شبکه های اجتماعی
فروش ویژه
299.000 تومان
مقالات اخیر

عوارض داروی آمی تریپتیلین

عوارض داروی آمی تریپتیلین

آنچه در این مقاله خواهید خواند

بسیاری از پزشکان طب جدید در خارج و داخل ایران معتقدند که بیماری هایی هستند که توسط نسخه پزشک (طب جدید) به وجود می آید، یعنی پزشک، داروهای شیمیایی را برای بیمار تجویز می کند که این داروهای شیمیایی دارای اثرات جانبی و بیماری زایی هستند.

به این عوارض و بیماری های ناشی از اثرات جانبی داروهای شیمیایی می گویند.

معرفی داروی آمی تریپتیلین

داروی آمی تریپتیلین از دسته داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای است که در موارد افسردگی و گاه برای کنترل دردهای مزمن عصبی و شدید و درمان شب ادراری کودکان به کار می رود.

عوارض این دارو

عوارض زیادی به این دارو نبست داده شده است که از مهم ترین آن ها عوارض قلبی شامل آریتمی، بلوک قلبی، نارسایی قلب و انفارکتوس میوکارد، خواب آلودگی، خشکی دهان، لرزش دست، تاری دید و یبوست است لذا در کسانی که اختلالات قلبی عروقی دارند، توصیه شده تا دارو با احتیاط فراوان تجویز شود.

گزارش و نتایج یک تحقیق در مورد این دارو

در سال ۱۹۷۰در بیمارستان آبردین، دکتر کول و همکارانش ضمن درمان ۵۳ تن از بیماران قلبی که همه آنها آمی تریپتیلین مصرف کرده و ۶ نفر از آنان به طور ناگهانی درگذشته بودند مشغول تحقیق شدند که ببینند آیا این دارو موجب مرگ آنها بوده است یا خیر؟

برای این منظور تعدادی از بیماران مبتلا به ضایعات قلبی مشابه را به دو دسته تقسیم و فقط برای دسته اول آمی تریپتیلین را تجویز کردند و در انتخاب بیماران مزبور کوشش به عمل آمد.

که از حیث سن، جنس، نوع بیماری، تعداد و نوع داروهای مصرف شده و طول مدت بستری بودن در بیمارستان و خلاصه از هر حیث با هم مشابه باشند.

نتیجه این بررسی نشان داده در گروهی که آمی تریپتیلین مصرف کرده بودند ۶ نفر تلف شدند ولی در گروه دوم احدی تلف نشد سپس برای درک این مطلب که آیا آمی تریپتیلین فقط به بیماران قلبی آسیب می رساند یا برای دیگران نیز زیان بخش است، همین آزمایش را در گروه دیگری از بیماران که بیماری قلبی نداشتند انجام داده و مشاهده کردند که از ۸۸ بیمار که این دارو برایشان تجویز شده بود ۹ نفر درگذشتند.

به این ترتیب ثابت شد که نسبت درصد بیماران تلف شده ناشی از مصرف این دارو چه در مبتلایان قلبی و چه در بیماران غیرقلبی یکسان است.

آمی تریپتیلین

نتیجه گیری

بنابراین ملاحظه می فرمایید که این دارو حتی در کسانی که سابقه بیماری قلبی نداشته اند بسیار خطرساز بوده و حتی می تواند منجر به مرگ شود ولی با وجود این تحقیقات اغلب پزشکان از این خطرات بی اطلاع اند و تولید و مصرف دارو نیز در حال حاضر که سال ها از این تحقیقات می گذرد همچنان ادامه دارد

آیا این همه ناشی از هرج و مرج و نابسامانی در دانش پزشکی و این که سودجویی شرکت های دارویی حرف اول را در طب رایج می زند، نیست؟

آیا دست مرموز سوداگران و تولید کنندگان صهیونیستی و مافیای گسترده عرصه داروهای مرگ آور شیمیایی در تولید سودهای کلان به نفع سرمایه داران غربی و طب استعماری در کار نیست؟

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *