شبکه های اجتماعی
فروش ویژه
600.000 تومان
مقالات اخیر

کوچکی آلت تناسلی

کوچکی آلت تناسلی

آنچه در این مقاله خواهید خواند

امروزه یکی از شایع ترین مشکلات روابط زناشویی بحث کوچکی آلت تناسلی آقایان است که هزینه های زیادی برای آن شده و هنوز به سایز دلخواه خود نرسیده اند.

این نکته را حتما مدنظر داشته باشید که تنها دلیل عدم رضایت همسر در کوچک بودن آلت تناسلی نیست و گاهی موارد دیر می تواند پوشش دهنده این نکته باشد که فرد همسر خود را بتواند در رابطه راضی کند، نکاتی مثل ملاعبه، تحریک احساسات، محبت کردن، صحبت های جنسی و تعریف کردن های زیاد از زیبایی همسر خود بسیار کمک کننده به ارضاء شدن همسر خواهد کرد که کامل این مطالب را در جلد 3 کتاب وقایه بیان کرده ام.

اما باید بدانیم که این مشکل امروزه حقیقت دارد، به دلیل مصرف برخی از داروها و عدم رعایت صحیح سبک زندگی سالم، آلت مردان یک سوم حجم و اندازه نسل قبلی می باشد.

دیدگاه طب جدید

طب جدید دلایلی از جمله کاهش تولید تستوسترون، سالخوردگی، جراحی پروستات، چاقی و خمیدگی آلت تناسلی را برای این مشکل عنوان می کند.

دیدگاه طب اسلامی، سنتی

مواردی که در بزرگی آلت نقش دارند:

طبع:

  • طبیعت هایی که از پایه به سمت خشکی برود آلت های بزرگتری خواهند داشت و کسانی که مزاج آنها در پایه مرطوب می باشد آلت های کوچکتری خواهند داشت.
  • کسانی که قلب های گرم دارند و اکسیژن بیشتر به بدن آنها برسد نعوظ و آلت های بهتری خواهند داشت نسبت به کسانی که از اکسیژن کمتری بدن آنها استفاده می کند، یا افرادی که در مکان هایی زندگی می کنند که رطوبت نسبت به اکسیژن بیشتر باشد به همین دلیل در منطقه های مرطوب در کشود آلت ها کوچک تر هستند نسبت به منطقه هایی که رطوبت کمتری دارد و کویری می باشد.
  • جالب است بدانید رطوبت طبیعی در بدن باعث کلفتی و خشکی بدن باعث بلندتر شدن آلت می شود. اما اگر از حالت طبیعی خود خارج شود یعنی رطوبت غیر طبیعی یا بیش از حد به آن برسد باعث سوخته شدن می شود، همانند درخت که آبیاری بیش از حد باعث خشک شدن آن می شود، و باید به اندازه باشد. افرادی که زیاد مایعات مصرف می کنند به جای رشد آلت، همانند درخت، باعث کوتاهی و سستی آن می شوند.

خوراک:

  • خوراکی هایی که رطوبت را در بدن بیشتر کرده و طبع انسان را سردتر می کنند باعث کوچک شدن آلت می شوند. مثلا بچه هایی که عادت به خوردن ماست یا شیر زیاد دارند یا کسانی که از بدو تولد به نوزادان خود مرغ می دهند آلت آنها به نسبت کوچکتر خواهد بود.
  • افرادی که به بچه های خود سویق می دهند بسیار در بزرگ شدن آلت آنها کمک کرده اند و آلت آنها بسیار در حجم و اندازه بزرگتر خواهد بود. حتی در سنین بالا این سویق کمک خوبی خواهد کرد در بزرگ شدن آلت مردان.

افتادگی لگن:

  • اگر لگن از بدو تولد درست سر جای خود قرار نگیرد باعث انحراف در لگن خواهد شد و این انحراف باعث ماندگاری رطوبت در لگن و تخلیه نشدن کامل ادرار خواهد شد و همین امر در کوچک شدن آلت تاثیر بسیاری دارد، چون اگر رطوبت زیاد شود در لگن باعث سوزانندگی می شود و آلت را می سوزاند ولی اگر رطوبت به صورت غریزی و طبیعی در لگن باشد همانند درخت رشد بهتری خواهد داشت.
  • کودکان باید در بدو تولد توسط ماما از پا آویزان شوند و لگن آنها جفت شود و تا 6 ماهگی آنها را قنداق کنند تا لگن از حالت طبیعی خارج نشود.

سردی لگن:

  • افرادی که فرزندان خود را مدام پوشک می کنند و ادرار در این ناحیه زیاد می ماند و همیشه خیس هستند باعث سردی این ناحیه خواهد شد، اگر پوشک زود به زود عوض نشود باعث سردی این ناحیه خواهد شد. هرچند مواد تشکیل دهنده پوشک هم می تواند در سرد کردن موضع لگن تاثیر داشته باشد. برای همین بهتر است نوزادان را با پارچه های نخی هر دو ساعت یکبار تعویض و از کهنه استفاده کنند و حتی الامکان از پوشک استفاده نکنند.

دفع نشدن کامل ادرار:

  • معمولا کسانی که عادت به خواب طولانی دارند ادرار آنها کامل دفع نمی شود، چون حداقل ماندگاری ادرار در مثانه سه ساعت است. بچه ها در شب حدود 8 تا 12 ساعت خواب دارند و بین شب برای ادرار بیدار نمی شوند، برای همین اگر بخواهیم آلت آنها کوچک نباشد باید در طول شب دوبار برای ادرار کردن آنها را بیدار کرده و یا سرپا بگیرید تا ادرار آنها به طور کامل تخلیه شود.

خوردن مایعات زیاد:

  • اگر فردی عادت کرده که زیاد مایعات مصرف می کند یا آب زیاد می خورد مطمئنا آلت کوچکی خواهد داشت مگر مثانه بسیار گرم و کلیه های قوی داشته باشد تا بتواند تمام این رطوبت را دفع کند و یا تعریق بدن بیش از ورودی مایعات باشد و الا این حجم رطوبت آلت را بسیار کوچک خواهد کرد.
  • خوردن مایعات در صبح ناشتا و شب موقع خواب یا در طول شب تاثیر بیشتری در کوچک شدن آلت تناسلی خواهد داشت.

نگهداشتن ادرار مخصوصاً در شب:

  • کسانی که دفع ادرار در شب ندارند و یا مایعات زیاد قبل از خواب مصرف می کنند و در طول شب امتناء از ادرار کردن می کنند آلت های بسیار کوچکی خواهند داشت. این عمل چه در بچه ها و چه در بزرگسالان باعث سوخته شدن و عدم نعوظ هم خواهد شد.

استمناء و زیاد شدن بار منفی در ناحیه تناسلی:

  • کسانی که استمناء می کنند و بارهای منفی که توسط لمس دست ایجاد می شود را در این ناحیه بیشتر کنند، آلت های کوچکی خواهند داشت و علاوه بر آن باعث زود انزالی هم خواهد شد.

لواط و همجنس بازی:

  • افرادی که تحریک از ناحیه مقعد شده باشند و در کودکی یا… دخول از ناحیه مقعد داشته باشند آلت های کوچکی پیدا خواهند کرد و این عمل اگر تکرار شود دیگر قابل درمان نیست و تا آخر عمر از کوچکی آلت رنج خواهند برد.

تزریق لیدوکائین:

  • کوچک شدن آلت تناسلی امروزه زیاد شده و این امر می تواند از مشکلاتی باشد که در هنگام ختنه به بچه ها می رسد. معمولا یا ناحیه ختنه بریده نمی شود که تحریک شده و خونرسانی به موضع بیشتر شود و یا لیزر می شود و باعث سوخته شدن خون در این ناحیه و ایجاد سودای سوخته شده در این ناحیه می گردد، همچنین کسانی هم که به روش سنتی ختنه می کنند و سر آلت را با تیغ می برند قبل از آن از تزریق لیدوکائین استفاده می کنند که بسیار سرد کننده است، و این سردی بیش از حد باعث کوچکی آلت خواهد شد، حتی با بخیه کردن باعث حبس خون در این ناحیه می شوند. در سنت قدیم هیچکدام از این موارد وجود نداشته یعنی هم بی حس کننده تزریق نمیشده و هم از بخیه استفاده نمی کردند.
  • ختنه بر اساس روایت روز هفتم تولد نوزاد به سبک سنتی بدون بی حسی و بخیه بوده و حتی شاید تاثیر این روز هفتم هم می تواند در سلامت این موضع اثر داشته باشد.
  • اسپری لیدوکائین که برای تاخیر در انزال زودرس استفاده می شود سردی فوق العاده ای ایجاد می کند و مشکلات چند برابر می شود و بسیار مضر است!

دلایل دیگر:

  • از علت های دیگر کوچک شدن آلت تناسلی، دیر ازدواج کردن است. اگر فرد در سن رشد ۱۵ تا ۲۴ سالگی ازدواج کند به دلیل اینکه هر چه فعالیت بیشتر شود، آلت، ورزیده و بزرگتر می شود. ولی وقتی پس از پایان سن رشد ازدواج انجام شود رشد نمی کند!
  • روش طب نوین با روغن مالی برای بزرگ شدن آلت تناسلی منجر به آلوده شدن به گناه می شود و حتی دست خود فرد باعث ایجاد بار منفی و کوچک تر شدن می شود. اثری که در روغن های بزرگ کننده هست باید به دست همسر باشد، چون دست خود فرد علاوه بر منجر به گناه شدن باعث بارهای بسیار منفی و سودای سوخته در این ناحیه خواهد شد.
  • تمام واکسن ها در تمام سنین به دلیل سردی و ایجاد انعقاد در فاکتور های خونی و غلظت شدید.
  • لباس و لباس زیر تنگ، شلوار لی و… مانع جریان خون می شود و سردی بیش از حد ایجاد می کند، حتی زیاد خیس بودن لباس زیر و خشک نکردن بعد از توالت باعث سردی ناحیه لگن و رطوبت زیاد آن ناحیه خواهند شد.

درمان کوچکی آلت تناسلی

درمان

  • گذاشتن خولنجان و خردل روی تمام اندام ها از جمله آلت موجب بزرگی آن می شود.
  • روغن خراطین.
  • ترکیب برای استفاده موضعی: خولنجان، خردل و روغن خراطین.
  • پیاز و گل نرگس را با هم کوبیده، در روغن کنجد جوشانده، صاف کنند به عضو بمالند.
  • خوردن خربزه و بطیخ جات به همراه غذا در تابستان به مقدار کم می تواند گشادی رگ ها و عروق بیاورد و در باز شدن عروق ناحیه تناسلی کمک و خونرسانی را بیشتر خواهد کرد و حتی باعث گرم شدن کلیه ها و دفع رطوبت بیشتری هم خواهد شد.
  • فلفل هندی، فلفل به عنوان یک محرک عمل می کند. فشار خون را عادی می کند و سلامت قلب و عروق را بهبود می بخشد. و بسیار در بزرگ شدن آلت تناسلی کمک خواهد کرد. کسانی که از مشکلات کوچکی آلت رنج می برند همیشه غذای خود را به همراه فلفل مصرف کنند.
  • پوست آلو بخارا، پوست آلو را به تنهایی خشک کنید و آسیاب کنید شب قبل از خواب و صبح ناشتا یک قاشق مربا خوری از آن را مصرف کنید، بسیار در بزرگ شدن آلت کمک خواهد کرد.
  • پوست سنگدان، پرنده هایی که سنگدان دارند مثل مرغ یا خروس یا کبک، اگر پوست داخلی آن را خشک کرده و هماننده پوست آلو مصرف کنند یا به همراه یکدیگر تاثیر بسیار عجیبی در بزرگ شدن آلت خواهند دید. علاوه بر آن سنگ کلیه را هم دفع خواهد کرد.

راه های دیگر درمان

  • دستگاه کشش (تراکشن) ممکن است با کشیدن آلت آن را چند سانتی متری بلندتر کند، اما این افزایش طول به ندرت رخ می دهد.
  • دستگاه وکیوم به آقایان دچار اختلال نعوظ کمک می کند تا به نعوظ برسند، اما آلت را بلندتر نمی کند.

افزایش طول اندام تناسلی با طب سنتی

  • چربی شکمی را از بین ببرید، از دست دادن چربی شکم می تواند تفاوت بزرگی در اندازه آلت تناسلی ایجاد کند زیرا چربی شکم باعث می شود آلت تناسلی مرد کوچکتر از آنچه که هست به نظر برسد. آلت تناسلی به دلیل شکم بزرگ تا حدی مبهم می شود. اگرچه از دست دادن چربی شکم سخت است، اما ارزش آن را دارد. ورزش را امتحان کنید، غذاهای کامل بخورید و از مصرف شکر، غذاهای فرآوری شده و روغن های هیدروژنه خودداری کنید.
  • استرس را کاهش دهید، استرس و اضطراب نه تنها شما را خسته می کند بلکه بر بدن نیز تاثیر می گذارد. هنگامی که خون از آلت تناسلی خارج می شود احساس منفی ایجاد شده می تواند اندازه آلت تناسلی را کاهش دهد. با امتحان مدیتیشن و یوگا برای کاهش استرس، بهبود چشمگیری در زندگی جنسی خود مشاهده خواهید کرد.
  • معجونی گیاهی برای افزایش طول اندام تناسلی با طب سنتی: 10 گرم تخم کاهو، 20 گرم گل کتیرا، 10 گرم گلنار، 10 گرم بلوط. مواد مذکور را پس از آسیاب کردن به خوبی بجوشانید تا محلول غلیظی بدست بیاید. روزی 3 مرتبه، مقدار کمی از این معجون را مصرف کنید.
  • روغن های گیاهی، یکی از روغن های گیاهی که برای افزایش طول اندام تناسلی با طب سنتی مورد استفاده قرار می گیرد، روغن خراطین است. سالیان سال است که از روغن خراطین برای بزرگ کردن اندام های کوچک مثل پستان یا آلت تناسلی استفاده می شود. مواردی که برای بزرگ کردن آنها می توان از روغن خراطین کمک گرفت شامل: سینه، لب، باسن، گونه ها، اندام تناسلی آقایان می باشد.

معایب روغن خراطین :ایجاد جوش، طول درمان متفاوت در افراد،

مزایای روغن خراطین: پوست را شفاف می کند، چین و چروک را رفع می کند، چروک پس از زایمان را از بین می برد، بهبود دردهای مفصلی، رماتیسمی و کمر درد، بزرگ کردن آلت تناسلی و دیگر اندام های بدن.

نحوه مصرف روغن خراطین برای بزرگ کردن آلت تناسلی: ماساژ دادن محل مورد نظر به مدت 1 دقیقه یا گرم کردن موضع با حوله گرم، مالیدن روغن خراطین به محل مورد نظر و ماساژ دادن به مدت 2 دقیقه. تکرار این مراحل دو بار در روز. 2 تا 3 ماه این درمان را ادامه دهید.

  • گیاه گوزن، این گیاه برای افزایش رشد آلت تناسلی مردان بسیار موثر بوده و جریان خون بیشتری را به سمت آلت تناسلی هدایت می کند.
  • گیاه خارخاسک (Tribulus Terrestris)، مواد شیمیایی فعالی به نام Protodioscin در خارخسک وجود دارد که می تواند سطح هورمون آندروژنیک و یا تستوسترون را افزایش داده و در نتیجه باعث افزایش میل جنسی گردد. این گیاه باعث افزایش اندازه آلت تناسلی می شود. اگر شما ورزش های بزرگ کننده آلت تناسلی را نیز انجام می دهید، این گیاه می تواند به ترمیم بافت های آسیب دیده نیز کمک کند ضمن اینکه در روند افزایش اندازه اندام تناسلی به طور سنتی نیز کمک کننده است.

اندازه آلت تناسلي باید چقدر باشد؟

در یک مقاله ای که در این زمینه تحقیق میدانی شده است این گونه نوشته اند اندازه آلت تناسلی در میان برخی از مردان اهمیت زیادی دارد و به همین دلیل آنان در پی بزرگتر کردن اندازه آلت خود هستند. این در حالیست که ویزیت ارولوژیست ها برای شکایت از آلت کوچکتر رو به افزایش است. لذا ارائه تعریفی از اندازه های نرمال پنیس می تواند به پزشکان و بیماران ایرانی کمک نماید.

موارد و روش ها: مطاالعه حاضر بصورت توصیفی مقطعی در سال ۹۶-۱۳۹۷ در بیمارستان امام سجاد تهران انجام شد. در این مطالعه نمونه گیری بصورت تصادفی ساده از ۵۰۰ سرباز مراجعه کننده به بخش ارولوژی بیمارستان امام سجاد می باشد. جمع آوری داده ها توسط متخصص ارولوژی صورت گرفت. داده ها پس از جمع آوری برای تحلیل وارد نرم افزار  spssشد.

یافته ها: مطالعه ما روی سربازان ایرانی از همه استان ها نشان داد که طول آلت تناسلی در حالت شل87/7 سانتی متر و در حالت کشیده ۱۲/۲۲ سانتی متر و محیط آن در میانه پنیس ۸/۴۹ سانتی متر است. تفاوت در اندازه پنیس در استان های مختلف معنی دار نبود و سن و قد سربازان با انداز ه آلت شان ارتباط نداشت.

نتیجه گیری: مطالعه ما نشان می دهد که در سربازان ایرانی از نظر اندازه آلت تناسلی در استانهای مختلف و ارتباط آن با قد و وزن شان تفاوت معنی داری وجود ندارد. این آمار شاید به ارولوژیست ها در اطمینان دادن به جوانان و بیماران نگران از اندازه پنیس کمک کند.

یه این تحقیق می توان این صحبت را هم اضافه کرد که اکثر افراد چاق که ناحیه لگن آنها مرطوبت و شکم و پهلو دارند آلت های کوچکی دارند و کسانی که ناحیه لگن لاغر تری دارند آلت های بزرگ تری خواهند داشت.

افرادی که بینی بزرگتری دارند از آلت بزرگتری برخوردارند و بینی پهن نشان از آلت پهن تر است و بینی درازتر آلت های بلدتری را نشان خواهد داد.

اندازه گیری آلت

مطمئن ترین روش اندازه گیری آلت تناسلی اندازه گیری طول آلت در حالت کشیده (SPL) است. هر چه SPL  بیشتر باشد، آلت راست شده نیز بلندتر خواهد بود.

برای تعیین مقدار SPL باید آلت را هنگام شل بودن اندازه بگیرید. خط کش را از پایه آلت محکم به استخوان شرمگاهی فشار دهید. اندازه گیری را از نقطه جدا شدن آلت از کیسه بیضه شروع نکنید، چون در این صورت چند سانتی متر را از دست خواهید داد. پس از قرار دادن خط کش در محل مناسب، آلت را با ملایمت اما محکم تاجایی که می توانید بکشید و از استخوان شرمگاهی تا نوک آلت کشیده را اندازه بزنید. طول ۵٫۴ اینچ (۱۳٫۷۲ سانتی متر) کاملاً طبیعی است.

شکل گیری آلت تناسلی از ۸ هفتگی جنین شروع می شود و تا ۱۲ هفتگی شکل گیری آن کامل شده و رشد آن آغاز می شود. هورمون های جنسی مردانه در سه ماهه دوم و سوم باعث رشد آلت و رسیدن آن به اندازه معمول می شوند. بنابراین اگر هر عاملی تولید و عملکرد هورمون را مختل کند، رشد آلت متوقف می شود.

اگر آلت بسیار کوچک در دوران نوزادی تشخیص داده شود، می توان آن را با تستوسترون درمان کرد، این هورمون رشد آلت را در دوران کودکی و حتی پس از بلوغ تحریک می کند. اگرچه اثبات کارایی دراز مدت و ایمنی این درمان هنوز نیازمند پژوهش های بیشتری است، اما داده های موجود بیانگر این نکته است که تستوسترون بر رشد طبیعی آلت در دوران بلوغ اثر نمی گذارد.

روش های درمان آلت بسیار کوچک در دوران بزرگسالی انگشت شمار است و در واقع کار زیادی را نمی توان در این سن برای رفع مشکل آلت بسیار کوچک انجام داد، به جز این که از پروتز آلت استفاده شود.

آلت پنهان

آلت پنهان به آلتی گفته می شود که به سختی دیده می شود و دارای دو نوع آلت تناسلی پرده دار و آلت تناسلی دفن شده است.

منظور از آلت تناسلی پرده دار این است که کیسه بیضه به زیر آلت متصل شده و آن را به سمت داخل می کشد.

مشکل آلت دفن شده زمانی رخ می دهد که آلت زیر پوست مخفی شده باشد. وجود چربی اضافی بیش از حد در جلوی دیواره شکم، عقب رفتن آلت به سمت لگن یا بزرگ بودن پوست ختنه گاه از علل آلت دفن شده به شمار می آید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *