شبکه های اجتماعی
فروش ویژه
600.000 تومان
مقالات اخیر

شربت سرکه شیره

شربت سرکه شیره

آنچه در این مقاله خواهید خواند

سرکه و شیره از بهترین نوشیدنی ها مورد تأیید اسلام می‌باشد. ترکیب این دو ماده شگفت انگیز شربتی هست به در طب سنتی آن را منسوب به نوشابه امیرالمؤمنین (ع) می‌دانند. البته روایتی در مورد آن نیامده است. ما به این دلیل آن را مورد تأیید اسلام می‌دانیم چون هم در روایات خواص بسیار برای سرکه بیان شده و هم خواصی در مورد شیره‌ی انگور داریم. چه بسا شیره‌ی انگور آنقدر خواصش زیاد است که در حد جایگزین شیر مادر قرار داده‌ایم.

بهترین گزینه برای سر سفره

این شربت از ترکیب شیره‌ی انگور و سرکه‌ی انگور به دست می‌آید. هرچند از شیره‌های دیگر و سرکه‌های دیگر هم می‌توان استفاده کرد. شربت سرکه شیره جایگزین بسیار مناسبی برای نوشابه‌های صنعتی و… بر سر سفره‌های اسلامی می‌باشد. و از خواص بسیار زیادی برخوردار است؛ از جمله ملین بودن آن، برای اینکه غذا باعث یبوست در بدن نشود، بسیار مقوی و حاوی آهن زیاد است، برای کسانی که دچار کم خونی می باشند بسیار مناسب است، و غذای بسیار مناسبی برای کودکان و نوجوانان است. چون در عین حالی که مقوی است حرارت‌های زیاد را هم کاهش می‌دهد و باعث جلوگیری از شهوت زیاد و بلوغ زودرس و به همین منوال رشد بسیار زیاد قد و استخوان در بدن افراد می‌باشد.

روش تهیه شربت سرکه شیره

نحوه‌ی صحیح درست کردن آن به این شکل است که شیره‌ی انگور را حدود 3 واحد و سرکه‌ی انگور را حدود 1 واحد با هم مخلوط کرده و روی شعله ملایم قرار می‌دهیم. حدود 20 دقیقه رهایش می‌کنیم تا کمی بجوشد. اینکه همه واحدها را حدودی عرض کردیم به دلیل این است که بعضی از طبع‌ها شیرینی زیاد نمی‌پذیرند و بعضی ترشی کمتر میل دارند. برای همین افراد می‌توانند به تناسب طبع خانواده این مقدار را کم و یا زیاد کنند. شربت آماده را در جای سرد قرار دهید. زمانی که می‌خواهید مصرف کنید مثل بعد از غذا، آن را با آب مخلوط کرده و تناول نمایند.

برخی خواص دیگر

جالب است بدانید اگر این شربت را بدون آب در صبح ناشتا به اندازه یک قاشق غذا خوری مصرف کنند درمان یبوست مزمن، کک و مک، لکه های پوستی، برص و بسیاری از بیماری‌های دیگر می‌باشد.

مقالات مرتبط

6 پاسخ

  1. سلام و خداقوت
    بسیار ممنونم از اینکه این مطالب بسیار مفید و ارزشمند رو در این وبلاگ قرار دادید تا ان شاءالله همگان بهره ببرند . اجرتون با امام زمان

  2. سلام
    ممنون تشکر عالی ومفید ومختصر
    استاد در افرادی که سن بالایی دارن واز ضعف بدنی رنج میبرن این شربت امکان ضعف وایجاد کم قوتی ایجاد میکند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *