شبکه های اجتماعی
فروش ویژه
600.000 تومان
مقالات اخیر

خواب آلودگی هنگام مطالعه

خواب آلودگی هنگام مطالعه

آنچه در این مقاله خواهید خواند

خواب آلودگی هنگام مطالعه

در مرحله اول باید علت خواب آلودگی بیان شود تا بعد بدانیم چرا در هنگام مطالعه بعضی از افراد بیشتر دچار خواب آلودگی می شوند .

علت خواب آلودگی دو چیز است :

  1. رطوبت : زمانی که رطوبت در عضوی ریزش شدن آن عضو را سست کردن و رخوت به آن اضافه می کند برای مثال بدن زمانی که غلبه رطوبت پیدا کند توان کار و راه رفتن ندارد و همیشه مجبور است جایی بنشیند یا زیاد خسته می شود و بیشتر بی تحرک است مثل بادکنک پر آب . حال زمانی که مغز رطوبتش بالا رود رخوت برایش ایجاد می شود و زود خسته شده و سریع به خواب می رود .
  2. حرارت : علت دوم از این جانب است که حرارت های زیاد جذب رطوبت خواهند کرد برای مثال بیشترین افرادی که غلبه رطوبت در بدن دارند کسانی هستند که آب زیاد می خورند و کسانی زیاد آب می خورند که حرارت های بالا تری دارند و بیشتر عطش می کنند که از فرط عطش دائم شیشه آب دست گرفته و مایعات یا آب مصرف می کنند .

پس دلیل اصلی خواب آلودگی مشخص شد :

کسانی که حرارت زیاد دارند و به واسطه آن مایعات زیاد مصرف می کنند یا آب یا چایی یا هرچیزی این افراد بیشتر دچار خواب آلودگی می شوند .

افرادی هنگام مطالعه دچار خواب آلودگی می شوند به این دلیل است که بدن از رطوبت بالایی برخوردار است و هنگامی که مطالعه می کنند فعالیت مغز را بالا می برند و هر کجا حرارت ایجاد شد رطوبت همانجا ریزش کرده به همین جهت رطوبت های بدن به سمت مغز حرکت کرده و باعث رخوت و سستی شده و خواب آلودگی ایجاد می کنند .

حال بعضی این رطوبت در مغز به انجماد رسیده و باعث حرارت چند براری خواهد شد که سکته ایجاد نکند برای همین خواب از چشم آن ها خواهد رفت و این علائم خطر است .

کسی که رطوبت مغز به خودی خود زیاد داشته باشد در هنگام مطالعه یا غیر مطالعه خواب آلود است .

راه های پیشگیری و درمان خواب آلودگی:

ترک مایعات و کم نوشیدن آن :

افرادی که می خواهند مطالعه خوب و مفیدی داشته باشند بهتر است مایعات کم مصرف کنند و حتی الامکان زمان مصرف مایعات یک جزعه برای رفع تشنگی مصرف کنند تا رطوبت کمتری بر بدن وارد شود .

خوردن خرما به همراه مایعات :

هر جرعه ای از مایعات که مصرف می شود بهتر است به همراه یک عدد خرما مصرف شود تا رطوبت اضافی این آب جذب بدن نشود و خرما دفع سردی و تری آن را کند .

خوردن خرما به تنهایی :

قبل از مطالعه اگر چند عدد خرما بدون مایعات مصرف شود رطوبت اضافی مغز را گرفته و باعث حرارت طبیعی برای بدن می شود و دفع این رطوبت های می کند تا فرد دچار خواب آلودگی نشود .

منع لبنیات :

خوردن لبنیات مخصوصا شیر و ماست دچار خواب زیاد می شود و این یک فرهنگ غلط است که در تلویزیون ترویج داده کسی که سر درس یا کتاب نشسته برایش شیر می آورند . خوردن دوغ برای همه بارز است که وقتی فرد یک لیوان دوغ می خورد بعد از آن سریع دچار خواب آلودگی می شوند برای همین افرادی که می خواهد مطالعه بیشتری داشته باشند بهتر است لبنیات را حذف کنند و برای جبران کلسیم بدن روزی 7 عدد بادام را خوب بجوند و مصرف کنند که هم مغز را تقویت کرده و هم سرشار از کلسیم است علاوه بر این خرما و سنجد و سیاهدانه از اموری هستند که کلسیم دارند و خواب را هم کم خواهند کرد .

دفع رطوبت های مغز :

کسانی که می خواهند کار مغزی کنند یا مطالعه زیاد داشته باشند و یا شغل آنها نویسنگی است و با مغز و فکر کردن زیاد سر و کار دارند باید رطوبت های مغز را دور کنند تا هم خواب آلوده نباشند و هم قدرت تفکر و تمرکز بالاتری داشته باشند .

این امور باعث دفع رطوبت های اضافی مغز شده و پایانی برای خواب آلودگی :

  1. کشیدن انفیه و ایجاد عطسه عمدی
  2. کشیدن پودر دارچین در بینی قبل از فعالیت های مغزی ( این کار برای کسانی که می خواهند نخوابند بسیار مفید است مثل راننده ها یا نگهبانان)
  3. کشیدن دود اسفند و سیاهدانه داخل بینی و حتی اگر این این دود داخل ریه هم کشیده شود اشکال ندارد و بسیار برای عفونت های ریه مفید است به همین جهت است که افرادی که می خواهند نخوابند به سراغ بعضی از دخانیات می روند و آن دود ها را داخل ریه می کشند و دیده شده اکثر نویسنده ها اعتیاد به سیگار پیدا کرده چون مجبورند رطوبت های مغز را کم کنند و وابسته به دخانیات می شوند که این دود اسفند و سیاهدانه بسیار مفید است .
  4. مالش روغن کنجد به ملاج سر البته این روغن نباید به دست خود فرد مالیده شود .
  5. استشمام عطر های گرم برای مغز مثل عطر نعنا یا عطر سنجد ، میخک ، دارچین یا ترکیبی از اینها .
  6. خوردن مویز 21 عدد صبح ناشتا . جویدن کندر مثل آدامس . خوردن بادام درختی 7 عدد مثل آدامس خوب جویده شود . خوردن دارچین همراه غذا . خوردن اسفند صبح وشب یک قاشق مربا خوری از اموری هستند که به دفع خواب آلودگی و رطوبت های اضافی مغز بسیار کمک خواهد کرد و یک درمان کننده بسیار مناسب برای خواب آلودکی می باشد .

 

مقالات مرتبط

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *