شبکه های اجتماعی
فروش ویژه
600.000 تومان
مقالات اخیر

شربت سرکه انگبین

شربت سرکه انگبین

آنچه در این مقاله خواهید خواند

سرکه انگبین یا همان سکنجبین یکی از بهترین نوشیدنی ها در روایات اسلامی است. این شربت ترکیبی از سرکه و عسل می‌باشد در چند جای روایت‌های اسلامی آمده است. همانند روایت رساله‌ی ذهبیه که در بحث درمان کامل توضیح خواهیم داد.

طبیعت شربت

سرکه انگبین طبیعت معتدل دارد. برای تمام طبایع نیز مناسب می‌باشد. همه‌ی طبع‌ها را از حدت به خنکی و از سردی به گرمی سوق می‌دهند و برای درمان خشکی بدن بسیار خوب می‌باشد. به طور کلی معتدل کننده‌ی تمام طبایع برای تمام افراد است.

پیشینه

این نوشیدنی در قدیم زیاد استفاده می‌شده است ولی امروزه استفاده نمی‌شود. یا اگر کسی استفاده کند از سرکه‌ای که مخلوط با شکر است، استفاده می‌کند که ما آن را سرکه انگبین نمی‌دانیم و از خواص بی نظیر آن برخوردار نیست.

روش تهیه شربت سرکه انگبین

افراد می‌توانند برای تهیه‌ی این نوع نوشیدنی سه واحد عسل را با یک واحد سرکه مخلوط کرده و به همراه دو واحد آب روی آتش قرار بدهند و خوب بجوشانند. زمانی که حدود 20 دقیقه خوب جوش خورد می‌توانند با در نظر گرفتن مزاج و میل خود و یا بیماری‌هایی که شایع در خانواده دارند و یا با در نظر گرفتن خواص دارویی هر گیاه، همان گیاه را به مدت ده دقیقه درون مواد جوش خورده قرار دهند و بعد از ده دقیقه شعله را خاموش کرده و بگذارند تا سرد شود.

از این نوشیدنی هم می‌توانند به تنهایی و هم به عنوان چاشنی غذا و یک هضم کننده‌ی خوب استفاده کنند.

مقالات مرتبط

4 پاسخ

  1. خیلی لطف کردید که نحوه درست کردن شربت سکنجبین گذاشتید
    وخیلی خلاصه ومفید توضیح داده بودید
    من خودم به شخصه دنبال نحوه درست کردن آن بودم که خدارو شکر تونستم یاد بگیرم
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *