبه‌ی صفرا باشد، خوراکی های معتدل نظیر سویق عدس، سویق کدو، خیار و نمک در صبحگاه و تدابیر غیر خوراکی از جمله استفاده از حنا برای بدن و سر کمک کننده میباشند.
برای جوان‌سازی پوست صورت و پیشگیری و حتی درمانِ سفیدی مو نیز تدابیری چون مصرف مداومِ سیاه‌دانه با کمی عسل در ناشتا بسیار نافع و تجربه شده است.

مقالات مرتبط

3 پاسخ

  1. باسلام.ایاحجامت زیرچانه باعث لاغری صورت میشود؟(چون رطوبات بدن باحجامت خارج میشود)
    عده زیادی پس از حجامت(هرنوع حجامتی)از لاغرشدن صورت گلایه مند هستند.علت چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *