شبکه های اجتماعی
فروش ویژه
600.000 تومان
مقالات اخیر

توصیه های عبادی در آشپزی

آنچه در این مقاله خواهید خواند

[vc_row][vc_column][vc_column_text]1-وضو در زمانی که مادر غذا را طبخ می کند تاثیر به سزایی در نورانیت غذا دارد چون غذا به غیر از جنبه مادی یک جنبه معنوی هم دارد که روح انسان را تغذیه خواهد کرد به همین جهت اگر فرد آشپز با وضو باشد غذایش نورانیت خاصی پیدا خواهد کرد مخصوصا اگر فرد در زمان عادت ماهیانه خود باشد بهتر است بیشتر بر وضو داشتن تاکید داشته باشد .

2-حتما در زمان شروع به غذا با بسم الله شروع کند که این از سفارشات مهم می باشد و باعث این می شود که شیاطین از این غذا استفاده نکند و حتی کسانی را که از این غذا استفاده می کنند موجب اذیت و آزار از جانب آنها قرار نگیرند .

3-بهتر است در زمان شروع به غذا بختن بعد از بسم الله سلامی خدمت حضرت ولی عصر و امام حسین علیهما السلام داده شود این عنایت شریف این دو معصوم را بر غذای ما بیشتر خواهد کرد .

4-پختن غذا های سنتی زمان بر هستند و خانم ها را دچار سختی و خستگی می کند برای جلو گیری از این امر به دو نکته توجه شود

  •  گفتن ذکر لاحول و لاقوه الابالله
  • رو به قبله نشستن و گفتن تسبیحات حضرت زهرا(س)
  • هر روز را به نام یکی از اهل بیت علیم السلام یا یکی از شهدا نیت کنند و غذا را طبخ کنند و در حد توان اگر می توانند آن روز بالای سر دیگ توسلی به آن معصوم علیهم السلام داشته باشند مثلا دوشنبه یک زیارت عاشورا بالای سر دیگ بخوانند به نیت از حضرت ولی عصر عج الله تعالی فرجه یا حدیث کسا خوانده شود به نیت حضرت زهرا سلام الله علیها و … هم ثواب زیادی دارد و هم غذا خوشمزه تر می شود

5-به دلیل این که در روایات اسلامی استفاده از آهن نهی شده است بهتر است به جای استفاده از اشیائی مانند چاقو کمتر استفاده کنید و حدالمقدور از دست استفاده کنید و یا سعی کنید از وسایل چوبی یا سرامیک و یا پلاستیک و استیل به جای آهن استفاده کنید.

6-سوره قریش اگر خوانده شود و به دیگ غذا دمیده شود یا بالای سر غذا خواند شود برکت را در غذا بیشتر خواهد کرد که سفارش به خواندن آن شده است .

7-برای محبت بین خانواده ها خواندن سوره کوثر و قدر و آیه 35 سوره نور مفید می باشد.

8-دائم الذکر بودن در این زمان خود باعث بالاتر رفتن ثواب و اجر مادر می شود زیرا این عمل نوعی جهاد است.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

مقالات مرتبط

یک پاسخ

  1. خیلی مطلب مفیدی بود
    چقدر خوب هست که با این دیدگاه غذا پخته شود
    من یکی خیلی از مطالب مفیدتون استفاده کردم
    تشکر میکنم از زحماتتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *