شبکه های اجتماعی
فروش ویژه
600.000 تومان
مقالات اخیر

خوراک ماهیچه و آلو بخارا

خوراک ماهیچه و آلو بخارا

آنچه در این مقاله خواهید خواند

در طب سنتی از آلو بخارا بسیار استفاده می شود و تاثیر بسیاری در سم زدایی بدن دارد. در طب سنتی چین از آب آلوی گرم یا ولرم هم به عنوان اکسیری فرح بخش برای سم زدایی بدن از مواد زائد خصوصا به هنگام صبح استفاده می شود، حتی در همین زمینه ژاپنی ها هم معتقد هستد مصرف آلو به انسان زیبایی می بخشد. در غرب هم قرن هاست که مصرف آلو و آب آلو برای درمان یبوست توصیه می شود. و حالا خوراک ماهیچه و آلو بخارا.

مواد لازم:

  • ماهیچه با قلم گوسفندی: (1 کیلو).
  • پیاز: (4 عدد متوسط).
  • آلو بخارا: (250 گرم).
  • آلو قیسی: (250 گرم).
  • فلفل قرمز: (2 قاشق چایخوری).
  • زعفران آب کرده: (1 قاشق غذاخوری).
  • روغن: (به مقدار لازم).
  • نمک: (به مقدار لازم).

نکته: قلم گوسفندی نباید شکسته شده باشد و بعد هم در مصرف نباید آن را شکست.

طرز تهیه خوراک ماهیچه و آلو بخارا

مرحله اول

یک عدد پیاز را 4  قسمت کرده و به طور کامل خرد کنید، به همراه گوشت ماهیچه و اندکی نمک در 6 پیمانه آب روی آتش ملایم قرار داده و حدود 3 ساعت زمان دهید تا بپزید.

مرحله دوم

سپس در دیگ را باز بگذارید تا آب اضافی گوشت تبخیر شود. 3 عدد پیاز باقیمانده را رنده کرده و با 3 قاشق روغن در تابه ای دیگر تفت دهید تا طلایی رنگ شود، آلو بخارا، آلو قیسی و فلفل را به پیاز اضافه کرده و 5 دقیقه تفت دهید.

مرحله سوم

سپس مواد مخلوط شده را به ماهیچه اضافه کنید، در آخر زعفران را اضافه کرده، در قابلمه را بگذارید، 30 دقیقه روی شعله ملایم قرار دهید تا مواد به خورد هم رفته و جا بیافتند.

خوراک ماهیچه و آلو بخارا

خواص

آلو بخارا:

آلو بخارا طبیعت سرد و تری دارد، به اندازه یک گردوی متوسط است، رنگ آن شبیه به رنگ بادمجان است این آلو در سه طعم مختلف یافت می شود شیرین ، ترش، ملس.

  • اختلالات گوارش را درمان می کند: درست است که آلو بخارا سرد است ولی باعث لینت در گوارش می شود. در اصل ملین است و باعث رفع یبوست و تقویت روده ها می شود.
  • سبب بهبودی قلب و عروق: آلو به حفظ سلامت قلب هم کمک می کند. این میوه حاوی آنتی اکسیدان هایی است که ما را از شر رادیکال های آزاد خلاص می کند و نمی گذارد کلسترول اکسید شود. اکسیداسیون کلسترول برای رگ های خونی خطرناک است، و ممکن است در نهایت منجر به بیماری های قلبی، از جمله کلسترول بالا و سکته قلبی، شود. ویتامین سی موجود در آلو به خصوص برای جلوگیری از بروز مشکلات قلبی در بیماران دیابتی به شدت مفید است.
  • درمان سرطان است: طبق بعضی از تحقیقات، آلو می تواند در جلوگیری از بعضی سرطان ها موثر باشد، از جمله در جلوگیری از سرطان های سینه، روده، و مجاری تنفسی. رنگدانه های آبی قرمز موجود در گوشت این میوه، معروف به آنتوسیانین، رادیکال های آزاد را دفع و در نتیجه از بدن در برابر سرطان محافظت می کنند. ویتامین آ موجود در آلو نیز از سرطان های دهانی جلوگیری می کند. آلو به ویژه در جلوگیری از سرطان سینه بسیار موثر است. قدرت آنتی اکسیدانی این میوه و فیتونوترینت های (مواد مغذی گیاهی) این میوه پیشرفت سلول های سرطان سینه را متوقف می کنند بدون اینکه به سلول های سالم آسیبی برسانند.
  • به طور عجیبی جریان خون را افزایش می دهد: آلو و آلو بخارا توانایی بدن را در جذب آهن افزایش می دهند، چون این میوه حاوی ویتامین سی زیادی است. بدن برای تولید سلول های خونی به شدت به آهن موجود در آلو نیاز دارد. آهن باعث می شود گردش خون بهبود پیدا کند و نمی گذارد بدن دچار کم خونی شود.
  • در لاغری و کاهش وزن موثر است: آلو سموم را از بدن می زداید، از یبوست جلوگیری می کند، و به صورت طبیعی وزن را کاهش می دهد. سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان است و هر دوی این ها به هضم راحت تر و سوخت وساز بهتر یاری می رسانند. حاوی اسیدسیتریک است که نمی گذارد عضلات بگیرند و بدن دچار خستگی شود. عملکرد کبد و روده ها را تقویت می کند. بنابراین، خوردن آلو یا نوشیدن آب آلو به صورت مرتب شما را از شر این چند کیلو اضافه وزن خلاص می کند.
  • کمک کننده به درمان دیابت: شاخص گلوکز آلو پایین است، بنابراین خوردن آن قند خون را کنترل می کند و خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می دهد. فیتونوترینت های [مواد مغذی گیاهی] موجود در آلو، بعد از خوردن غذا، انتشار گلوکز در بدن را کنترل می کنند و میزان انسولین خون را در بین وعده های غذایی تنظیم می کنند. بنابراین، به بیماران دیابتی توصیه می شود آلو را در رژیم غذایی خود لحاظ کنند، چون این میوه وضعیت را بدتر نمی کند و بدن را سالم نگه می دارد.
  • مفید برای سلامت استخوان: خوردن آلو می تواند سلامت استخوان ها را افزایش دهد، به خصوص در زنان یائسه. آلو، به خاطر مقادیر زیاد ترکیبات فنولی و فلاوانوئیدی که دارد، روند پوکی استخوان را معکوس می کند. این میوه حاوی عنصر بور نیز هست که نقش مهمی در تشکیل استخوان دارد و نقش فعالانه ای در حفظ تراکم استخوان ها و سرپاماندن چارچوب بدن دارد.
  • ادرار آور شدید است و این عمل مساوی است با سم زدایی بدن.
  • بهبود جای زخم: آلو می تواند جریان خون در بافت زخمی را افزایش دهد و در قسمت زخم شده پوست جدیدی برویاند و درنتیجه زخم ها را ناپدید کند.
  • درمان کننده ریزش مو: آلو می تواند جلوی فرسودگی غدد فوق کلیوی را بگیرد و حتی اثر معکوسی بر آن ها بگذارد. غدد فوق کلیوی تعادل هورمون ها را حفظ می کنند و به همین خاطر باعث می شوند ریزش موها متوقف و رشدشان افزایش بیابد.
  • باز گرداننده رنگ مو است: آلو میوه ای سرشار از رنگدانه است و نه تنها با ریزش مو مبارزه می کند، بلکه رنگ طبیعی موها را هم حفظ می کند. همچنین جلوی سفیدشدن زودرس موها را هم می گیرد.
  • جوان نگه داشتن پوست: خوردن آب آلو می تواند رنگ پوست را یک دست کند، سلامت پوست را افزایش دهد، ظاهرش را جوان تر کند، و استحکام آن را افزایش دهد. معمولاً کمبود کلاژن باعث می شود پوست بی حالت و مرده وار به نظر برسد. آلو حاوی مقادیر زیادی ویتامین سی است. بدن برای تولید هیدروکسی پرولین و هیدروکسی لیسین (که مولکل های تولیدکننده کولاژن را به هم متصل می کنند) به ویتامین سی نیاز دارد. به این صورت، پوست از ریشه جوان می شود و چین وچروک ها و دیگر نشانه های پیری از بین می روند.

تمامی این خواص که برای آلو ذکر شد، در بارزترین کار آلو بخارا یعنی ملین بودن و لینت دادن به دستگاه گوارش است که با این عمل باعث سم زدایی و تخلیه کامل می کند و این عمل باعث رفع و بهبود تمامی مشکلات می شود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *