شبکه های اجتماعی
فروش ویژه
600.000 تومان
مقالات اخیر

 اوتیسم  یا درخود ماندگی 

 اوتیسم  یا درخود ماندگی 

آنچه در این مقاله خواهید خواند

 اوتیسم  یا درخود ماندگی

اوتیسم نوعی اختلال رشدی از نوع روابط اجتماعی است که با رفتارهای ارتباطی و کلامی غیرطبیعی مشخص می‌شود.

علائم این اختلال تا پیش از سه سالگی بروز می‌کند و علت اصلی آن در علم پزشکی هنوز ناشناخته میباشد و در پسران شایع‌تر از دختران است.

این اختلال بر رشد طبیعی مغز در حوزه اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی تأثیر می‌گذارد . کودکان و بزرگسالان مبتلا به اوتیسم ، در ارتباطات کلامی و غیرکلامی ، تعاملات اجتماعی و فعالیت ‌های مربوط به بازی ، مشکل دارند . این اختلال ، ارتباط با دیگران و دنیای خارج را برای آنان دشوار می‌سازد . در بعضی موارد ، رفتارهای خود آزار دهنده و پرخاشگری نیز دیده می‌شود .

در اختلال اوتیسم علائم دیگری مانند حرکات تکراری مانند دست زدن و پریدن ، خنده های بی دلیل و زیاد ، پاسخ‌های غیرمعمول به افراد ، دلبستگی به اشیاء یا مقاومت در برابر تغییر نیز مشاهده می‌شود. همچنین ممکن است در حواس پنجگانه (بینایی، شنوایی، بساوایی، بویایی و چشایی) نیز حساسیت‌های غیرمعمول دیده شود.

علت های اوتیسم

یکی از علتهای اصلی این اختلال کمبود اکسیژن رسانی به مغز نوزاد در زمان تولد یا پس از آن میباشد  که در اثر زایمان سخت یا با سزارین ایجاد میشود. همانطور که می‌دانید کودکانی که سخت به دنیا می آیند تا چند لحظه اکسیژن دریافت نمی کنند ، همچنین آب ریه نوزادانی که با سزارین متولد می شوند به طور کامل تخلیه نمیشود و به میزان کافی اکسیژن دریافت نمیکنند .

از طرفی کمبود اکسیژن رسانی به نوزاد موجب آسیب شیطان و ایجاد مشکلات و بیماریهای مختلف مغزی روحی روانی و … خواهد شد .

رطوبت زیاد مغز که باز هم باعث عدم اکسیژن کافی به مغز می شود از علت های دیگر می باشد که افرادی که بخارات مغز و رطوبت های اضافی زیادی دارند دچار این بیماری خواهن شد که در سفارشات روایی آمده است که جاوشیر را هنگام تولد نوزاد در بینی بچکانید که این چکاندن باعث می شود که طفل همان موقع عطسه شدید کند و دفع رطوبت های اضافی از سر کرده و برای پیشگیری از این بیماری و بیماری های مشابه بسیار نافع می باشد .

از دیدگاه طب اسلامی این بیماری بیشتر معلول جن زدگی در حین انعقاد نطفه یا در زمان تولد یا در ده روز اول بعد از تولد بچه و گاهی به علت همبستری در دوران قاعدگی یا در اول وسط و آخر ماه قمری می باشد.

همانطور که میدانید در تمام این دوران ها آسیب زدن شیطان به انسان حتمی است و مراقبت هایی برای آن در روایات ذکر شده اعم از روغن مالی با روغن زیتون در ده روز اول تولد . تراشیدن سر نوزاد ، عقیقه در روز هفتم ، چکاندن جاوشیر ، تنها نگذاشتن کودک در این زمان ، شستن دست و صورت طفل و نخوابیدن با چربی که به دهان و دست او است ، شستن کودک در این زمان و نماندن زیاد نجاسات همراه طفل همه از اموری است که در پیشگیری از این بیماری موثر می باشد  .

حجامت نقره از سفارشات مهم می باشد که از چهارماهگی برای طفل انجام میگیرد و دفع رطوبت و بخارات مغز کرده و احتمال مبتلا شدن به اوتیسم و بیماری های مشابه را بسیار کم خواهد کرد .

 

✅مهمترین عامل در پیشگیری از ابتلا به اوتیسم ، رعایت آداب مربوط به انعقاد نطفه میباشد که شامل موارد زیر میباشد:

1) پرهیز از نزدیکی در زمان حیض و جنابت بدون انجام دادن غسل

2)پرهیز از انعقاد نطفه در اول، وسط و آخر ماه قمری

3) با وضو بودن در زمان نزدیکی در هنگام بارداری

4)پرهیز از نزدیکی پس از نزدیکی بدون انجام غسل که حداقل باید با وضو انجام شود

5) حتی الامکان نزدیکی در آخر شب باشد و با شکم پر جماع صورت نگیرد .

6) سفارش شده از زنان احمق به فرزندان شیر ندهید که تاثیر روی فرزندان خواهد گذاشت برای همین اگر مادر یا پدر دچار درگیری شیطان و جن باشند مخصوصا ً مادر که فهم و ادراک از نشانه های آن است در فرزند هم احتمال این بیماری ها خواهد بود .

🌟همچنین چکاندن قطره جاوشیر دو قطره در  بینی راست و یک قطره در بینی سمت چپ در زمان تولد نوزاد قبل از اینکه بند ناف بریده شود در پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری های ناشی از آسیب شیطان بسیار موثر میباشد حتی اگر فرزند بزرگ شده و این قطره چکانده نشده می توانند در بزرگسالی او بچکانند و از تاثیرات آن بهره مند شود هر چند کمتر باشد از زمان تولد .

 

 

✅تدابیر درمانی اوتیسم

روغن بنفشه با پایه کنجد و جوشانده سرکه و سداب هرشب داخل بینی چکانده شود.

مداومت در مصرف کدو حلوایی که اگر به صورت پخته با عسل یا شکر نیشکر مصرف شود تاثیر بیشتری خواهد داشت.

40 روز مداوم پشت سرهم بدون فاصله صبح ناشتا و شب موقع خواب ، یک قاشق مرباخوری اسفند (طبق دستور مصرف اسفند)میل شود و پس از آن 3 الی 7 روز جوشانده سنا و عسل مصرف شود.

این دستور را به مدت 3 الی 10 ماه میتوان ادامه داد

پس از تمام شدن دوره 40 روزه اسفند ، تا 3 مرحله حجامت عام و بعد از آن حجامت سر با مشورت طبیب حاذق میتوان انجام داد حجامت نقره اثرش در این بیماری بسیار زیاد است  . در صورت نیاز انجام فصد اکحل دست راست نیز به درمان بیماری کمک بسیاری خواهد کرد اگر بیمار بیش از 18 سال داشته باشد .

21 عدد مویز صبح ناشتا

مصرف سیب قرمز و بوییدن آن هم در صبح ناشتا و هم در طول روز و شب قبل از خواب

مصرف کرفس به صورت پخته یا خام با غذا یا ترشی

دود اسفند و کندر

بخور حضرت مریم ( س)

پاشیدن گلاب به صورت قبل از خواب

مصرف روغن زیتون و ماساژ کل بدن با آن

مصرف جوشانده بابونه و عسل که به آرامش بیشتر کمک خواهد کرد.

بوییدن گل نرگس یا عطر نرگس

دود اسفند و کندر مدام داخل بینی کشیده شود

حرز ابی دجانه ، حرز امیر المومنین علیه السلام ، حرز امام جواد علیه السلام بسیار مفید است و برای اطفال علاوه بر حرز های بالا می توانند از حرز ام الصبیان هم استفاده کنند .

خواندن سوره جن و شوری با صدای بلند که بیمار بشنود حداقل روزی یکبار

خواندن آیت الکرسی ، ناس و فلق و آویزان کردن آنها به گردن بیماری بسیار او را آرام خواهد کرد .

مقالات مرتبط

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *