شبکه های اجتماعی
فروش ویژه
600.000 تومان
مقالات اخیر

درمان از خواب پریدن نوزاد

از خواب پریدن نوزاد

آنچه در این مقاله خواهید خواند

علت ناگهانی پریدن نوزادان از خواب چیست؟؟

خیلی وقت‌ها پیش‌آمده است که نوزادان در خواب عمیق، ناگهان با جیغ زدن از خواب می‌پرند. جنس این نوع گریه، با بیقراری ناشی از گرسنگی و تشنگی و درد متفاوت است وگاهی اوقات حتی با کامل سیر بودن نوزاد هم این مشکل اتفاق می افتد .

✅برای پیشگیری از این حالت ، مادران همواره باید یکسری تدابیر را رعایت کنند. از این جهت که به‌خاطر معصوم بودن نوزادان، راهای ورود شیطان برایشان باز است.

 

🔻1️⃣ استفاده از قطره جاوشیر بلافاصله بعد از تولد نوزاد  «قبل از بریدن ناف» طبق روایتی از امام صادق علیه السلام که میفرمایند :وقتی فرزند متولد می‌شود قبل‌از بریدن ناف جاوشیر را با آب باران حل کنید، دو قطره در بینی راست و یک قطره در بینی چپ اوبچکانید، تاهیچ‌گاه به  پریدن از خواب و بیماری کودکان مبتلا نشود. (کافی جلد۶ )

🔻2️⃣ گفتن اذان درگوش راست واقامه در گوش چپ نوزاد که بهتر است قبل از بریدن بند ناف انجام شود

🔻3️⃣ کام برداشتن نوزاد (تحنیک) با تربت امام حسین علیه السلام و آب فرات یا آب باران، خرما، عسل

🔻4️⃣ یکی از مهم‌ترین امور که متأسفانه امروز به آن اهمیت داده نمی‌شود، شستشویی دهان نوزاد و اطراف آن بعد از هربار شیردهی است.  شیر به دلیل چرب بودن ، عامل جذب میکروب می‌باشد. پس بهتر است  بعد از شیر خوردن حتماً به نوزاد آب دهید واطراف دهان را با یک تکه پنبه‌ی خیس پاک و سپس خشک کنید. همچنین بنا بر روایت بهتر است که مادر از هر دو سینه به فرزند شیر دهد. چون یک سینه غذا و سینه دیگر برای نوزادآب میباشد .

🔻5️⃣ عامل دیگری که حائز اهمیت است طهارت داشتن نوزاد می‌باشد. بدین‌گونه که بعد از ادرار کردن نوزاد  را بشویید و حتی‌الامکان قبل‌از خواب نوزاد را سر پا کنید، تا ادرار کامل تخلیه شود، با تکرار مداوم این کار، دیگر نوزاد در زمان خواب ادرار نمی‌کند.

چون خوابیدن کودک با نجاست ( با پوشک خیس) علاوه‌بر بیماری‌هایی که برای او به وجود می‌آید مانند سردی مثانه و کلیه و مشکلات تناسلی مانند عفونت و کهیر و…  ، باعث جذب شیاطین به نوزاد می‌شود که درگیری‌های روحی و روانی را به بار خواهد‌آورد.

همچنین به علت سرد بودن طبع پوشک های بچه وجذب سردی تماسی واختلال در خونرسانی توسط این پوشک ها بیماری هایی مانند کوچک ماندن آلت تناسلی وشب ادراری برای کودکان بوجود می آید.

🔻6️⃣ گاهی بالا بودن رطوبت وحرارت سر نوزاد باعث از خواب پریدن او می‌شود. پس به این علت مادران بایدمصرف آب و مایعات را به حداقل و فقط در حد رفع تشنگی کاهش دهند و  غذاهای مقوی مانند خرما، عسل، کاچی مغز و.. را بیشتر مصرف کنند.

همچنین حجامت نِقره برای کم کردن حرارت و رطوبت سر نوزاد بسیار موثر و الزامی میباشد. حتی اگر حرارت سر و ریزش آب دهان زیاد در نوزاد مشاهده نشد ، برای پیشگیری حتما یک بار حجامت نِقره انجام شود.

🔻7️⃣ رنگ لباس نوزاد در جذب بیماری و شیطان نیز موثر است به این علت  لباسهای قرمز و زرد رنگ نباید به کودک پوشانده شود. همچنین مادران هم مخصوصا در زمان شیردهی نباید لباس قرمز بپوشند.

رعایت این مسئله در اخلاقیات کودک هم تاثیر گذار است.

بهترین رنگ برای نوزادان، رنگ سفید است.

همچنین برای نوزادان و کودکان از لباسهایی با رنگ گرم مانند قرمز، زرد و نارنجی مخصوصا برای لباس زیر ،استفاده نشود زیرا باعث بلوغ زودرس و زمینه ساز ابتلا به انحرافات جنسی مانند خودارضایی و … خواهد شد.

🔻8️⃣ دور کردن نوزاد ازعوامل چشم و نظر

🔻9️⃣ همراه داشتن همیشگی قرآن

🔻🔟گذاشتن آهن بالای سر نوزاد

🔻1️⃣1️⃣نگه داشتن یک جفت کبوتر راعبی در منزل

حتما ویدیو 100 نکته از جن و شیطان مارا مشاهده کنید

برای این کار اینجا کلیک کنید

What is the sudden cause of babies jumping out of sleep ??

It has often happened that babies fall into a deep sleep and suddenly wake up screaming. The sex of this type of crying is different from restlessness due to hunger, thirst and pain, and sometimes this problem occurs even when the baby is full.

To prevent this, mothers should always take a number of measures. Because of the innocence of infants, the way of the devil is open for them

مقالات مرتبط

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *