شبکه های اجتماعی
فروش ویژه
600.000 تومان
مقالات اخیر

کیست سینه و توده های مربوط به آن

کیست سینه

آنچه در این مقاله خواهید خواند

کیست سینه و توده های مربوط به آن

علت شیوع کیست سینه و تفاوت با کیست های دیگر

امروزه کیست ها بسیار شایع شده است و کمتر خانه ای است که افراد آن از ابتلاء به این کیست ها در امان مانده باشند و هر فردی به نحوی دچار یکسری کیست ها در بدن می شود که معمولاً علت واحدی را به همراه دارد ولی نواحی ایجاد این کیست ها در بدن ها بنا به طبع و سبک زندگی افراد بسیار متفاوت است .

بعضی افراد که با دستان خود مخصوصاً دست راست که بیشتر از آن کار می کشند این کیست ها در مچ دست ایجاد می شود گاهی در نوزادان و گاهی در سالمندان و گاهی در رحم و تخمدان و بعضی هم در زیر پوست آنها این کیست ها را مشاهده می کنند .

اما کیست سینه مربوط به خانم هایی است که حرارت به سمت بالا تنه آمده و رطوبت های بدن را از ناحیه پوست و سینه به طور کامل خارج نکرده اند و اجتماع این رطوبت در سینه و غلیظ شدن آن باعث جمع شدن در یک ناحیه شده و ایجاد کیست خواهد کرد .

تعریف کیست سینه

کیست در واقع فضایی است که دیواره بسیار نازکی دارد و درون آن مایعی زلال و شفاف قرار دارد که منشا این مایع میتواند از تخلیه نشدن درست خروجی های بدن باشد البته دفع نشدن خروجی ها علت های دیگر نیاز دارد برای اینکه تبدیل به کیست شود که در ادامه بیان خواهیم کرد .

کیست ها خطر دارد؟

کیست های سینه چه بزرگ چه کوچک جزو کیست های ساده به شمار می روند و هیچ خطری برای فرد ایجاد نمی کنند و گاهی ممکن است کمی موجب درد شوند که این درد به نظر ما خوب است چون حرارت ایجاد کرده و کیست ها را تحریک به آب شدن می کند .

علت ایجاد کیست سینه ؟

فضولات همیشه در بدن منتظر یک تحریک هستند تا در کوچکترین تحریکی فضولات را برای خروج به همان ناحیه بریزند . مثل اینکه فردی با ناخن روی پوست خراش ایجاد کند و مدام دست خود را در یک ناحیه بخاراند در سریع ترین زمان جای آن سرخ شده و خون به همراه رطوبت به آن ناحیه ریزش خواهد کرد یا زمانی که دست انسان با شیء داغی بر خورد کند و بسوزد که این سوزش تحریک کرده و جای آن سریع رطوبت ریزش می کند و تاول می زند .

حال اگر این تحریک در سینه ایجاد شود فضولات سریع به سمت سینه حرکت کرده و خود را آماده برای خروج از سینه خواهد کرد . افرادی که نیاز های جنسی آنها تحریک شده ولی تخلیه نمی شوند معمولاً کیست سینه می گیرند به این علت که نیاز جنسی خانم ها و تحریک آن ها از سمت سینه است که در سفارشات آداب زناشویی هم به آن اشاره شده که قبل از مقاربت مرد باید از سینه زن شروع به تحریک کند و اگر این تحریک ایجاد شود ولی ماده تحریک شده قبل از حرکت به سمت رحم و خارج شده آن توسط رحم در تخلیه نیاز جنسی عمل زناشویی تمام شود به هر علتی ( مثل زود انزالی یا شک های عصبی و استرس ) این ماده در سینه مانده و منتظر تحریک بعدی است تا بتواند خود را از این ناحیه خارج کند .

فضولات و رطوبت های اضافی که با تحریک به یک ناحیه ریخته شوند اگر حرارت همراه آن شود رقیق مانده و در دفعات بعد سریع خارج می شود ولی اگر سرما به آن برسد به سرعت غلیظ می شود و ایجاد کیست در بدن خواهد کرد . به همین دلیل نهی بسیار شدید شده که بعد از رابطه جنسی به هیچ وجه نباید آب بنوشید و خطر بیماری های خطرناکی را گوشزد کرده و حتی از دوش گرفتن با آب سرد بعد از رابطه نهی شده است که تمام این موارد مخصوصاً نوشیدن آب سرد یا حتی آب زیاد نوشیدن باعث غلیظ شدن این فضولات به همراه چربی ها در کل بدن و حتی در سینه خواهد کرد .

❌ نکته بسیار لازم و ضروری در مورد انواع کیست ها یا توده های سینه این است که به هیچ عنوان نباید از آنها نمونه برداری شود ؛ زیرا با انجام نمونه برداری ، بافت سینه تحریک شده و خونرسانی به آن افزایش می یابد و چون با انجام نمونه برداری یک راه خروجی برای بدن باز شده است ، سیستم مدبره تمام فضولات را به همین ناحیه وارد میکند . به همین علت بعد از نمونه برداری یا حتی عمل جراحی ، توده های سینه بزرگتر و بدتر خواهند شد .

رابطه جنسی نامناسب اصلی ترین عامل کسیت سینه

 

یکی از مهمترین علتهای ایجاد توده یا کیست در سینه ، کامل تخلیه نشدن نیاز جنسی است ؛ زیرا فرآیند تحریک و ارضا شدن در خانمها زمان بر است و به انجام یکسری از اعمال مانند ملاعبه و معاشقه نیاز دارد تا حرارت لازم ایجاد شود و بخارات مورد نیاز برای اعمال جنسی تولید شود و این بخارات از سمت سینه حرکت کرده و به کمر و سپس تخمدانها و رحم وارد می شود تا از بدن دفع گردد

حال اگر قبل از دخول و ارضا شدن مرد ، این اعمال کامل انجام نشود و زن ارضا نشود ، مایع منی زن  یا این بخارات در هرجا تجمع پیدا کند موجب ابتلا به کیست یا توده ( در صورت غلیظ شدن ) در همان قسمت خواهد شد.

به همین علت ملاعبه و آماده کردن زن قبل از نزدیکی  اهمیت بسیار دارد تا آنجا که در روایت ، مقاربت همسر بدون نوازش و … را از جفا میداند.

بنابراین کیست هایی که در علم پزشکی علت آن را افزایش استروژن می دانند ، به تخلیه نشدن صحیح و کامل نیاز جنسی برمی گردد که توضیح آن ذکر شد .

 

از دیگر علتهای ابتلا به کیست سینه میتوان به موارد زیر اشاره نمود :

  • مصرف قرصهای ضدبارداری که موجب حبس فضولات و مایعات در بدن خواهد شد و غدد موجود در سینه این رطوبتها و فضولات را جذب میکند و به مرور زمان با اجتماع سردی ها ، این فضولات غلیظ تر شده و توده های سینه را ایجاد میکند.
  • تجمع آب درون غدد تولید کننده شیر و فرزند دار نشدن یا شیر ندادن به فرزند که موجب تجمع و غلیظ شدن این مایعات در غدد تولید کننده شیر در سینه شده و به مرور به کیست سینه یا توده تبدیل میشود.
  • خشک شدن شیر در سینه ها بعد از شیر گرفتن بچه ؛ زیرا بعد از از شیر گرفتن بچه ، ماساژ سینه انجام نشده است  تا شیر باقی مانده در سینه  تخلیه شود،که به راحتی قابل درمان است .
  • نزله های مغزی یا سینوزیت ؛ رطوبت هایی است که است که سیستم مدبره بدن نتوانسته است آنها را از راه بینی یا چشم دفع کند بنابراین وارد بدن شده و در اندامهای مختلف مانند سینوس ها ، معده و روده ، سینه ، تخمدانها تجمع پیدا میکند و باعث ایجاد کیست خواهد شد.

مهمترین علامت ابتلا به نزله ، ترشح پشت حلق مخصوصا هنگام صبح میباشد.

علائم وجود کیست سینه یا توده در آن:

  • خروج ترشحات سبز یا قهوه ای یا خونی از سینه
  • احساس درد در سینه و متورم شدن آنها قبل از شروع قاعدگی و کاهش سایز سینه پس از تمام شدن دوران قاعدگی
  • احساس توده متورم و غیر عادی در سینه
  • سفتی سینه بدون درد، یا احساس توده  دردناک در زیر بغل
  • تو رفتگی نوک سینه یا بعضی از قسمتهای آن

 

پرهیزات و نکات لازم برای پیشگیری از ابتلا به توده و کیستهای سینه

  • مصرف مایعات زیاد اولی پرهیز است که اگر کم نوشیده شود باعث رقیق شدن فضولات شده و هیچ وقت در بدن ایجاد کیست نمی کند و در تحریک های جنسی یا تعریق های شدید یا توسط عادت ماهیانه و … از بدن به سادگی خارج خواهند شد .
  • عدم استفاده از عطر و اسپری و مام های حاوی مواد شیمیایی مانند مشتقات آلومینیوم که از تعریق طبیعی بدن جلوگیری میکنند ؛ بنابراین مانع دفع فضولات و تجمع آنها در سینه شده و انواع کیستها و توده ها را ایجاد می کند. همچنین مردار سنگ و زاج هم همین خاصیت را دارند و باید از مصرف آنها به عنوان ماده ضد تعریق پرهیز کرد.
  • عدم اپیلاسیون بدن مخصوصا کندن موهای زیر بغل یا لیزر کردن آنها زیرا مو در واقع فضولات بدن است که با رشد کردن موها در واقع دفع فضولات انجام میشود بنابراین استفاده از روشهایی که موجب توقف رشد مو یا کاهش آن میشود باعث حبس فضولات در بدن و ایجاد بیماریهای سوداوی مانند کیست و توده و سرطان خواهد کرد.
  • استفاده نکردن از لباس زیر پلاستیکی یا بسیار تنگ
  • پرهیز از مصرف کاکائو، قهوه ، نسکافه ،  شکلات و همچنین قند و شکر سفید و انواع شیرینی های بازاری ، همچنین سوسیس و کالباس ، چیپس و پفک به صورت جدی
  • پرهیز از مصرف ظروف یکبار مصرف و پلاستیکی به علت اختلال در تولید و ترشح
    هورمونها ، ‌که منجر به ابتلا به کیست سینه و کیست تخمدان خواهد شد.
  • پرهیز از مصرف مرغ و تخم مرغ بازار، گوشت گاو و گوساله ، بز و بزغاله
  • پرهیز از مصرف انواع قرصهای ضد بارداری
  • پرهیز از مصرف روغنهای غیر طبیعی و جایگزین کردن آنها با روغن زیتون و کنجد
  • حذف لبنیات و کاهش مصرف مایعات و جایگزین کردن آنها با سرکه و شیره و خرما بدون آب یا جوشانده هسته خرما یا قهوه خرما

 

✅ برای از بین بردن بوی بد زیر بغل میتوان از حنا و نوره و ضماد سدر و سرکه استفاده نمود که علاوه بر کمک به دفع بیشتر و بهتر فضولات ، از ایجاد بوی بد عرق ، پیشگیری میکند.

تدابیر درمانی کیست سینه و توده های آن:

  • گذاشتن کیسه نمک گرم روی سینه تا با حرارت کیست ها را رقیق کرده و انسداد های ایجاد شده را از جلو آن بردارد و آبش کند و یا جذب این فضولات کند یا به سطح پوست بیاورد تا با تعریق دفع شود جون نمک جاذبه دارد و مواد و فضولات را به سطح پوست می آورد به همین دلیل است خوابیدن در وان نمک در کشور های غربی و شرق آسیا رواج بسیار پیدا کرده و معمولاً هفته ای یکبار بدن را به زیر نمک برده تا تمام فضولات را به سطح پوست بیاورند و از اجتماع آن در بدن جلوگیری کنند .
  • همچنین مصرف نمک دریا تا روزی 70 بار به مقدار یک انگشت که در تحلیل بردن انواع کیستها و توده ها بسیار موثر می باشد چون خوردن نمک باعث از بین برندگی شدید کیست و چربی ها در بدن دارد و در عالم ماده هم اگر مقداری چربی را بدون حرارت نمک روی آن بریزیم سریع آن را آب کرده و رقیق خواهد کرد برای همین نمک طبیعی یا همان نمک سنگ و دریا اگر به طور مداوم استفاده شود هر آنچه از چربی و فضولات در بدن جمع کرده را به آب کرده و توسط عرق خارج خواهد کرد . نمک از اصلی ترین موادی است که برای خروج به سمت سطح پوست می آید و هر آنچه در مسیر خود باشد را شسته و انسداد ها را باز می کند و یک عمل شستوشوی کلی برای بدن دارد و بدن را به طور کامل پاکسازی خواهد کرد دلیل آن را هم می توان در شوری عرق بدن اثبات کرده و عرق و اشک چشم و ادرار از شوری خاصی بر خوردار است چون نمک راه های خروجی را باز کرده و از تمام این خروجی ها به همراه رطوبت ها و فضولات خارج خواهد شد .
  • مصرف سیاهدانه آسیاب شده با عسل هر ۸ ساعت یک قاشق مرباخوری؛
  • مصرف یک قاشق مرباخوری اسفند صبح ناشتا و شب موقع خواب ( اسفند ۶ مرتبه با آب سرد و یک مرتبه با آب گرم شسته شود و سپس در سایه خشک شود ) به مدت ۴۰ روز پشت سر هم و سپس به مدت ۳ الی ۷ روز جوشانده غلیظ سنا با عسل صبح ناشتا مصرف شود که در تحلیل بردن فضولات و دفع آنها بسیار موثر است.
    مصرف دوره های ۴۰ روزه اسفند را حداقل تا ۳ دوره باید انجام داد .
  • بعد از مصرف اولین دوره ۴۰ روزه اسفند ، حجامت عام به فاصله ۲۰ روز تا یک ماه یک بار ، تا ۳ مرتبه انجام شود یا با تشخیص طبیب حاذق میتوان فصد اکحل دست راست انجام داد.
    بعد از انجام حجامت عام یا فصد اکحل ، انجام حجامت ساکرال و حجامت ساقین به ترتیب ، توصیه میشود تا فضولات را برای دفع به سمت رحم هدایت کند.
    همچنین در بعضی از افراد با صلاح دید طبیب حاذق میتوان در جایگزین حجامت ساقین ، فصد صافن انجام داد که تاثیر آن بسیار بیشتر و دفع بالاتری را به مراتب همراه دارد ولی ضعف بیشتری ایجاد خواهد کرد .
  • گذاشتن نوره و حنا به کل بدن هر هفته ، و زیر بغل و کل سینه دو بار در هفته انجام شود و تا 20 الی 40 دقیقه هر بار بماند اگر نوره به تنهایی گذاشته شود تاثیر بسیار خوبی دارد و بعد از آن حنا گذاشته شود ولی نباید نوره را بیش از 7 دقیقه روی بدن بگذارند چون می سوزاند ولی حنا بعد از آن را می توان تا یک ساعت روی بدن نگاه دارند .
  • روغن مالی سینه ها با روغن سیاهدانه یا بابونه مرتب انجام شود ( توسط فرد دیگر روغن مالیده شود )
  • ضماد کردن خمیر تهیه شده از : آرد جو+ دو برابر خطمی پودر شده + یک دهم ( از نظر مقدار وزنی ) اسفرزه پودر شده + شیر ( در روایت شیر بز و آرد جو آورده شده ) با هم مخلوط کرده و روی موضع ضماد شود.  برای تحلیل بردن توده ها مخصوصا کیستهای سینه بسیار موثر است
    یا میتوان از ترکیب آرد جو و نمک ، برای زمانی که کیست سینه خیلی بزرگ شده است  استفاده نمود ؛ که باید به مدت ۱۲ ساعت روی سینه قرار گیرد  تا کیست سر باز کند.
  • همچنین می توان یکی از جوشانده های زیر را مصرف نمود :۱) ترکیبی از بابونه + فراسیون + بادرنجبویه را به مقدار مساوی جوشانده و هر شب موقع خواب مصرف شود.

    ۲) فراسیون + رازیانه نیم کوب + انیسون + برگ حنا همه را باهم جوشانده و با یک قاشق مربا خوری تباشیر و عسل مخلوط کرده شب موقع خواب مصرف شود .

    مصرف مواد غذایی صاف کننده خون مانند زرشک ، کاهو و سکنجبین ، عناب ، آلبالو ، کاسنی

    ترکیب پودر سیر و عسل یک قاشق مربا خوری صبح ناشتا

    برای کیستهای سینه ای که ناشی از نزله است حتما باید نزله را  با چکاندن روغن بنفشه پایه کنجد داخل بینی و استفاده از انفیه و عطسه کردن برای خروج فضولات ، درمان کرد .

مقالات مرتبط

15 پاسخ

  1. سلام خیلی کامل وعالی بود خیلی روشن ودقیق توضیح داده بودیددوستان خیلی مشکل داشتن که نمیتونستم بهشون توضیح بدم واستفاده کردم ممنونم خداخیردنیاوآخرت بهتون بده

    1. سلام و عرض ادب خدمت شما الحمدالله که مورد استفاده قرار گرفته و آموزنده بوده است.

  2. درود بر شما، از مطالبتون نهایت استفاده را می‌بریم، خیر ببینید. لطفا در مورد درمان کیست مغز هم مطلب بگذارید،در سایت موردی نیافتم.

    1. سلام بزرگوارید

      پرهیزات همان است ولی ان شاءالله چشم
      به فکر هستیم

  3. سلام وخدا قوت
    ببخشید دوره درمانی چقدر طول می کشه و آیا مومیایی هم خوبه ؟
    وماساژ و روغن مالی هم برای درمان کمک کنده هست .؟

  4. سلام وخدا قوت
    ببخشید دوره درمانی چقدر طول می کشه و آیا مومیایی هم خوبه ؟
    وماساژ و روغن مالی هم برای درمان کمک کنده هست .؟
    اجرتون با مادر سادات

    1. سلام و عرض ادب دوره درمانی دقیقی ندارد چرا که دارای غلبه های مختلف هستند .
      اما مومیایی بسیار قوت دهنده است.
      ماساژ ممنوع چرا که آن قسمت تحریک دارد و نیاز به تحریک اضافه ندارد.

  5. عالی بود من چند وقت دنبال چنین مطلبی هستم بفهمم راساخوانا باشه کسی برایم توضیح نمیداد .حلالتون . انشالله نتیجه خوبی داشته باشه . امیدبخدا . دعایادتون نره اللهم اشف کل مریض اللهم صل علی محمد وال محمد .

  6. عالی بود من چند وقت دنبال چنین مطلبی هستم بفهمم راساخوانا باشه کسی برایم توضیح نمیداد .حلالتون . انشالله نتیجه خوبی داشته باشه . امیدبخدا . دعایادتون نره اللهم اشف کل مریض اللهم صل علی محمد وال محمد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *