شبکه های اجتماعی
فروش ویژه
299.000 تومان
مقالات اخیر

زگیل و تبخال تناسلی

زگیل و تبخال تناسلی

آنچه در این مقاله خواهید خواند

بعضی افراد با مشاهده کوچکترین دانه یا جوش در ناحیه تناسلی خود یا ایجاد سوزش و خارش و ترشح ، نگران مبتلا شدن خود به زگیل تناسلی یا تبخال تناسلی می شوند ؛ و یا از ترس مبتلا شدن به این بیماری از سرویسهای بهداشتی عمومی پرهیز می کنند ؛ در صورتی که اینطور نیست .

بنابراین در ابتدا لازم است برای شناخت این بیماری ، به علت اصلی ایجاد آن و علائم ابتلا و راههای پیشگیری از ابتلا به این بیماری پرداخته شود.

 

علائم ابتلا به زگیل تناسلی

 

زگیل های تناسلی معمولا نرم، کمرنگ و گوشتی هستند که بیشتر در دهانه رحم ، واژن ، قسمت بیرونی آلت تناسلی ، کشاله ران و مقعد تشکیل می شود که شکل ظاهری آن در افراد مختلف و بسته به این که در چه نقطه ای از بدن ایجاد شود، ممکن است متفاوت باشد و ممکن است به صورت تکی یا به هم چسبیده مانند گل کلم باشند

این ضایعات با درد، سوزش و خارش اندام تناسلی همراه هستند و گاهی اوقات رشد آنها بسیار زیاد میشود و ظاهر بدی ایجاد می کند.

 

تفاوت زگیل تناسلی و تبخال تناسلی

 

تبخال و زگیل تناسلی از نظر منشا ایجاد ، علائم و درمان تفاوتهایی دارند که در ادامه ذکر خواهد شد .

زگیل تناسلی به علت غلبه سودا ایجاد می شود که سیستم مدبره با افزایش حرارت بدن سعی در دفع آن دارد بنابراین سودا را به زیر پوست می ریزد که باعث ایجاد گوشتهای زائد و نرم یا همان زگیل خواهد شد

حال اگر این سودای زائد برای دفع به ناحیه تناسلی ریزش کند و فرد دچار حبس عادت ماهیانه یا دفع ناقص ادرار و یبوست باشد ، این سودا از پوست حساس ناحیه تناسلی خارج می شود و زگیل تناسلی را ایجاد میکند ؛ پس مهمترین و اصلی ترین اقدام برای درمان آن رفع غلبه سوداست ؛ ولی تبخال تناسلی به علت خون فاسد و بلغم لزج یا غلیظ ایجاد میشود که با افزایش حرارت بدن ، به سطح پوست ریزش میکند و زخم‌هایی دردناک ایجاد می‌شود که اگردر ناحیه تناسلی و مقعد باشند ، تبخال تناسلی نامیده میشوند .

تبخال تناسلی میتواند باعث درد در هنگام ادرار ، ترشحات واژن ، احساس خارش و سوزش ، سردرد ، تب و بدن درد و علایمی شبیه به سرماخوردگی شود .

زگیل تناسلی از طریق رابطه جنسی و تماس مستقیم پوست با موضع زگیل ‌و اپیلاسیون و لیزر در محیط غیر بهداشتی انتقال می یابد و انتقال آن از طریق استخر و استفاده از سرویسهای بهداشتی عمومی و حتی توالت فرنگی امکان پذیر نیست. انتقال تبخال تناسلی نیز از همین طریق است.

 

پرهیزات و نکات لازم برای پیشگیری از ابتلا به زگیل تناسلی

 

همانطور که در ابتدای متن توضیح داده شد ، علت اصلی ایجاد زگیل تناسلی از دیدگاه طب سنتی ، غلبه سوداست ؛ بنابراین برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری و همچنین درمان آن باید از مواد غذایی تولید کننده سودای ناصالح و غلیظ کننده خون مانند : گوشت گاو ، جگر ، گوجه و رب و سس گوجه ، سیب زمینی ، لبنیات ، غذای مانده و فریز شده ، سوسیس و کالباس پرهیز شود

همچنین از مواردی که موجب بسته شدن راههای خروجی طبیعی بدن میشوند و از دفع کامل ادرار و مدفوع و خون قاعدگی و تعریق بدن جلوگیری می کنند ، باید پرهیز کرد که اصلی ترین عامل آن مصرف بیش از حد مایعات به خصوص آب سرد است .

روغنهای غیر طبیعی نیز به علت بستن خروجی های طبیعی بدن و ایجاد انجماد بلغم در عروق ، باید با روغن های طبیعی مانند روغن زیتون و کنجد یا روغن دنبه که با رفع یبوست به دفع سودا بسیار کمک خواهد کرد ؛ جایگزین  شوند .

 

!!یکی از مهمترین خروجی های بدن برای دفع سودا ، رویش مو و ناخن است بنابراین هر عاملی که رشد مو و ناخن را کُند یا متوقف کند ، باعث غلبه سودا در بدن خواهد شد و بدن را مستعد ابتلا به بیماری هایی با منشا سودا مانند انواع تومورها ، کیست و زگیل و … خواهد کرد ؛ پس برای رفع موهای زائد مخصوصا ناحیه زیر بغل و زیر شکم ، بهترین راه استفاده از نوره است که علاوه بر دفع سودا از بدن ، با حبس و حرارتی که ایجاد میکند رطوبتهای اضافی ناحیه لگن را تخلیه خواهد کرد و از ابتلا به بیماری های سوداوی پیشگیری میکند!!

از طرفی انجام لیزر و اپیلاسیون در محیط غیر بهداشتی نیز یکی از عوامل انتقال این دو بیماری است که باید پرهیز از آنها برای پیشگیری از ابتلا به بیماری ، رعایت شود.

 

آیا ابتلا به زگیل تناسلی یا تبخال تناسلی موجب سرطان دهانه رحم میشود ؟

بیماری سرطان و تومورهای سرطانی از بیماری های سوداوی یا به عبارتی دیگر ناشی از غلبه شدید سوداست ؛ بنابراین اگر سیستم مدبره بدن نتواند سودایی که برای دفع به شکل زگیل به ناحیه تناسلی وارد کرده است را دفع کند ، سرطان یا تومورهای سرطانی در آن محل ایجاد خواهد شد .

در مورد تبخال تناسلی هم این مطلب صدق میکند اما چون تبخال ناشی از خون فاسد و بلغم لزج است ، احتمال کمتری برای تبدیل شدن به سرطان یا سودای سوخته وجود دارد چون باید حرارت بسیار بیشتری دریافت کند تا خشک شده و به سودای سوخته تبدیل شود ؛ از طرفی اگر تبخال تناسلی درمان نشود و اعضای مجاور آن از این خون فاسد تغذیه کنند ، آنها نیز دچار بیماری خواهند شد.

 

تدابیر درمانی زگیل تناسلی:

  • ضماد سیاه دانه آسیاب شده و عسل روی محل زگیل
  • چوب های داخل نخود را سوزانده و روی محل زگیل قرار دهند
  • مصرف خرفه تازه یا تخم خرفه به صورت ضماد و خوراکی
  • سوزاندن حنظل و مالش آن در موضع زگیل  یا رساندن دود آن به موضع  که هر دو آنها تاثیرگذار است
  • گذاشتن سیر روی موضع زگیل به صورتی که  سیر را از وسط نصف کنند و در محل زگیل قرار دهند
  • انجام حجامت عام سه مرتبه به فاصله حداقل ۲۱ روز و سپس انجام حجامت ساقین ( در صورت کم کردن مایعات )
  • ضماد حنا و نوره (به نسبت مساوی ترکیب شود و در موضع به مدت ۲۰ دقیقه ضماد شود ) و مصرف داروی سیدالادویه برای افرادی که  مبتلا به زگیل تناسلی هستند، بسیار موثر است.
  • پوشیدن لباس زیر نخی
  • مصرف جوشانده غلیظ سنا با عسل به مدت ۱۴ روز صبح ناشتا
  • برای درمان تبخال تناسلی نیز میتوان سنگ نمک که داخل یخچال گذاشته و یخ کرده باشد روی موضع تبخال گذاشت.
  • بهتر است سنگ جهرم یا اندرانی باشد
  • مالیدن روغن بنفشه پایه زیتون یا روغن گل سرخ به تنهایی یا مخلوط شده با حنا به موضع تبخال یا زگیل برای رفع سوزش و خارش آن بهتر است به دست همسر باشد چون مالیدن با دست خود فرد باعث ایجاد سودای بیشتر خواهد شد چون دست خود فرد برای پوست خودش باعث ایجاد بار های منفی خواهد شد .
  • از همین رو احتمال کسانی که استمناع یا استشهاء می کنند احتمال به ایجاد این فضولات در ناحیه تناسلی را بیشتر دارند چون خود ارضائی باعث تحریک این ناحیه شده و سودا های مجتمع در بدن توسط این تحریک به ناحیه تناسلی ریخته و ایجاد زگیل یا تبخال خواهد شد .
  • گل ارمنی و تباشیر را ساییده با مقداری آب خیس کرده و روی موضع تبخال گذاشته شود.
  • از بهترین درمان ها و قطعی ترین آنها می توان به فصد صافن اشاره کرد که در هر سه ماه یکبار انجام شود افرادی که احتمال این بیماری را می دهند و از این بیماری وهم دارند می توانند برای پیشگیری از این بیماری سودای داخل بدن را از طریق فصد اکحل یا فصد صافن هر سه ماه یکبار خارج کنند تا هیچ وقت دچار این بیمار نشوند .
  • ضماد نوره هفته ای یکبار یا 15 روز یکبار هم برای درمان مفید است و هم به پیشگیری از این بیماری بسیار کمک خواهند کرد .
  • شستن موضع تناسلی با سرکه روزی یکبار بسیار در درمان کمک کننده است و در پیشگیری از این بیمار هم بسیار مفید است .

توصیه آخر :

اگر یک آفتابه از آب برای شستوشو استفاده شود و داخل این آب از نمک و سرکه استفاده شود بسیار در مفید می باشد و از تمام امراض تناسلی انسان را دور خواهد کرد .

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *