شبکه های اجتماعی
فروش ویژه
299.000 تومان
مقالات اخیر

عوارض داروهای ضد انعقاد خون

عوارض داروهای ضد انعقاد خون

آنچه در این مقاله خواهید خواند

مهم ترین عارضه داروهای ضد انعقاد خون، خون ریزی های غیرقابل کنترل است. لذا بیمارانی که این داروها را مصرف می کنند باید در ابتدا، هر روز، سپس هفته ای دوبار، و در نهایت هر یک الی چهار هفته یکبار تحت آزمایش مدفوع جهت تشخیص خونریزی های پنهان و آزمایش ادرار جهت تشخیص هماچوری یا وجود خون در ادرار قرار داشته باشند.

از طرف دیگر به منظور جلوگیری از بروز تداخل دارویی باید در صورت اضافه شدن یک داروی جدید یا قطع شدن یکی از داروهای قبلی بیمار و در صورت تغییر در مقدار مصرف داروهای وی آزمایش مدفوع مجددا صورت گیرد.

به این ترتیب ملاحظه می کنید که بیمار باید هزینه و وقت زیادی را برای آزمایش های مداوم متحمل گردد و علی رغم تمام این احتیاط ها بسیار محتمل است که دچار خونریزی در نقاط مختلف بدن شود.

نتایج یک تحقیق در فرانسه

بر اساس یک تحقیق انجام شده در فرانسه مشخص شد، در بین ۲۴۹ نفر که به علت مصرف داروهای ضد انعقاد در سال ۱۹۷۰ دچار خونریزی های مختلف شده بودند ۵۰ نفر آنها در اثر خونریزی مغزی درگذشته اند که این رقمی است واقعا وحشتناک.

کلام آخر

مواردی که به عنوان شاهد ذکر شد تنها نمونه ای کوچک و مشتی از خروار عوارضی بود که طب شیمیایی برای ما به ارمغان آورده است و البته سعی شد که ساده ترین و رایج ترین داروهای مصرف شده در میان مردم به عنوان مثال آورده شود تا معلوم گردد که هیچ یک از داروهای طب رایج را نمی توان با اطمینان خاطر مصرف کرد و تضمین نمود که خطر ساز نمی باشند و روشن است که هر چه بیماری و داروی آن تخصصی تر باشد عوارض آن دارو شدیدتر و خطرناک تر خواهد بود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *