شبکه های اجتماعی
فروش ویژه
600.000 تومان
مقالات اخیر

درمان زود انزالی

زودانزالی2

آنچه در این مقاله خواهید خواند

درمان زود انزالی

زود انزالی یاهمان PE درطب شیمیایی ازجمله مشکلاتی جنسی شایع است ، که متاسفانه در زندگی مدرن و امروزی زندگی های مشترک زیادی را تحت الشعاع قرارداده است.

قبل از پرداختن به درمان این بیماری بهتر است تعریفی از آن ارائه دهیم.

تعریف زود انزالی

💢منظور از انزال خروج مایع منی از آلت تناسلی در حالت اوج لذت جنسی است ، حال اگر این اتفاق خیلی سریع و قبل از تخلیه روحی و روانی فرد اتفاق بیافتد ، شخص دچار زود انزالی شده است که نوعی اختلال عملکرد جنسی و جزو بیماری ها محسوب می شود.

❌❌نکته: درطب امروزی زودانزالی از جمله مشکلات روحی و روانی محسوب شده و برای تشخیص آن زمان مشخص می گردد ، مثلا انزال طبیعی را بین۲ تا ۶ دقیقه می دانند و انزال در کمتر از این زمان را زودانزالی محسوب میکنند ، اما نکته ی حائز اهمیت اینجاست که زمان بین دو انزال نیز بسیار مهم است ، در کسانی که همبستری برای آنها بسیار دیر به دیراتفاق می افتد ، به علت امتلاء و پری منی که برایشان به وجود می آید ، زودانزالی طبیعی است.

پس نمی توان با تعیین دقیقه و زمان کسی را در زمره ی بیماران مبتلا به زودانزالی جای داد . پس هرکس که سریعا به نقطه ی اوج لذت جنسی می رسد ، قطعاً زودانزال نیست.

💢💢ضمن اینکه می توان گفت زودانزالی براثرضعف دماغ و اعصاب و همچنین ضعف قوه ی ماسکه و ازدیاد رطوبت و یا حرارتی که باعث ازدیاد رطوبت می شود ، ایجاد می گردد و تنها از عوامل روحی و اعصاب نشأت نمی گیرد.

☑️زمانی که رطوبت در بدن بالا برود شبیه ظرف پرازآبی میشود که روی حرارت قرارگرفته و همزمان پُری و حرارت هردو باعث سر ریز شدن آب داخل آن می شوند. زمانی که فرد غلبه ی رطوبت پیدا کند، به علت ایجاد سردی و غلظت در بدن سیستم مدبره ی بدن حرارت را برای دفع این رطوبت اضافه بالا می برد، همین امر باعث عوارضی از جمله زودانزالی میگردد.

☑️در افرادی که غلبه ی حرارت درآنها به وجود می آید ، خود این حرارت باعث زودانزالی میشود ، علاوه بر اینکه بالا بودن حرارت بدن عطش و طلب آب به همراه دارد و هر چه بیشتر مایعات و آب مصرف شود ، حرارت برای دفع این رطوبت اضافی بالاترخواهد رفت و این دور باطل تا فرسودگی بدن ادامه خواهد داشت، مگر اینکه این حرارت را از راهی غیر از مصرف آب کاهش داد مثل فصد یا حجامت صحیح.

❌این حرارت می تواند علاوه بر مصرف بیش از حد مایعات، ازمشکل در کبد ، دیدن عکس و فیلم و صحنه های نامناسب و تحریک کننده و…. باشد حتی آمار نشان داده کسانی که در زمان نوجوانی و جوانی عادت به خودارضائی کرده اند و حرارت را بیش از حد در جوانی بالا برده اند در زمان ازدواج شدیداً دچار زود انزالی خواهند شد .

☑️گاهی هم این بیماری از ضعف مغز و مشکلات عصبی حاصل می شود. زمانی که مغز کنترل و یا تمرکز بر روی اعصاب نداشته باشد ، مدت زمان انزال به شدت کاسته می شود.

زود انزالی1

✅✅عوارض زودانزالی

☑️مهمترین مشکل و عارضه ای که در صورت عدم درمان زودانزالی اتفاق خواهد افتاد تاثیر بر روابط زوجین است. نارضایتی وعدم تخلیه ی کامل روانی که به علت انزال نافرجام ایجاد میشود ، باعث از بین رفتن آرامش در رابطه ی جنسی که یکی از مهمترین ابعاد زندگی مشترک است خواهد شد.

☑️کاهش اعتماد به نفس.

زمانی که فرد به علت زودانزالی لذت مورد نیاز روحی را دریافت نکند به مرور دچار احساس انزجار و کاهش اعتماد به نفس درخود خواهد شد و این کاهش اعتماد به نفس در تشدید این عارضه بسیار تاثیر دارد .

☑️☑️عفونت پروستات.

در افرادی که زودانزالی دارند ، ابتلا به عفونت پروستات بسیار شایع تراز بقیه است و علت آن هم این است که این افراد در موقع تخلیه منی جلو خود را می پیرند تا رابطه را طولانی تر کنند و این حبس و جلوگیری باعث می شود برگشت منی ایجاد کند به درون غدّه پروستات و مداومت در این برگشت باعث بزرگشدن و عفونی شدن آن خواهد شد .

☑️اضطراب دائم.

☑️پرخاشگری.

☑️ضعف عمومی بدن.

☑️افسردگی.

این علائم که از تخلیه نشدن کامل حرارت و ایجاد سودا در اثر سوختگی آن از این حرارت ایجاد می شود به دلیل این است که رابطه ای که به زودانزالی ختم شود باعث تخلیه نشدم کامل مرد هم می شود چون هم اصتکاک در این رابطه کمتر است و هم با ملاعبه و رابطه بیشتر فرد آرامشی بیشتر را دریافت می کند تا حرارتش کاسته شود و دچار این بیماری ها نشود .

✅✅علل زودانزالی.

☑️از مهمترین علل ابتلا به زودانزالی ارتکاب استمنا است. کسانی که خودارضایی انجام داده باشند به علت تحریک زیاد از یک سمت خروجی باز کرده اند و بدن درصورت بالارفتن حرارت سریع متوجه خروجی سهل الوصولی که داشته می شود و سریع انزال اتفاق می افتاد.

☑️کوچک بودن آلت تناسلی.

یکی از عوامل بروز زودانزالی ، کوچک‌ بودن آلت تناسلی است که متاسفانه در سالهای اخیر این مشکل پررنگ تر شده است. و از عوامل ایجاد آن می توان به پوشیدن لباس تنگ از کودکی ، پوشک کردن دائم نوزادان ، لباس زیرهایی با جنس های نامرغوب، تنگ و مضر، ختنه به روش حلقه اشاره کرد.

❌پوشیدن لباس های سفت و غیرقابل انعطافی مانند لباس های جین، لباس زیرهای تنگ که مانع خونرسانی درست به این عضو بدن شده و مانع از رشد آن می شوند.

☑️ختنه هایی که به روش حلقه انجام می شوند.

ختنه کردن به غیر از روش سنتی و سالم نه تنها کوچکی آلت می آورد، بلکه خودش به تنهایی دلیلی برای زودانزالی شدن فرد است. برطبق نظر اساتید و کارشناسان ، حلقه انداختن مشکلات عدیده ای دارد و موجب ایجاد مشکلات جنسی در آینده میشود که یکی از آنها زودانزالی است. زیرا هنگام ختنه یک سرنگ کامل بی حس کننده را که حاوی لیدوکائین است به موضع تزریق می کنند و باعث سردی و سستی و رخوت در آن می گردند که باعث غلیظ شدن و نرسیدن خون کافی به عضو است که مشکلاتی چون بلوغ بسیار زودرس ؛ ناباروری ؛ زودانزالی شدید ، کوچک شدن آلت از برخی از عوارض آن است.

❌❌نکته: شدت و گستردگی شیوع این بیماری ها، خبر از ابعاد خطرناک اجتماعی، امنیتی و… دارد که باید در مقاله ای جدا به این مقوله ی مهم پرداخته شود.

☑️غلبه ی رطوبت واستفاده ی زیاد از آب و مایعات.

استفاده ی بیش از نیاز بدن از آب و مایعات باعث ایجاد سردی و رطوبت در بدن شده که نتیجه ی این سردی بالارفتن حرارت کبد برای گرم کردن معده است و هرچه حرارت بالاتر برود قطعا انزال زودتر اتفاق خواهد افتاد.

❌❌نکته بسیار مهم:

مسأله ای در بین عوام به عنوان درمان زودانزالی باب شده و خیلی از افراد آن را نتیجه بخش می دانند، مصرف آب قبل از همبستری و جلوگیری کردن آن از زودانزالی است!!!!!!!!!

آیا با توجه به اینکه یکی ازعوامل ایجاد زودانزالی مصرف بی رویه ی مایعات است، آب می توان درمان کننده باشد؟؟؟

جواب این سوال نیاز به کمی توضیح دارد: گفتیم که زمانی زودانزالی رخ می دهد که بدن فرد شبیه ظرفی پر از آب به امتلاء رسیده و زیر ظرف هم روشن است، یعنی حرارت وجود دارد.

حال اگر ما برای کم کردن حرارت این آب و قُل خوردن آن، یک لیوان آب به آن اضافه کنیم، آیا کمک به رفع امتلاء کرده ایم یا فقط موقتا جوش و خروش ظرف را خاموش کرده ایم؟؟

بله درست است که این آب در نگاه اول آرامش و سکونی به ظرف می دهد، اما پُری بیشتری ایجاد کرده است و فرد در رابطه بعدی زودتر از دفعه قبل دچار انزال خواهد شد این سیر تا جایی پیش می رود که فرد قبل از دخول دچار این مشکل خواهد شد .

❌پس خوردن آب قبل از انزال درجه ی اول برای همه مفید نیست و بنابرطبع افراد تاثیرگذار است. و ضمنا  موقتا تاثیر دارد و این شدت انزال در دفعات بعدی سخت تر فروکش میکند. یعنی اگر فردی یکبار با خوردن یک لیوان آب بر زودانزالی اش غلبه کرد در مرحله ی بعدی باید با چند لیوان آب این کار انجام دهد.

پس این روش درمان محسوب نمیشود.

❌اسفتاده از شیره تریاک قبل از رابطه همان حکم خوردن آب را دارد که موقت فرد را با سرد کردن شدید و تخدیر کنندگی شدید دیر انزال کرده و به مرور آنقدر او را سرد می کند که دیگر نعوظ هم برایش ایجاد نمی شود چه رسد به انزال .

❌استفاده از کاندوم ، اسپری های تاخیری ، قرص های تاخیری و … هر نوع مواد شیمیایی درصد ایجاد سرطان پروستات را بسیار بالا برده و علاوه بر آن مشکلات جنسی و مقاربتی برای خانم و آقا ایجاد خواهد کرد پس قبل از اینکه فکر این موارد را کنید به فکر درمان صحیح و طبیعی آن باشید .

☑️تحریکات حسی زیاد.

مانند دیدن فیلم ها و صحنه ها و بودن در محیط هایی که تصویرسازی ذهنی را افزایش داده و انزال را جلو می اندازد.

زود انزالی

✅✅پیشگیری از زودانزالی:

-حذف مایعات و یا استفاده از خرما همراه آب که مانع از افزایش رطوبت و زودانزالی می شود.

-عدم استمنا که ارتکاب به آن باعث میشود بدن خروجی دائمی برای منی پیدا کند.

-استفاده از حنا. خضاب حنا علاوه بر کاهش حرارت، با افزایش ضخامت پوست میزان تحریک آن را کاسته و انزال را به تاخیر می اندازد.

حتی اگر خانم ها خضاب کنند حرارت آنها را کاهش داده و در بالا رفتن حرارت مرد در زمان رابطه تاخیر می اندازند چون رحم که بیش از حد گرم باشد و بدن خانم که زیاد گرم باشد زود انزالی ایجاد می کند .

-کم کردن فاصله ی بین دوانزال.

اگر بین دوانزال فاصله ی کمتری باشد ، باعث تخلیه کامل فرد شده و دردفعات بعدی زودانزالی به همراه نخواهد داشت.

-پرهیز از ختنه کردن نوزادان به روش حلقه.

-پوشاندن لباس های پارچه ایی و آزاد به کودکان.

ملاعبه حدلقل 20 دقیقه قبل از دخول بسیار در پیشگیری از زود انزالی و عصبی شدن خانم ها جلو گیری می کند این کار کمک می کند که حتی اگر مرد زودانزالی داشته باشد و کمتر است دو دقیقه انزال شود زن هم در همین دو دقیقه به اورگاسم برسد و ملاعبه قبل از رابطه کمک به تخلیه و آماده کردن زن خواهد کرد .

 

✅✅درمان زودانزالی در طب سنتی اسلامی:

  • -خوردن سویق سنجد به همراه خرما هرشب بدون آب .
  • جویدن کندر روزی یک ساعت و از یک ساعت قبل از رابطه باشد بهتر است حتی در زمان رابطه هم به جویدن آن ادامه دهد .
  • جویدن کندر به شکل آدامس و استفاده از شیره ی آن که در هنگام جویدن با بزاق دهان مخلوط می شود، از بهترین درمان های زودانزالی، دفع بلغم و رطوبت است.
  • مصرف انجیرپخته شده درشیر که بسیار کمک کننده است به درمان زودانزالی.
  • استفاده ی فراوان از نخود و سویق نخود به صورت خشک و بدون مایعات حتی می توان به جای مایعات در طول شبانه روز مصرف کرد که هم قوای جنسی را بالا برده و هم درمان زودانزالی می باشد چون قوه ماسکه را تقویت می کند.اعم از سویق نخود، آب خیسانده ی نخود، خوردن نخود آب، کوبیده ی خود نخود و هر نوع از متعلقات نخود مثل نخودچی و
  • روغن مالی زیر شکم، آلت تناسلی، بیضه ها و ران ها باروغن های کنجد و زیتون یا روغن خیار و کدو.
  • استفاده از کدو و سویق کدو یا سویق عدس به صورت خشک نیم ساعت قبل از رابطه بسیار تاثیر گذار است .
  • انجام بادکش زیرشکم
  • انجام بادکش باعث ایجاد خونرسانی می شود، و هرجا که خون ‌رسانی انجام شد، صفراریزش میکند . وجود صفرا ، علت زودانزالی که رطوبت و سردی اندام جنسی است را برطرف خواهد کرد.
  • استفاده ازداروی کراویا که به آن شاهزیره هم می گویند بسیار مناسب است هر شب قبل از خواب بدون آب و نیم ساعت قبل از رابطه بسیار مناسب است
  • حجامت ساکرال یا ساقین بسیار در تخلیه فضولات و درمان زودانزالی مفید است .
  • فصد اکحل یا فصد قیفال انزال را تا نیم ساعت به تاخیر می اندازد و از درمان های اساسی محسوب خواهد شد .
  • سیب قرمز یا سیب گلاب بسیار در زودانزالی موثر است .
  • بوییدن گلاب و پاشیدن به صورت قبل از رابطه موثر است .
  • چکاندن قطره سداب سرکه قبل از رابطه در بینی یا بو کردن خود سرکه چند دقیقه قبل از رابطه بسیار سرعت انزال را پایین می آورد
  • خوردن مدام سرکه بسیار مفید است و حتی اگر فرد قبل از رابطه نصف استکان سرکه طبیعی مصرف کند گاهی دچار عدم انزال خواهد شد و از رابطه خسته می شود .

زود انزالی3

دارو های دیگر هم در طب سنتی بیان شده که بی تاثیر نمی باشد :

1- خوردن گـل و ریشه »نیلوفر آبی« سـیلان منی را بنـد میآورد و آن را خشک میکنـد و مسـکن شـهوت و مانع احتلام است. 2-روغن »شاهـدانه«، »گلاـب«، »کـافور«، »شـیر خشت«، »گشـنیز«، »تخم خرفه«، »گـل نیلـوفر آبی«، »ترخون«، »آب لیمو«، »قهوه«، کمی بخورند و زیاد مصـرف نکنند. مثلاً دو نخود کافور را در یک کپسول بریزند هفتهاي یک عدد کپسول را تا تسکین و کاهش سیلان منی بخورنـد، یـا قهوه بو داده را بکوبنـد و دم کننـد بخورنـد روزي یـک فنجـان بیشـتر نباشـد همچنین روغن شاهـدانه را خیلی کممصرف نمایند. 3- براي دفع سیلان منی خوردن »کُندر« و »انزروت« مؤثر است. 4- در هر مرحله نهار و شام 2 گرم »خردل« را همراه بـا سه قطره »سـرکه« میـل کنیـد. تـوجّه شـود خردل خیلی گرم است وبراي اشـخاص رطوبـتی وسـرد مزاج خـوب است. 5- خوردن»آشهـاي ترش« ماننـد: آش تمر گچرات، »قرهقروت«، »قرهقـات«، »ســماق«، »تمر هنـدي«، »آب غـوره«، »آب نارنـج« و نیز خـوردن »ماست« و »دوغ«، »آلبالو«، »آلو«، »هلو«، »کاهو«، »هندوانه«، »ریواس«، جوشانده »کاسـنی« و »تخم کاهو«، »تخم کاسـنی« و »آب انار«شهوت را کم میکند و از شدّت آن میکاهد. برای زود انزالی خوب است

زود انزالی3

✅✅بررسی درمان های شیمیایی:

طب شیمیایی در درمان زودانزالی از چندین روش استفاده می کند.

-استفاده از قرص هایی که باعث ایجاد کرختی و دیرانزالی می گردند و تاثیرگذارهم هستند ، منتها به چه قیمت؟؟؟

این قرص هاچون معمولا مهار کننده ی  سرتونین هستند که برای درمان افسردگی و استرس ساخته شده اند و چون در واقع با ایجاد اختلال در سیستم عصبی انزال را به تاخیر می اندازند ، استفاده ی مداوم از آنها علاوه بر وابستگی و اعتیاد باعث عدم انزال و سردی دائم بدن خواهد شد.

-استفاده از کرم ها و اسپری های تاخیر در انزال که بسیار رایج و فراگیر هستند و ظاهرا در کوتاه مدت و به صورت مقطعی تاثیرگذار هستند.

علت آنجاست که متاسفانه ماده ی موثره این محصولات لیدوکائین و بنزوکائین هستند ( همان ماده ی اصلی بی حسی درآمپول های دندانپزشکی و جراحی) که به شدت در سرد شدن و بی حسی موضع مورد استفاده تاثیرگذار دارند و به همین اعلت ایجاد تاخیردر انزال می کنند. اما چون این مواد موضع را دچار سردی، خرفتی و خدری می کنند علاوه برعدم لذت جنسی در زوجین که به مرور باعث سرخوردگی در رابطه خواهند شد، استفاده آنها در طولانی مدت عوارضی مانند مشکل درنعوظ و سردی جنسی دائمی و بی میلی به همراه خواهند داشت.

-کاهش تولید اسپرم.

❌یکی از راهکارهای درمانی معرفی شده توسط طب نوین برای درمان زود انزالی، کم کردن تولید منی و حجم آن در بدن با استفاده از یکسری قرص ها با نام قرص های ضد بارداری آقایان است و به گفته ی متخصصان و سازندگان آن، تولید اسپرم را کاهش می دهد اما در میل جنسی تاثیری ندارد و به همین دلیل فرد می توان همان روابط قبل را داشته باشد اما بدون انزال زودرس. خوشبختانه بایدگفت که این روش درمانی در بین مردم مورد استقبال نبوده، چون این راهکار درمانی طب نوین ، به جای حل کردن مسأله، صورت مسأله را پاک می کند. و تولید منی در بدن به هیچ وجه نباید کاهش یابد چون علاوه بر به خطر افتادن سلامت جسمی، فرزند آوری که از علتهای اصلی ازدواج و وظایف هر خانواده است زیر سوال خواهد رفت.

مقالات مرتبط

8 پاسخ

    1. سلام مثل همیشه مطلب تون عالی بود. بابت راهکارهای درمانی کاملی که ارائه دادید مچکرم🙏🙏

  1. سلام مثل همیشه مطلب تون عالی بود. بابت راهکارهای درمانی کاملی که ارائه دادید مچکرم🙏🙏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *