شبکه های اجتماعی
فروش ویژه
600.000 تومان
مقالات اخیر

حمام برای زنان باردار

حمام برای زنان باردار

آنچه در این مقاله خواهید خواند

از سؤالاتی که زیاد در باب حمام می‌شود این است که آیا حمام رفتن برای زن حامله مفید است یا مضر؟ به عبارتی حمام برای زنان باردار چه حکمی دارد؟

برای جواب این سؤال متوسل شدیم به یکی از کتب طبی معتبر در طب سنتی. که حمام برای زنان باردار را نه تنها باعث ضرر نمی‌داند، بلکه بسیار هم نافع می‌داند. چون طبق فرمایشات معصومین علیهم السّلام گفتیم که حمام بلغم و چرکی‌ها را از بدن دور می‌کند و باعث طهارت و پاکی برای بدن می‌شود. زن حامله اگر فضولات خود را در حمام دفع کند فرزندش از بدنی تغذیه می‌شود که پاک و عاری از فضولات می‌باشد و این برای سلامت او بسیار مفید است.

ترجمه‌ی متن کتاب:

حمام موجب ضرر برای زن باردار نمی‌باشد. بلکه نافع هم می‌باشد. از منافع آن برای زن حامله می‌توان به تسکین درد، خستگی، و خواب آلودگی اشاره کرد. علاوه بر این دچار تسکین حرارت جنین خواهد شد. چون حمام باعث دفع فضولات بدن می‌شود. ولی در حمام رفتن نباید زیاده روی کند و در حد اعتدال برای او و طفلش مناسب است. حتی در گرما و سرمای حمام هم باید حد اعتدال را پیش رو گیرد. نه زیاد گرم باشد و نه زیاد سرد.

بهتر است که زن حامله تمام آداب گفته شده در حمام را به جد رعایت کند تا مشکلی برای او پیش نیاید. شرح کامل آداب استحمام را در کتاب “حقایقی درمورد وقایه (پیشگیری)2، آداب نظافت و پاکیزگی”، مطالعه نمایید.

مقالات مرتبط

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *