شبکه های اجتماعی
فروش ویژه
600.000 تومان
مقالات اخیر

تربیت فرزند ۲

تربیت فرزند بیش فعال

آنچه در این مقاله خواهید خواند

مقاله تربیت فرزند1 مطالبی درمورد تربیت و مزاج کودکان ارائه شد. ادامه مبحث تربیتی را در ادامه خواهید داشت.

دیدگاه طب جدید

آدرس غلط روانپزشکان طب شیمیایی با طرح بیش فعالی کودکان. وقتی کودکان شر و شور را نزد روانپزشک می برند، داروهای مضر، مثل ریتالین را برای آنها تجویز می کنند، با این کار به بچه ضرر می‌زنیم، در حقیقت بچه را خفه می کنیم و در زمان بلوغ و ازدواج دیگر قوتی برای ازدواج برایشان باقی نمی ماند.

این بچه ها، با مصرف داروهای مضر شیمیایی، زمانی که به سن ازدواج می رسند یا عقیم شده و یا هیچ حسی برای رابطه جنسی ندارد و معمولاٌ افرادی که در سنین پایین با نسخه پزشک درگیر داروهای کنترل بیش فعالی بوده اند، ازدواجشان منجر به طلاق شده است.

بیش‌ فعالی جریانی است که امروزه در بین کودکان وحتی بزرگسالان اوج پیدا کرده و خانواده‌های زیادی را درگیر خود کرده‌ است، و در بیشتر موارد، به اشتباه این برچسب را به بچه ها می‌زنند. این بدین ‌معنا نیست که بیماری به‌ عنوان بیش ‌فعالی وجود ندارد بلکه تعریف درستی از این بیماری برای خانواده ها نشده ‌است، و چون بسیاری از خانواده ‌ها شناخت درستی از رفتارهای طبیعی کودک در هفت سال اول زندگی را ندارند، کودک خود را متهم به بیش‌فعالی می‌کنند.

عوارض قرص های ریتالین

قرص های ریتالین علاوه بر عوارض بسیار شدید روی سیستم عصبی و کلیه ها تاثیرات بسیار زیادی در سیستم دفاعی دارد و حتی باعث بروز مشکلات مغزی برای آنها می شود تا جایی که آنها را دچار وسواس های فکری و عملی خواهد کرد.

به تازگی کشف شده که قرص های ریتالین بچه ها را دچار اعتیاد و وابستگی به دارو خواهد کرد.

تربیت فرزند بیش فعال ریتارین

دیدگاه طب اسلامی، سنتی

متأسفانه طب جدید علائمی مانند پُرجنب و جوش بودن، زیاد صحبت کردن، عدم تمرکز و توجه، آرام و قرار نداشتن، پرجرأت بودن و فراری بودن ازدرس و مدرسه و… را یک اختلال در سیستم عصبی کودک معرفی می‌کند و آنرا بیش ‌فعالی می‌نامند. درحالی که بخشی از این رفتارها مقتضی سن کودک و بخشی نشانه غلبه زیاد حرارت (صفرا) و حتی بخشی از آن بدلیل جلب توجه کردن درکودکان می باشد، کودک می خواهد بیشتر دیده شود که شاید از حسادت نسبت به فرزند اول و رسیدگی بیش از حد به آن نشات بیگیرد.

پیشنهاد می کنم برای درمان صحیح و شناخت کامل بیش فعالی به مقاله بیش فعالی در همین سایت مراجعه فرمایید.

چیزی که اضافه تر از مقاله بیش فعالی می توان در این نوشتار گفت، این است که به بچه های بیش فعال را در مدارس، حتما مسئولیت بسپارید. به این صورت که آنها را یا مبصر کلاس قرار دهید یا نماینده بچه ها در کلاس و مدرسه. میتوان گروه های متفاوت در کلاس تشکیل داد و هر گروه را به یک بیش فعال داد، تا تکلیف آنها را چک کرده و به معلم تحویل دهد. چراکه این بچه ها همان صفراویانی هستند که نمی توانید تکلیف به گردنشان بیاندازید، ولی مسئولیت پذیرهای خوبی هستند، و زمانی که مسئول تکلیف دیگران شوند، احتمال اینکه خودشان هم تکالیف را انجام دهد بیشتر است، تا اینکه به او دیکته کنیم.

از یک بیش فعال در مدرسه باید تا حد یک مدیر مدرسه، کار بخواهید، چون بروز بیش فعالی فقط به خاطر انرژی زیاد و عدم دفع آن می باشد. او آتش است و اگر درون یک دیگ آتش ایجاد شود باید درب آن باز باشد تا خودش را به آسمان ببرد و دودش باعث ترکیدن دیگ نشود. آتش را نمی توان هدایت کرد ولی می توانیم بگذاریم خوب بسوزد تا آتشش کم شود. نباید با دستورات خود باعث افزایش این آتش بشویم، باید مسئولیت و مدیریت به او بدهیم تا خودش تصمیم بگیرد و خودش را تخلیه کند.

تربیت فرزند بیش فعال

برای مثال یک فراخوان بزنید و در مدرسه شورا یا مجلس تشکیل دهید ببینید چه کسانی کاندیدهای این فراخوان می شوند و چه کسانی تبلیغ خواهند کرد، حتی چه کسانی برنده این فراخوان خواهند شد. معمولاً یک صفراوی یا یک بچه بیش فعال ایده های بسیار زیادی برای تبلیغات و نماینده شدن خواهد داشت. معمولاٌ تبلیغاتی می کنند که در حیطه وظایف و کار آنها نمی باشد، مثلاٌ می گوید من بچه ها را اردو می برم یا می گویند هفته ای یکبار بچه ها را تعطیل می کنم، تیم فوتبال تشکیل می دهم و… این کار خوب است برای اینکه خود را تخلیه کند.

آنها فکر بسیار باز و خوبی دارند، اگر به آنها مسئولیت ندهید، خودش یک جمعی تشکیل می دهد و کلاس را به سخره می گیرد، یا کاری می کند که کلاس تعطیل شود، یا برای خودش تیم کشی کرده و یار چمع می کند. این ها همه روش های کنترل یک صفراوی و بیش فعال است که با تدابیر هر معلمی از بین اینها بهترین افراد جامعه تربیت خواهند شد، و حتی مدیران کشوری و آینده داری را انتخاب کرده و پرورش داده ایم.

روش های درمان بیش فعالی در مقاله ای جداگانه وارد شده است در سایت حتما مطالعه بفرمایید.

مطلب بعدی مقاله در مورد شناخت بلغم در تربیت فرزند است ما را دنبال کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *