شبکه های اجتماعی
فروش ویژه
600.000 تومان
مقالات اخیر

مواد اعتیادآور در برخی داروهای شیمیایی (ریتالین)

مواد اعتیادآور در برخی داروهای شیمیایی (ریتالین)

آنچه در این مقاله خواهید خواند

در روزگار انفجار اطلاعات شایسته است ما نیز منطقی و آگاهانه زندگی کنیم و با اطلاعاتی ناقص و آنچه دهان به دهان می چرخد، سلامت خود را به خطر نیندازیم.

غربی ها با بسترسازی، زمینه اعتیاد جوانان و مردم کشورهای اسلامی و شرقی و ترویج فرهنگ بی بند باری و لیبرالیسم افسار گسیخته، دست به جنایات متنوعی می زنند. پشت نقاب ظاهر فریب حقوق بشر و دموکراسی و مدرنیته به گسترش مواد مخدر و فحشا تلاشی مذبوحانه دارند. متاسفانه بیشتر در میان گروه تحصیل کرده و روشنفکر و افراد آگاه جامعه، مشاهده می شوند.

به عنوان نمونه مصرف داروی خاص با نام تجارتی ریتالین و اسم ژنریک متیل فنیدات به صورت غیرمجاز افزایش یافته است و صد افسوس دانشجویانی که فکر می کنند با بیدار ماندن در شب امتحان و به دست آوردن کارایی و هوشیاری خارق العاده می توانند دست به دارو شوند، قرص های کوچکی را جایگزین فنجان های قهوه طبیعی کرده اند و شاید نمی دانند فقط یکبار مصرف این دارو می تواند همه زندگی و آینده آنها را تباه کند.

ریتالین چیست؟

مثل فینیدات در طب رایج متاسفانه برای کودکان بیش فعال یا مبتلا به اختلال، با هدف بالا بردن تمرکز ذهنی برای یادگیری تجویز می شود و در بزرگسالان برای درمان نارکولپسی، در شرایط نیاز شدید و غیر قابل کنترل به خوابیدن و از دست دادن اگهانی هماهنگی ماهیچه ها، قابل استفاده است.

این دارو در کودکان به اعتقاد آقایان پزشک و مکتب طب رایج، بی قراری حرکتی را مهار می کند و تمرکز حواس را افزایش می دهد، در بزرگسالان هم با تاثیر گذاری بر مغز و تالاموس موجب تحریک شده، فعالیت حرکتی و هوشیاری را بالا می برد و خستگی را کاهش می دهد.

تمرکز و هوشیاری ناشی از این دارو موجب شده که بعضی افراد فقط این عملکرد را در نظر بگیرند، اما باید در نظر دانست که این داروهای شیمیایی غربی در کنار برخی عملکرد ها بعضاً مطلوب به طور قطع تاثیرات سو هم دارند.

مواد اعتیادآور در برخی داروهای شیمیایی (ریتالین)

عوارض دارو

بالا رفتن فشارخون، تپش قلب، درد قفسه سینه، به وجود آمدن حرکت غیر ارادی و آزار دهنده قسمتی از بدن و حتی ایجاد سایکوز یا به هم ریختگی شدید عصبی، روان و جنون از عوارض مصرف ریتالین است.

سرگیجه، عصبانیت، بی قراری، بی خوابی، اختلال حرکتی، تب، مایعات پوستی و مشکلات گوارشی مانند درد معده و تهوع هم از اثرات سو مصرف این دارو است.

موارد مختلف سوء مصرف دارو موجب شده است که ریتالین با ملاحظات و مدارک خاص ارائه شود اما متاسفانه تهیه غیر قانونی دارو کم نیست. این دارو در رده داروهای سوء مصرف و اعتیاد آور قرار دارد.

نتیجه گیری

  • این همه آثار شوم ناشی از هدفمندی غربی ها و شرکت ها و کارخانجات تولید داروی صهیونیستی است که نه تنها در این داروی سمی و اعتیاد آور به کار می گیرند بلکه در توتون سیگار های لوکس غربی و خارجی نیز دوزهایی از مواد مخدر را برای اعتیاد تدریجی جوانان به کار می برند.
  • در نوشابه های خارجی مواد اولیه فست فود ها مانند گلوتامات سدیم، نیترات و بنزوات سدیم و صدها مواد خارجی که جوانان ما را معتاد و وابسته کرده اند، در ماءالشعیر های گوناگون که در آن رازک که در آن هورمون زنانه وجود دارد و در زعفران های تقلبی و مواد غذایی دیگر که عوامل بیماری زا و سرطان زا بوده و یا عوامل کاهش توان جنسی که در آن عوامل کاهندگی نیرو های مقوی حیات عمومی بدن را گنجانده اند، همه از آثار شوم دخالت غربی ها در نحوه سبک زندگی و سرانجام استفاده از داروهای شیمیایی می باشد.
مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *