شبکه های اجتماعی
فروش ویژه
600.000 تومان
مقالات اخیر

بارداری در سنین بالا ؟؟؟

بارداری در سنین بالا ؟؟؟ سن بالا برای بارداری چه سنی است ؟ اگر شروع سن بارداری را بلوغ بدانیم و سن یائسگی را هم اتمام بارداری بدانیم (هرچند بعد از یائسگی هم بارداری امکان دارد و حتی نمونه های آن زیاد بوده اند) باید 5 تا 10 سال آخر را باید جزو سنین بالا برای بارداری بدانیم که حدوداً سن 45 تا 55 سالگی می باشد البته چند نکته مهم را باید مد نظر بگیریم . یائسگی زودرس : گاهی خانم ها به دلیل سردی زیاد رحم و رطوبت زیاد آن باعث یائسگی زودرس شده و اواخر سن بارداری آنها کمتر از این سن واقع می شود که باید نسبت به همان محاسبه کرد . یائسگی دیررس: خانم ها با انجام یکسری تدابیر مثل حجامت ساقین ، زالو درمانی ، کم کردن مایعات ، ورزش و ماساژ و مداومت بر بعضی از خوراکی ها می توانند یائسگی را تا 70 سال هم به تعویق بیاندازند که برای این افراد اواخر سن بارداری تا 65 سالگی محاسبه می شود . بارداری در یائسگی : تجربه و مطالعات نشان می دهد که گاهی خانم ها بعد از یائسگی و تمام شدن خونریزی در عادت ماهیانه باردار می شوند که این از مسلمات است و امروزه هم علم موید این موضوع مقاله هایی در مورد آن نوشته اند . حال با همه این مباحث می توان گفت که بارداری در سنین بالا نه تنها که ضرر ندارد بلکه بسیار هم نافع است که دلایل آن را در ادامه خواهیم گفت . این موضوع از دو جنبه باید آن را مورد بررسی قرار دارد . خانمی که اولین بارداری را در سن بالا دارد: خانم هایی که اولین بارداری را در سنین بالا دارند تخمک های ضعیف تری دارند و همین باعث می شود که دیرتر باردار شوند ولی نکته مهم این است که بدن زن در سنین بالا به دلیل نزدیک شدن به دوران یائسگی مجبور است تمام آنچه را ذخیره کرده خارج کند تا فضولات در بدن زن نماند برای همین در سنین بالا خانم ها این وجهه مثبت را دارند که می توانند از این فرصت استفاده کنند و در اواخر دوران تخمک گذاری باردار شوند که احتمال بارداری های دوقول یا چند قلو هم در آنها زیاد خواهد شد و این نه تنها برای جنین ضرر ندارد بلکه چون بدن دیگر چیزی را ذخیره نمی کند بهترین تخمک های خود را در این سن دفع کرده و می توان به نحو احسن بهترین فرزندان را از آن به دنیا آورد.  

آنچه در این مقاله خواهید خواند

بارداری در سنین بالا ؟؟؟

سن بالا برای بارداری چه سنی است ؟

اگر شروع سن بارداری را بلوغ بدانیم و سن یائسگی را هم اتمام بارداری بدانیم (هرچند بعد از یائسگی هم بارداری امکان دارد و حتی نمونه های آن زیاد بوده اند) باید 5 تا 10 سال آخر را باید جزو سنین بالا برای بارداری بدانیم که حدوداً سن 45 تا 55 سالگی می باشد البته چند نکته مهم را باید مد نظر بگیریم .

یائسگی زودرس :

گاهی خانم ها به دلیل سردی زیاد رحم و رطوبت زیاد آن باعث یائسگی زودرس شده و اواخر سن بارداری آنها کمتر از این سن واقع می شود که باید نسبت به همان محاسبه کرد .

یائسگی دیررس:

خانم ها با انجام یکسری تدابیر مثل حجامت ساقین ، زالو درمانی ، کم کردن مایعات ، ورزش و ماساژ و مداومت بر بعضی از خوراکی ها می توانند یائسگی را تا 70 سال هم به تعویق بیاندازند که برای این افراد اواخر سن بارداری تا 65 سالگی محاسبه می شود .

بارداری در یائسگی :

تجربه و مطالعات نشان می دهد که گاهی خانم ها بعد از یائسگی و تمام شدن خونریزی در عادت ماهیانه باردار می شوند که این از مسلمات است و امروزه هم علم موید این موضوع مقاله هایی در مورد آن نوشته اند .

حال با همه این مباحث می توان گفت که بارداری در سنین بالا نه تنها که ضرر ندارد بلکه بسیار هم نافع است که دلایل آن را در ادامه خواهیم گفت .

این موضوع از دو جنبه باید آن را مورد بررسی قرار دارد .

خانمی که اولین بارداری را در سن بالا دارد:

خانم هایی که اولین بارداری را در سنین بالا دارند تخمک های ضعیف تری دارند و همین باعث می شود که دیرتر باردار شوند ولی نکته مهم این است که بدن زن در سنین بالا به دلیل نزدیک شدن به دوران یائسگی مجبور است تمام آنچه را ذخیره کرده خارج کند تا فضولات در بدن زن نماند برای همین در سنین بالا خانم ها این وجهه مثبت را دارند که می توانند از این فرصت استفاده کنند و در اواخر دوران تخمک گذاری باردار شوند که احتمال بارداری های دوقول یا چند قلو هم در آنها زیاد خواهد شد و این نه تنها برای جنین ضرر ندارد بلکه چون بدن دیگر چیزی را ذخیره نمی کند بهترین تخمک های خود را در این سن دفع کرده و می توان به نحو احسن بهترین فرزندان را از آن به دنیا آورد.

خانمی که بارداری های آخرش در سنین بالا قرار دارد

خانمی که هر چند فرزندی آورده باشد برای مثال اگر زن 5 فرزند طی 30 سال آورده یعنی رحمش تخلیه فضولات را در 5 فرزند انجام داده است و رحم برای تخلیله آخر خود تمام آنچه را در گنجینه ذخائر خود دارد به رحم ریخته و جنین در این ایام تغذیه بسیار خوبی خواهد شد و قدیم بهترین فرزندان را آخرین فرزندان می دانستند و اهمیت خاصی برای آنها قائل بودند که از هر دو جنبه تغذیه مناسبی می شده است هم به دلیل اینکه اواخر سن بارداری است و هم اینکه چند فرزند قبل از آن رحم تحویل داده است .

حضرت خدیجه سلام الله علیها حضرت زهرا سلام الله علیها را در 40 سالگی و اسماعیل و اسحاق این دو پیامبر، را که از فرزندان ابراهیم از دو مادر بودند، مادر اسماعیل هاجر نام داشت، و مادر اسحاق ساره بود. خداوند این دو پسر را در سن پیری ابراهیم به ابراهیم عطا فرمود، چنان که در آیه ۳۹ سوره ابراهیم از زبان ابراهیم می‌خوانیم می‌گوید:

«الحمد لله الذی وهب لی علی الکبر اسماعیل و اسحاق ان ربی لسمیع الدعاء؛ حمد و سپاس خداوندی را که در پیری اسماعیل و اسحاق را به من بخشید، قطعا پروردگار من شنونده (و اجابت کننده) دعا است».

از ابن عباس روایت شده، خداوند در سن نود و نه سالگی ابراهیم، اسماعیل را به او داد، و در سن صد و دوازده سالگی اسحاق را به او عطا فرمود، و از سعید بن جبیر نقل شده که ابراهیم تا ۱۱۷ سالگی فرزندی نداشت، سپس دارای فرزندانی به نام اسماعیل و اسحاق گردید.

در حیوانات هم همین طور است برای مثال در گاو و گوسفند و اسب تا سه جنین اول را جزو جنین های خوب این حیوان محاسبه نمی کنند و اگر یک اسب ماده را بخواهند از یک اسب نر باردار کنند که جنین او شبیه به پدر و مادر باشد و بتواند کره خوبی برای فروش داشته باشد در اواخر عمر اسب باردارش می کنند و سه جنین اول آن را برای فروش کسی قیمت بالا نمی خرد چون بدن هنوز فضولات را کامل تخلیه نکرده است و رحم آماده به تولید فرزند خوب نشده است .

حال اگر مادر و پدر به دلیل ضعف دچار فرزندان ضعیف شده اند و یا کهولت سن ضعف بر آنها عارض کرده که فرزندان خوب و قوی نمی توانند بیاورند بهتر است سویق زیاد مصرف کنند و بعد باردر شوند که از هر نوع ضعف و نقصی فرزندشان در امان باشد .

بکیر بن محمد می گوید : نزد امام صادق(ع) بودم، مردی به او گفت ای پسر پیامبرخدا ! فرزند زاده می شود، اما در او کم عقلی و سستی است!!!

امام(ع) پرسید:

چه چیز تو را از سویق باز داشته است!!؟

آنرا بخور و همسرت را به آن فرمان ده، چرا گوشت را می رویاند و استخوان را محکم می کند و سبب می شود جز فرزندانی قوی از شما زاده نگردد.

طب الأئمه ص88 – بحار ج104 ص79

✳️پیامر خدا (ص):

به زنان باردارتان کندر بدهید، چرا که بر عقل کودک می فزاید.

به زنان حامله شیر بنوشانید، چرا که آن عقل کودک را فزون می کند.

✳️امام رضا(ع):

به زنان باردارتان کندر بدهید، که اگر در شکم او پسر باشد، هوشمند، دانا و دلیر گردد. و اگر دختر باشد، خوش رو و خوش خو می گردد و سرین او بزرگ می گردد و مورد علاقه شوهرش قرار می گیرد.

✳️امام کاظم(ع):

هر کس گوشت را با تخم مرغ بخورد استخوان فرزندش درشت خواهد شد.

✳️ *حضرت خدیجه(س) در چند سالگی، حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها را بدنیا آوردند!؟ و حضرت رسول اکرم (ص) چند ساله بودند؟!!*

 

مقالات مرتبط

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *