شبکه های اجتماعی
فروش ویژه
600.000 تومان
مقالات اخیر

راه تشخیص و نشانه‌ های بارداری

راه تشخیص و نشانه‌ های بارداری

آنچه در این مقاله خواهید خواند

بارداری و لقاح زمانی اتفاق می‌افتد که بعد از رابطه جنسی و انزال همزمان زن و مرد، اسپرم با رسیدن به تخمک آزاد شده، آن را بارور می کند که هفت روز طول می کشد و نطفه منعقد می شود. سپس چهار نقطه از بدن جنین دفعتا و هم زمان ظاهر می‌شود که در محل قلب، مغز، کبد و ناف می‌باشد که به صورت حبابی بر می‌آید.

بعد از آن زمان لانه گزینی شروع می شود که تخمک بارور شده خود را به لایه داخلی رحم می چسباند که گاهی با چسبیدن امکان شکستن و پاره شدن عروق خونی ديواره رحم وجود دارد و برای همین زن دچار لکه بینی می ‌شود.

پس در هفت روز اول بعد از انعقاد نطفه مادر می تواند نشانه های بارداری را حس کند و یک سری تغییر حالات برای او رخ می دهد مانند بالا رفتن حرارت بدن.

البته یک سری نشانه‌های حاملگی بلافاصله بعد از جماع بروز می کند که خود زن متوجه می شود مانند خشکی رحم، بالا رفتن حرارت درونی، احساس گرگرفتگی و تغییر در خلق و خو. همچنین میل به غذا های ردیعه پیدا می‌کند.

تشخیص بارداری از ادرار

ازروی ادرار نیز می توان باردار بودن را تشخیص داد:

رنگ ادرار در اوایل بارداری زرد رنگ شبیه نخوداب و صاف هست و دفعات ادرار بیشتر می شود. همچنین روی سطح ادرار کف می کند (اگر ادرار داخل ظرف ريخته شود) و هر چه به آخر بارداری نزدیک می‌شود رنگ ادرار قرمز و تیره و چرب می شود.

تشخیص باردرای از طریق تمایلات جنسی زن

از لحاظ میل جنسی، زن در خودش تغییراتی حس می کند و تمایلات او بسیار کم می شود و هنگام نزدیکی درد در ناحیه رحم و ابتدای آن حس می کند، همچنین رحم تنگ، قبض و خشک تر نسبت به قبل می‌شود و از طرفی حس می کند که منی از زن دفع نمی شود و کاملا جذب می‌شود.

دیگر راه های تشخیص باردار بودن

نشانه‌های دیگر بارداری که توسط ماما یا اشخاص خبره تشخیص داده می شود، مانند تغییر رنگ صلبیه چشم که سفیدی چشمان او به زرد یا آبی می گراید. همچنین پوست صورت او به دلیل بالا رفتن حرارت کدر می گردد و لک پیدا می کند و حدقه چشم گشادتر می شود. همچنین حرکات زن نسبت به قبل تغییر می کند.

علائمی در رنگ عرق در باردار، که سبز رنگ می گردد و رگ ها و عروق هم سبز و تيره شده و نمایان می‌شود.

گاه بر آمدگی ما بین انگشت وسط و کناری (حلقه) یعنی انگشت 3 و 4 بروز می کند. که نشانه بارداری هست.

عقب افتادن قاعدگی، حساس شدن سینه ها، تهوع و استفراغ، افزایش دفعات ادرار هم از نشانه های بارداری می باشد.

راه تشخیص و نشانه‌ های بارداری

راه های تشخیص بارداری

  • تست آب و عسل

زن قبل از خواب ۳ قاشق عسل داخل یک استکان آب سرد حل کنید و بخورد، چنان چه صبح احساس دل پیچه و باد و نفخ (مغص) در روده و امعاء پیدا کرد باردار می باشد.

  • آزمایش عطر یا سیر

اگر پنبه ای آغشته به عطر داخل رحم بذارند، اگر صبح دهان زن بوی عطر نداد نشانه بارداری هست همچنین این آزمایش را با سیر یا پیاز انجام می دهند که باید احتیاط کرد. (به دلیل ایجاد حرارت زیاد ممکن هست باعث سقط شود) همچنین دود عود و بوهای خوش به رحم بدهند اگر از دهان بو حس نشد می‌تواند نشانه بارداری باشد.

  • روغن و ادرار

ادرار صبح گاهی را داخل ظرفی ریخته و کمی روغن اضافه شود اگر ادرار پراکنده شود نشانه مثبت بودن آزمایش هست.

  • نمک و ادرار

نمک و ادرار صبحگاهی را به یک نسبت داخل لیوان یکبار مصرف مخلوط کنند، اگر نمک به توده خامه ای شکل در بیاید نشانه بارداری هست. این آزمایش را باشکر نیز می توان انجام داد، اگر شکر به صورت توده سفت جمع شود نشانه بارداری هست ولی اگر حل شود عدم بارداری می باشد.

  • وایتکس و ادرار

ادرار و وایتکس را با هم ترکیب کرده و مخلوط شود. اگر به شکل فوم یا کف شد، علامت مثبت بودن بارداری هست.

نکته: اگر این علائم بارداری بود ولی بعد از مدتی زن متوجه شد که جنینی در رحم نیست، نشانه توده ای در رحم است که علائم بارداری را نشان داده که برای درمان بیماری مثل کیست میوم پلیپ، مقاله های مربوط به آن مطالعه شود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *